Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی ترین علت خشکی دریاچه ارومیه کاهش نزولات آسمانی است.

وحید جلال زاده امروز ۱۸ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به موضوع دریاچه ارومیه، علت اصلی خشکی دریاچه را کاهش نزولات آسمانی دانست و اظهار کرد: متوسط بارندگی حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۴۳۵ میلیمتر بودکه این میزان به زیر ۳۵۰ میلیمتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر دریاچه ارومیه کمتر از ۲ میلیارد مترمکعب آب دارد، افزود: متاسفانه پس از ۷ سال،بار دیگر بخشهای جنوبی دریاچه ارومیه در آستانه خشکی قرار دارد که باید فکر اساسی شود. 

این نماینده خانه ملت بااشاره به پروژه های تاثیر گذار در احیای دریاچه ادامه داد: تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه به اتمام رسیده اما نواقصی در متعلقات کانال وجود دارد تا سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه از طریق این کانال هدایت شود. انتقال آب بین حوضه ای تنها امید احیای دریاچه ارومیه است. 

وی ادامه داد: مدول سوم تصفیه خانه ارومیه نیز از دیگر پروژه های مهم در احیای دریاچه ارومیه است که با اتمام این پروژه ۵۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه رها سازی می شود. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس بااشاره به معضل کم آبی در برخی مناطق ارومیه گفت: احداث سد نازلو طبق نظر کارشناسان فنی، تاثیری در خشکی دریاچه ارومیه ندارد بلکه احداث این سد، مشکل آب مناطق محال انزل و نازلو را رفع خواهد کرد. 

جلال زاده بااشاره به اینکه گردشگری یکی از ظرفیتهای مهم آذربایجان غربی بخصوص ارومیه است،  اظهار کرد: سیلوانا و برخی مناطق ارومیه ظرفیتهای خوبی برای گردشگری محسوب می شوند اما لازمه رونق گردشگری، توجه به تکمیل و به روز رسانی زیرساختها از جمله حمل و نقل، بهبود وضعیت جاده های مواصلاتی و امکانات رفاهی است که نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نمود. 

وی با اشاره به معضل سیب استان و داستان تکراری همه ساله کشاورزان منطقه گفت: متاسفانه در چرخه تولید سیب، حلقه های مفقوده بسیاری از جمله مشکل بسته بندی و سورتینگ داریم، استان برای حمل محصولات کشاوری از نعمت کانتینر یخچالدار به اندازه کافی بی بهره است. ضروری است برای رفع مشکل سیب، مشکلات این زنجیره رفع شود. 

جلال زاده، رسانه ها را قوه عاقله و تاثیرگذار در توسعه کشور دانست و با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم در کشورهای پیشرفته، وجود رسانه های حرفه ای است،  اظهار کرد:  رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و پیشرو بودن جامعه کارکرد اساسی دارد و رسانه ها باید در توسعه کشور نقش آفرینی کنند. 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضوع برجام نیز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از منطقه حذف شدنی نیست،  افزود:  اراده ای برای بازگشت آمریکا به برجام متصور نیستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی درياچه اروميه نزولات آسمانی تونل کانی سیب برجام دریاچه ارومیه احیای دریاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه

آبگیری مجدد دریاچه ارومیه حس و حال خوبی را به ساکنان منطقه آذربایجان و گردشگرانی داده است که خود را از نقاط مختلف به کنار این دریاچه رسانده‌اند.

کد خبر 748712

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر