Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان استان با تاکید بر استمرار نظارت و بازرسی بر نانوایی‌ها، اظهار کرد: طبق وعده‌ای که داده بودیم تا بصورت مستمر بر نانوایی‌ها نظارت خواهیم داشت، آمارهای ارائه شده گویای فعالیت خوب نیروهای بازرسی، تعزیرات، صمت و دیگر نهادهای مرتبط است که بخوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: از روزهای آغازین حضور در ایلام از نانوایی‌ها بازدید سرزده به عمل آمد و پس از جلسات منظم و کار کارشناسی تصمیماتی اتخاذ شد که امروز ماحصل این تصمیمات ساماندهی نانوایی‌ها است که البته باید تلاش کنیم تا به حد مطلوب‌تری برسیم.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که تشدید نظارت بر نانوایی‌ها همچنان با جدیت تمام در دستور کار است و با دقت این مهم پیگیری و رصد می‌شود، اضافه کرد: با نظارت‌های دقیق و همراهی تیم‌های بازرسی و نظارتی فروش آرد در بازار کنترل شد و بسیاری از نانوایی‌های غیر فعال، فعال شدند.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، گفت: طی هماهنگی انجام شده با مدیرعامل صندوق کارآفرینی مقرر شد به تمامی نانوایی‌ها برای تجهیز امکانات تسهیلات اعطا شود.

بهرام نیا در ادامه ضمن هشدار به تعطیلی خود سرانه برخی نانوایی‌ها در روز جمعه گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و در صورت مشاهده چنین مواردی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به شدت برخورد می‌کنند و فرمانداران بعنوان مسئول مستقیم نظارت بر این مهم هستند.

راه اندازی میدان میوه و تره بار را در کاهش نرخ تورم ایلام اثرگذار است

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش نرخ تورم ایلام در مقایسه با سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: نرخ تورم ایلام در مقایسه با سال ۱۴۰۰ سه رتبه تنزل یافته است که اگر چنانچه تلاش‌ها و نظارت‌ها در این خصوص بیشتر شود بطور قطع آمار از سه رتبه به ۸ رتبه تنزل خواهد یافت.

بهرام نیا، راه اندازی میدان میوه و تره بار را در کاهش نرخ تورم ایلام اثرگذار عنوان کرد و گفت: این مهم باید به جد در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار ساماندهی غرفه میوه و تره بار شد و گفت: تا یک هفته آینده باید شهرداری این میدان را تعیین تکلیف کند.

استاندار ایلام در بخش سوم سخنان خود که به بحث تنظیم بازار و تامین مرغ اختصاص داشت، گفت: با توجه با پیش رو بودن اربعین باید حجم جوجه ریزی افزایش یابد چراکه به احتمال زیاد مصرف مرغ استان دوبرابر خواهد بود.

وی ادامه داد: کشتار مرغ روز چهارشنبه دوبرابر شود تا در بازار طی روزهای پنجشنبه و جمعه بازار با کمبود مرغ مواجه نشود.

وی با بیان اینکه از مرز هلاله شمالی برای صادرات مرغ مازاد استان استفاده می‌شود، گفت: در وهله نخست مرغ مورد نیاز استان باید تامین شود و سپس مازاد آن از طریق مرز هلاله شمالی به عراق صادر شود.

کد خبر 5534409

منبع: مهر

کلیدواژه: ایلام استانداری ایلام مرغ بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا سنندج خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان دعای عرفه اردبیل خراسان رضوی زلزله هرمزگان مشهد آمار کرونا مجلس شورای اسلامی نرخ تورم ایلام نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید