Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:18:32 GMT

نشست بررسی مشکلات شهرستان زرین دشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۸۱۰۷

نشست بررسی مشکلات شهرستان زرین دشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار زرین دشت بعد از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از دهیاران و شهرداران سه شهر حاجی آباد، دبیران و شهرپیر شهرستان زرین دشت بر لزوم حرکت دهیاران برای توسعه پایدار در روستاها تاکید کرد و گفت: بررسی و شناخت کمبودهای اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی روستا از وظایف مهم دهیاران است. رسول بهمنی ضمن تاکید به دهیاران برای حرکت به سمت اقتصاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های متوالی حرکت به سمت کشت‌های گلخانه‌ای باید در دستور کار دهیاران قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شناسایی زمینه‌های اشتغال برای افراد جویای کار در روستاها را از دیگر وظایف دهیاران و شوراها عنوان کرد و افزود: حرکت‌های خوبی از سوی نماینده مردم در مجلس برای ایجاد زمینه کشت‌های گلخانه‌ای با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به هر مبلغ پیشنهادی انجام شده که می‌طلبد دهیاران با هم افزایی بیشتر، مردم را به انواع کشت‌های گلخانه آشنا و آنان را از کشاورزی سنتی به سوی کشت‌های نوین گلخانه‌ای سوق دهند.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تجلیل از تلاش‌های شبانه روزی دهیاران و شهرداران بر لزوم همکاری‌های بین بخشی دهیاران و شهرداران با دستگاه‌های اجرایی شهرستان زرین دشت تاکید و از آنان خواست تا با وحدت و همدلی برای مرتفع کردن مشکلات مردم تلاش کنند.

محمد جواد عسکری با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار انجام و در فاز عملیاتی قرار گرفته، ابراز کرد: اختصاص یک هزار و ۵۰۰ فقره وام خود اشتغالی ۱۰۰ میلیونی برای توانمند شدن زنان سرپرست خانوار در حال اجرایی شدن‌است.

وی با اشاره به اینکه روند فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان روبه رشد است، خاطرنشان ساخت: ساماندهی قسمتی از محورهای مواصلاتی با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حال انجام و بخش دیگری نیز در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به ادامه انتقال آب به سایر بخش‌های شهرستان زرین دشت اشاره کرد و گفت: انتقال آب سد رودبال به شهر دبیران شهرپیر و روستاهای پیرامونی در حال اجرا و رایزنی‌ها با وزیر نیرو در خصوص ادامه عملیات آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی «تاج آباد، ساچون، خلیل آباد، اکبر آباد و قلعه کدویه، چاه انجیر» انجام و به زودی برای آبرسانی به مناطق یاد شده اقدام خواهد شد.

عسکری در ادامه بیان داشت: انتقال گاز به مزایجان با اعتباری افزون‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در نوبه خود منحصر به فرد است. این نماینده مجلس یازدهم مبلغ اعتباری پروژه آبرسانی به شهرهای دبیران و شهرپیر را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه هم اکنون توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است.

او با بیان اینکه اصلاح و حذف گردنه حاجی آباد- شهرپیر دغدغه مردم و مسئولان شهرستان زرین دشت است، خاطرنشان ساخت: ۷۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص و پس از وقفه کوتاهی که برای پیمانکار این پروژه پیش آمد هم اکنون عملیات تجهیز کارگاه این طرح توسط پیمانکار در حال انجام وتاکید شده است تا از ظرفیت پیمانکاران بومی مجهز در جهت ساخت و ساز این پروژه استفاده شود. شود.

عسکری به وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس و روند اجرای پروژه‌های مصوب این سفر نیز گریزی زد و ابراز کرد: پروژه انتقال آب سد خسویه با اعتبار تخصیص یافته ۵۰ میلیارد تومانی هم اکنون با جذب ۲۰ میلیارد تومان چ از اعتبار یاد شده در حال انجام‌است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص اعتبارات خوب برای ساماندهی اماکن ورزشی نیمه کاره در این شهرستان خبر داد و گفت: قطع به یقین در هفته دولت تعهدات داده شده عملیاتی و اجرایی می‌شود.

کمبود نهاده‌های دامی و کشاورزی، فعالان این بخش را زمین گیر کرده است

در ادامه رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان زرین دشت در سخنانی مشکلات و چالش‌های مناطق روستایی بخش مرکزی این شهرستان را تشریح کرد.

غضنفر رئوف توسعه شبکه و تعویض، لامپ‌های معابر روستایی در سطح بخش مرکزی را از مشکلات این بخش برشمرد و اظهار کرد: از اداره برق شهرستان زرین دشت خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی افزود: آبرسانی از خط انتقال سد رودبال به روستاهای تاج آباد ساچون، حیدر آباد و خلیل آباد و قلعه کدویه و حاجی طاهره و چاه انجیر و گلوگاه، در اولویت کار مدیران باشد زیرا آب روستاهای مذکور هم از نظر کیفی هم از لحاظ کمی مشکل دارد و این روستاها مجبورند آب شرب مصرفی خود را با قیمت بالا تأمین کنند.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان زرین دشت همچنین به مشکلات حوزه راههای روستایی در این بخش اشاره کرد و گفت: تعریض و روکش جاده حاجی طاهره، چاه انجیر، ساچون، دروا، تل ریگی، گلوگاه، چاه سبز و بهمن خانی تعیین تکلیف شود.

رئوف بر لزوم اتمام زمین‌های چمن نیمه تمام روستاهای زیراب، خلیل آباد میانده و تاج آباد و اختصاص زمین چمن به روستاهای حاجی طاهره و فرج بیگی و چاه انجیر و حیدر آباد تاکید کرد.

تملک واگذاری زمین به متقاضیان روستایی و اعطای تسهیلات مسکن روستایی با توجه به سیاست دولت و تسریع در کار، اختصاص قیر رایگان و کاهش سرانه مشارکت دهیاران به دلیل نداشتن اعتبارات از دیگر نکاتی بود که رئیس شورای بخش مرکزی زرین دشت به آن اشاره داشت.

عضو شورای اسلامی روستای زیرآب همچنین به چالش‌های بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: کمبود نهاده‌های دامی و کشاورزی، فعالان این بخش را زمین گیر کرده است‌.

رئوف وضعیت حوزه سلامت این شهرستان را بدحال توصیف کرد و اظهار کرد: کمبود پزشک متخصص و نبود دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن، کمبود وسایل سرمایشی در درمانگاه روستاهای زیرآب و خسویه با توجه به گرمای ۵۰ درجه زرین دشت از معضلاتی است که گریبانگیر مردم در حوزه سلامت شده است.

آب رسانی به مناطق عشایری، عدم آنتن دهی و کندی سرعت اینترنت در روستای میانده، حیدرآباد، چاه انجیر، شاه علمدار از دیگر مشکلات بخش مرکزی شهرستان زرین دشت بود که به آن اشاره شد.

ساماندهی نقاط حادثه خیز بخش ایزدخواست یک ضرورت انکار ناپذیر

در ادامه این نشست بخشدار ایزدخواست شهرستان زرین دشت نیز در سخنانی تعریض جاده شهرپیر به دهنو و رفع نقطه حادثه خیز این مسیر از سمت شهرپیر را ضروری دانست و تصریح کرد: این محور بعنوان قتلگاه از آن یاد می‌شود که همین موضوع بر ضرورت ساماندهی نقاط حادثه خیز این محور می‌افزاید.

کاظم خسرو زاده شانه سازی محور گلکویه، رفع نقطه حادثه خیز دوراهی پنج چاه، تعریض جاده شهرپیر به حاجی آباد و اصلاح گردنه شهرپیر، احداث چند دستگاه پل در جاده مجاور دره شور جهت تخلیه بموقع سیلاب روستا و اصلاح گردنه چاه زبر و پل‌های تخریب شده آن مسیر از مشکلات محورهای مواصلاتی بخش ایزدخواست شهرستان زرین دشت برشمرد.

وی از دیگر چالش‌های این بخش را عدم آنتن دهی تلفن در بخش عمده ای از محدوده روستای دره شور و مشکل ضعیف بودن اینترنت همراه در سمت شرق شهرپیر عنوان کرد و گفت: مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده لارستان زرین دشت یکی از معضلاتی است که در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در این محور امکان هیچ گونه ارتباطی برای امداد رسانی هم وجود ندارد.

بخشدار ایزدخواست بر لزوم توسعه تلفن ثابت در شهرپیر و روستاهای بخش ایزدخواست تاکید کرد و گفت: خدمات رسانی صدا و سیما در روستاهای پنج چاه و چاه زبر بطور کلی برقرار نیست و فقط روستای بندشت دو شبکه آنالوگ دارد.

خسرو زاده همچنین به مشکل تأمین خوراک دام برای دامداران و همچنین مشکل قیمت پایین گوشت و ممنوعیت صادرات دام مازاد اشاره کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات این بخش شد.

این مقام مسئول یکی دیگر از معضلات این بخش را قیمت بالای اراضی روستاهای بخش با نرخ بالا دانست و اظهار کرد: این مبلغ در توان روستاییان برای پرداخت نیست.

بخشدار ایزدخواست همچنین با ابراز گلایه مندی از متوقف شدن فرایند بهسازی معابر به دلیل کمبود اعتبار دهیاری‌ها و عدم انجام پروژه توسط بنیاد مسکن ظرف چند سال گذشته نیز سخن به میان آورد.

خسرو زاده در خاتمه مشکل افت ولتاژ برق در بخش ایزدخواست بخصوص خطی که به سمت مزایجان و مجتمع فجر ایزدخواست می‌رود را از دیگر مصائب مردم بخش ایزدخواست در این روزهای گرم سال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این گردهمایی از شهرداران سه شهر حاجی آباد، شهرپیر، دبیران و ۲۱ نفر از دهیاران دو بخش مرکزی و ایزدخواست شهرستان زرین دشت با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 5534483

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان زرین دشت محمدجواد عسکری مجلس شورای اسلامی بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا عید سعید قربان سنندج خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی اردبیل دعای عرفه آمار کرونا مشهد زلزله هرمزگان مجلس شورای اسلامی شهرستان زرین دشت میلیارد تومان بخش ایزدخواست حال انجام حادثه خیز بخش مرکزی حاجی آباد بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان

.به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دربازدید فرماندار سردشت، اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان مورد بررسی قرار گرفت.   باباخان اسکندری در این بازدید اقدامات انجام شده در رابطه با حفر چاه روستای اسلام آباد و خرید الکتروپمپ و لوله و اتصالات از محل اعتبارات بنیاد برکت و آماده تجهیز و بهره برداری، حفر و تجهیز چاه در روستای های بناوه و دیناران و اصلاح شبکه مناطقی از روستا و اصلاح شبکه مناطقی از روستای دولکان را مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد