Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:49:40 GMT

شمار مبتلایان به کرونا در ساوه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۱۰۴۱

شمار مبتلایان به کرونا در ساوه افزایش یافت

«مجتبی ذکایی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم تزریق دُز سوم و چهارم واکسن، در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان هستیم. 

وی بیان کرد: از آمار صفر بستری امروز شاهد روزانه حدود ۱۰ نفر مثبت در شهرستان های ساوه و زرندیه هستیم که علت اصلی آن عدم تزریق دُز یادآور و کاهش سطح ایمنی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: همشهریان ساوجی به منظور جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و بستری نسبت به تزریق دُز سوم و چهارم اقدام کنند، خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی نیز برای تزریق واکسن آماده هستند.

ذکایی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ پایگاه و مرکز بهداشت در شهرستان ساوه آماده‌باش هستند و شهروندان می‌توانند برای دریافت واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نوع واکسن تزریقی می‌تواند مشابه واکسن‌های دُز قبلی باشد، عنوان کرد: واکسن‌های مورد تایید شامل کووبرکت، سینوفارم، بهارات، آسترازانکا و پاستوکووک پلاس در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان ساوه موجود می‌باشد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده و تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کمک شایانی در کاهش موارد ابتلا و بستری خواهد کرد.

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا استان مرکزی واکسن کووید 19

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا استان مرکزی ساوه ویروس کرونا استان مرکزی واکسن کووید 19 شهرستان ساوه تزریق د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری