Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:14:36 GMT

آینده برای مملکت ما روشن و امیدبخش خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۲۰۱۲

آینده برای مملکت ما روشن و امیدبخش خواهد بود

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: امید است به یاری خدا بتوانیم با جوانمردی که از حضرت ابراهیم (ع) و ائمه اطهار (ع) آموختیم مراحل سخت را بگذرانیم و یقین بدانیم آینده برای مملکت و مردم ما آینده‌ای بسیار روشن و امیدبخش است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید قربان که امروز ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دعاهایی که حضرت ابراهیم خلیل (ع) کرد و هر کدام از ما مؤمنین می‌توانیم امروز در زندگی خود اثر این دعا را مشاهده کنیم، این بود که فرمودندخدایا تو شاهدی من ذریه و خانواده خود را آوردم در سرزمینی که قابل کشاورزی نیست، نه اینکه بایر مانده و کشاورزی نشده است، بلکه این زمین اصلاً استعداد کشاورزی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمین مکه سنگلاخ است، یعنی اگر مختصر خاکی هم هست، اگر بخواهید آب بیاورید پای نهالی بریزید، آب خاک را شسته و خاک در لابه‌لای سنگ‌ها گم می‌شود، یعنی اصلاً قابل کشاورزی نیست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ابراهیم (ع) گفت خدایا من عائله‌ام را آوردم در چنین سرزمینی ساکن کردم، من این‌ها را به اینجا آوردم تا بنای نماز و عبادت و بندگی را محکم کنم، این کار از اینجا یعنی از منطقه دحوالارض باید اتفاق بیفتد، سپس دعا کرد و گفت خدایا کاری کن دل‌های اهل عالم متوجه اینجا شود.

وی افزود: آنجا جسمی دارد که کعبه است، روحی دارد که پیغمبر و آل پیغمبر هستند، شما چقدر به مدینه و مکه علاقه دارید، چقدر به پیغمبر و آل او علاقه دارید، چقدر علاقه به این خاندان دارید که در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و در ارض مقدس توس هستند، اینها نتیجه دعای حضرت ابراهیم (ع) است.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) جوانمرد بود، بیان کرد: امروز خیلی نیازمند به جوانمردی هستیم، بیشتر اختلافاتی که به آن دچار می‌شویم اگر جوانمردی به میدان بیاید از بین می‌رود. آنجایی که دروغ، ربا، غیبت، تهمت و عدم گذشت به میان می‌آید به خاطر عدم وجود جوانمردی است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) آنقدر به جوانمردی معروف بود حتی دشمنان حضرت هم پس از شکسته شدن بت‌ها می‌گفتند شنیده‌ایم یک جوانمردی بت‌ها را شکسته است که نام او ابراهیم است و اول جوانمردی او را گفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بت‌پرستان راجع به ابراهیم گفته‌اند او را به آتش بکشید و از بت‌های خود حمایت کنید، حال که حمایت کردند کارشان به کجا کشید؟ آن کسی که ماند ابراهیم و اندیشه ابراهیمی است، آن که نابود شد همان‌ها بودند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: همچنین ابراهیم دعا کرد «رَبِّ هَبْ لِی مِنَ الصَّالِحِین» یعنی خدایا نسل و فرزندان من صالح باشند، خدا دعای او را اجابت کرد و یک فرزند بردبار به او داد، از ابتدا هم فرمود فرزند حلیم و بردبار، یعنی فرزند تو باید بردبار باشد، وقتی که ابراهیم (ع) به اسماعیل گفت فرزندم من در خواب می‌بینم «إِنِّی أَرَی فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَی» یعنی مأمور شده‌ام تو را قربانی کنم، نظر تو چیست، آمادگی داری؟ عرضه داشت پدرجان آن مأموریتی که داری را اجرا کن و حتماً می‌بینی که من هم پای کار هستم و صبوری می‌کنم.

وی تصریح کرد: رسول خدا (ص) به امیرالمؤمنین (ع) فرمود علی جان تو به شهادت می‌رسی، به من بگو چگونه صبر می‌کنی؟ امیرالمؤمنین (ع) نگفت می‌بینی که من صبر می‌کنم بلکه ایشان به پیغمبر فرمود یا رسول‌الله (ص) اینجا جای صبر نیست بلکه جای شکر است، اینجا جای بشارت است، تو داری شهادت را به من بشارت می‌دهی و من هم خدا را شاکر هستم.

این مسئول تأکید کرد: اسماعیل گفت من صبر می‌کنم، ابراهیم هم قبلاً دعا کرده بود که خدایا کاری کن ما لیاقت تسلیم بودن در پیشگاه تو را پیدا کنیم، قرآن می‌گوید «فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِینِ» یعنی وقتی ابراهیم صورت فرزند را روی خاک گذاشت و خنجر را برای ذبح کردن و قربانی کردن فرزندش آماده کرد، خدا ندا داد ابراهیم تو قربانی‌ات را انجام دادی و رشته محبتت با فرزند خویش را از دلت بریدی و وظیفه‌ات را خوب انجام دادی و ما قربانی بزرگی را در نظر گرفته‌ایم که آن قربانی باید جای فرزند تو قربانی شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این شرایط گرانی و سخت جراحی اقتصادی هوای یکدیگر را داشته باشیم و مسئولان عنایت خود را بیشتر کنند، خودمان به خودمان رحم کنیم و نسبت به کسانی که فقر بیشتر گرفتارشان کرده است، بیشتر توجه داشته باشیم، وظایف ایمانی و اخوت را بیشتر با یکدیگر داشته و مهربان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: دشمن امروز می‌خواهد با تبلیغات ما را نسبت به دین، انقلاب و راه امام و شهیدان سست کند لذا باید مراقب این نقشه‌ها و نیرنگ‌های دشمن باشیم و همانطور که حضرت ابراهیم (ع) امتحان شد ما نیز امتحانمان این مسائل است.

خطیب نماز عید قربان در پایان بیان کرد: امید است به یاری خدا بتوانیم با جوانمردی که از حضرت ابراهیم (ع) و ائمه اطهار (ع) آموختیم مراحل سخت را بگذرانیم و یقین بدانیم آینده برای مملکت و مردم ما آینده‌ای بسیار روشن و امیدبخش است و طولی نخواهد کشید که شرایط بهتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين نماز عيد قربان عيد قربان حضرت ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در این دیدار با تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به توسعه هرچه بیشتر این ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش زوخانه‌ای در کنار پرورش جسمانی، ورزشی برای پرورش روح و بالا رفتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است.

وی افزود: باید منش پهلوانی و جوانمردی در دیگر رشته‌ها نیز تقویت شود و ورزشکاران و جوانان دارای روحیه پهلوانی باشند.

امام جمعه یزد بیان داشت: مایه مباهات است که ورزش زورخانه‌ای سرشار از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی و آمیخته به عشق اهل بیت (ع) است، چیزی که در ورزش‌های وارداتی وجود ندارد.

ناصری ادامه داد: دشمنان امروزه در جنگ نرم روح و افکار جوانان ما را نشانه رفته اند و به دنبال دور کردن جوانان از ارزش‌ها هستند که تقویت این رشته و توسعه آن در جامعه آشنایی جوانان با ارزش‌ها و تقویت روحیه ایثار و جوانمردی در آنها می‌شود. 

در این نشست شال کسوت و مروج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به آیت الله ناصری اعطا شد و از کهن کسوتان، پیشکسوتان، مرشدان پیشکسوت و خیرین ورزش زورخانه‌ای استان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم