Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:32:17 GMT

شکار خودروی پرنده در کف خیابان +عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۹۴۵۱

شکار خودروی پرنده در کف خیابان +عکس

به تازگی مشخص شده که کمپانی خودروسازی چینی ایکس پنگ XPeng در حال تست یک خودروی پرنده بوده است.

به گزارش مشرق، به تازگی مشخص شده که کمپانی خودروسازی چینی ایکس پنگ XPeng در حال تست یک خودروی پرنده بوده؛ البته مقداری قبل تر ایکس پنگ یک خودروی پرنده را نیز ثبت اختراع کرده بود که مشخص شد همین مدل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودروی پرنده در حال تست در سطح خیابان مشابه با یک خودروی واقعی به نظر می رسد و روی سقف آن یک جعبه بزرگ برای قرار گرفتن موتورهای روتوری پروازی قرار گرفته است.

کمپانی XPeng Heitech شرکتی بوده که تمامی خودروهای پرنده تولید شده توسط این خودروساز چینی را توسعه داده است. موسس این شرکت Zhao Deli بوده که در سال ۲۰۱۳ با سرمایه گذاری خود و همچنین حمایت مدیرعامل ایکس پنگ یعنی He Xiaopeng موفق به تاسیس این شرکت شد. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ کمپانی ایکس پنگ Heitech پنج نسل از خودروهای پرنده خود را معرفی کرده است. جالب اینجاست که نسل پنجم خودروهای پرنده ایکس پنگ به بازار اروپا هم راه پیدا کرده است. تنها یک مشکلی خودروهای پرنده ایکس پنگ Heitech که تا به امروز توسعه یافته اند دارند. مشکل این بوده که هیچ یک از آنها شبیه به خودروهای سواری نیستند و حتی هیچ یک از آنها چرخ یا بدنه رایج در خودروهای فعلی را ندارند. اما ایکس پنگ با معرفی ششمین نسل از خودروی پرنده خود قصد تغییر این موضوع را دارد.

ویژگی های ششمین خودروی پرنده ایکس پنگ XPeng Heitech

پیشتر تصاویر اولیه مربوط به ثبت اختراع ششمین نسل خودروی پرنده ایکس پنگ XPeng منتشر شده بود. این خودروی پرنده استایلی مشابه با خودروهای معمولی داشت و تنها یک باکس روی سقف برای موتورهای پروازی این خودروی پرنده که به شکل روتور هستند نصب شده است. با توجه به اسناد متتشر شده، چالش اصلی این خودروی پرنده طراحی مکانیزم باز و بسته شدن بازوهای روتورهای پرنده و قفل شدن آنها بوده تا از بروز آسیب در حین پرواز یا در حین حرکت در جاده جلوگیری شود.

حال هم تصاویر جاسوسی جدیدی از خودروی پرنده نسل شش ایکس پنگ در حال حرکت در جاده منتشر شده است. همانطور که در این تصاویر مشخص است، این خودرو پرنده از بدنه استتار شده ایکس پنگ XPeng P۷ که یک سدان الکتریکی بوده استفاده کرده است. چرخ های جلو مقداری به جلو رفته اند و عرض اکسل عقب به حد زیادی افزایش یافته است. به نظر می رسد که کمک فنرهای استفاده شده در این خودروی پرنده به مراتب قدرتمندتر از نسخه معمولی ایکس پنگ P۷ سدان هستند.

نکته مهم این خودروی پرنده شکار شده در خیابان، سازه نصب شده روی سقف آن است. یک جعبه بزرگ روی سقف این خودرو نصب شده و کابل های ضخیمی هم روی سقف این خودرو دیده می شود. بدین ترتیب این جعبه نصب شده روی سقف صرفا یک سازه غیرکاربردی نیست. در نظر داشته باشید که چالش اصلی ساخت یک خودروی پرنده این چنینی طراحی مکانیزم تاشونده روتورهای پروازی بوده تا آنها را از لرزش های به هنگام حرکت در سطح جاده ایمن نگه دارد. به نظر می رسد که شرکت ایکس پنگ Xpeng Heitech در حال تست سیستم تعلیق منحصر به فردی برای به حداقل رساندن لرزش های وارد شده به این مکانیزم در حین حرکت در سطح جاده است.

ششمین خودروی پرنده ایکس پنگ ظاهرا در مراحل تست و توسعه اولیه است. ظاهرا این خودروی پرنده قرار است در سال ۲۰۲۴ تولید شود و برچسب قیمت آن در حدود ۱۵۰ هزار دلار است. ایکس پنگ اشاره کرده که وزن این خودروی پرنده نصب سدان ایکس پنگ XPeng P۷ بوده که بدین ترتیب وزن خالصی در حدود ۹۶۰ کیلوگرم دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اروپا خودرو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خودروی پرنده یک خودروی پرنده خودروهای پرنده حال تست روی سقف نصب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی

(تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی

دیگر خبرها

  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند