Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان یک متخصص طب اورژانس با اشاره به علائم گرمازدگی گفت: اگر مایعات از دست رفته بدن جبران نشود، علائم گرمازدگی افزایش می‌یابند و به تدریج علائم حیاتی فرد دچار خطر می‌شود.

دکتر علی وفاق نعمت‌اللهی در مورد گرمازدگی و راه‌های مقابله با آن اظهار کرد: در فصل گرم سال بسیاری از افراد مراجعه‌کننده به اورژانس و مراکز درمانی دچار گرمازدگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمازدگی بیشتر در افرادی مشاهده می‌شود که به صورت کوتاه مدت به مناطق گرم مسافرت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بدن معمولا یک سری دفاعیه‌هایی در برابر گرما دارد که تعریق، افزایش تنفس و گشاد شدن عروق پوست برخی از این دفاعیات بدن هستند اما با این وجود هر کسی در محیط گرم قرار بگیرد و فعالیت زیادی داشته باشد و آب بدنش جبران نشود دچار علائم گرمازدگی خواهد شد.  

این متخصص طب اورژانس گفت: گرمازدگی بیشتر در افرادی که موقت در مناطق گرمسیر حضور پیدا می‌کنند، کودکان یا افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های خاص، افراد مبتلا به پرکاری تیروئید، فشار خون یا چربی خون بالا رخ می‌دهد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه گرمازدگی زمانی رخ می‌دهد که دفاع بدن از حرارت محیط عقب می‌افتد، گفت: بدن افزایش دمای محیط و مرکزی بدن را حس می‌کند بنابراین در مقابل این گرما تعریق افزایش پیدا می‌کند و با عرق کردن آب و نمک بدن از بین می‌رود و تنها آب بدن جبران می‌شود که از دست دادن نمک مکرر و جایگزینی آب به تنهایی موجب گرمازدگی می‌شود.

وی افزود: اگر فرد آب ننوشد و آب بدن هم جبران نشود گرمازدگی سریعتر رخ می‌دهد. 

این متخصص طب اورژانس گفت: علائم کوچک گرمازدگی شامل بروز علائم پوستی، تورم دست و پا، سر درد، سرگیجه، تهوع و احساس تنگی نفس است که اگر مایعات از دست رفته بدن جبران نشود علائم افزایش می‌یابند و به تدریج علائم حیاتی فرد دچار خطر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان گرمازدگی جبران نشود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»، «برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه»، «اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای خواندن مطالب روی عناوین کلیک کنید

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

دیگر خبرها

  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است