Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمود عباس‌زاده ضرورت تغییر نگرش در دستگاه دیپلماسی را در مذاکرات پیش رو یادآور شد و تصریح کرد: ما حتی در مذاکرات اخیر قطر با برنامه وارد نشدیم و بهتر بود برای امتیاز گرفتن به این مذاکرات ورود پیدا می‌کردیم.

وی گفت: هر چند آمریکا و غربی‌ها بیشتر از ایران تشنه مذاکره و توافق هستند ولی باید دستگاه دیپلماسی ما برنامه راهبردی و اصلی خود را بر اساس امتیازگیری از غرب قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به شایعات بی‌پایه و اساس آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مذاکرات دوحه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در صدد راه‌اندازی ناتوی خاورمیانه هستند و برای این اقدام هدف‌گذاری‌هایی را نیز انجام دادند.


عباس‌زاده تقویت جبهه مقاومت را با محوریت جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و افزود: ما باید همراهان منطقه‌ای خودمان را منسجم و یکپارچه در دست خود نگه داریم و هوشمندانه در این عرصه ورود پیدا کرده و با همراهی کشورهای دوست و همسایه بتوانیم اقدامات مؤثری را در امتیازگیری از غرب انجام دهیم.


وی ضرورت تغییر اصلاح ساختاری را در دستگاه دیپلماسی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این اصلاح ساختار آنچه که مهم به نظر می‌رسد موارد 24گانه‌ای است که ما از وزارت امور خارجه خواسته‌ایم به درستی آن را مورد توجه قرار دهند.


عباس‌زاده رویکرد آمریکا و غرب را در مذاکرات شرطی کردن اقتصاد ایران و فرسایشی کردن فرآیند مذاکرات عنوان کرد و ادامه داد: ما برگ برنده‌های بسیار زیادی در دست داریم و بهتر از این می‌توانیم در این عرصه ورود پیدا کرده و طرف مقابل را به نقطه استیصال بکشانیم.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به هیچ وجه اجرای یک طرفه برجام بازیافت نخواهد شد بلکه ما در بحث ذخیره‌سازی، غنی‌سازی و تولید و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته به مسیر خود ادامه خواهیم داد و به دنبال امتیازگیری از غرب خواهیم بود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی برجام نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد