Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@07:51:02 GMT

استیصال مربیان ایرانی/ خریدهای خوب پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۴۱۳۵

استیصال مربیان ایرانی/ خریدهای خوب پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، بیژن ذوالفقار نسب  درباره تغییر معادلات کادر فنی تیم‌های لیگ برتری در فصل پیش رو گفت: می‌توان از دو منظر به این موضوع نگاه کرد. نخستین ماجرا مربوط به عدم ثبات در کادر فنی تیم‌ها است که نشان می‌دهد باشگاه‌ها کم طاقت شده‌اند و بدون توجه به ابزاری که در اختیار مربیان خود قرار می‌دهند دنبال نتیجه گرایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم هم ورود افکار جدید فنی با بازگشت مربیان خارجی به چرخه فوتبال باشگاهی کشور است.

پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی را دارد در خصوص انتقاد به عدم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان داخلی تصریح کرد: قطعاً مربیان نیاز به برگزاری چنین کلاس‌هایی دارند. آنها با علم روز دنیا غریبه شده‌اند. هیچ دوره‌ای برای حضور آنها در باشگاه‌های معتبر و صاحب سبک دنیا در نظر گرفته نمی‌شود.

ذوالفقارنسب یادآور شد: مربی را با نگاه به نتیجه گرایی در فوتبال، مستاصل کرده‌اند. کسی که هدایت فنی تیم را بر عهده می‌گیرد نباید تمام فضا را تحمل کند بلکه باید به میزان داشته‌هایی که در اختیارش قرار داده شده، از او انتظار داشت.

وی درباره ورود مربیان خارجی همچون ریکاردو ساپینتو برای استقلال ژوزه مورایس برای سپاهان اصفهان تاکید کرد: آنها قطعاً رقابت را جذاب می‌کنند. علم نو وارد فوتبال ایران می‌شود که می‌تواند تأثیر مستقیم روی بار فنی لیگ هم بگذارد. باید دید آنها وقت کافی برای کار کردن در فضای متفاوت فوتبال ایران را کسب خواهند کرد یا مدیران باشگاه‌ها برای فرار از فشار، خیلی زود زیر پای آنها را خالی می‌کنند.

ذوالفقارنسب با اشاره به بازگشت چند لژیونر به پرسپولیس همچون علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی تصریح کرد: آنها خریدهای خوبی برای پرسپولیس هستند. به هر حال در سال جام جهانی ۲۰۲۲ هستیم و کسی نمی‌خواهد شانس حضور در این بازی‌ها را هم از دست بدهد. فکر می‌کنم آنها هم مثل مربیان خارجی می‌توانند به جذابیت لیگ برتر کمک کنند.

ذوالفقار نسب در پایان خاطرنشان کرد: جذابیت بالاتری که باید به فوتبال ایران برگردد سر و صدای تماشاگران در ورزشگاه‌ها است. ما نیاز به نشاط اجتماعی داریم و سازمان لیگ دیگر هیچ بهانه‌ای در این زمینه نباید داشته باشد. فرصت کافی برای ایجاد زیر ساخت‌ها و دادن دستورالعمل به باشگاه‌ها بوده است اما حالا وقتش است صدای هواداران را در استادیوم‌ها بشنویم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لژیونرها فوتبال ایران باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا همین یکی دو هفته قبل جواد نکونام اصلا در کنفرانس های خبری شرکت نمی کرد که این موضوع اعتراض نمایندگان رسانه ها را در پی داشت تا جایی که سازمان لیگ ادعا کرد پرونده این مربی را به کمیته انضباطی ارسال کرده است اما در سایه حرکت نکونام چند مربی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و به قانونی که سازمان لیگ فوتبال آن را سالها است مصوب کرده بی توجهی کردند.

یکی از این مربیان ساکت الهامی است که از روزی که هدایت نساجی را بر عهده گرفته مصطفی صداقت را به جای خود راهی کنفرانس های خبری می کند. البته الهامی دو سه هفته محروم بود اما وی به جز آن چند هفته در نشست های خبری قبل و بعد از بازی ها اصلا شرکت نکرده است. جالب اینجا است که خبرنگاران استانی هم در این شرایط بیشتر جنبه هوادار پیدا می کنند و اصلا ایرادی به عدم رعایت قانون به سرمربیان نمی گیرند و در مازندران هم دقیقا این اتفاق برای الهامی رخ داده است.

دیگر مربی که در این هفته ها در نشست های خبری شرکت نمی کند مسعود شجاعی است. مربی جوان هوادار هم که ظاهرا از بزرگتر های خود در مربیگری غیبت در کنفرانس خبری را یاد گرفته به جای خود محمود شجاعی برادرش را راهی نشست خبری می کند و جالب اینجا است که مدیران رسانه ای باشگاه ها هم نقشی در اجرای قانون سازمان لیگ برای حضور سرمربیان تیم خود در نشست های خبری ایفا نمی کنند. همین عدم بی توجهی باعث شده مربی مثل عنایتی در کنفرانس خبری با عصبانیت اعلام کند او هم منبعد پزشک تیمش را به نشست های خبری خواهد فرستاد.

اینکه مربیانی چون اوسمار ویرا، ژوزه مورایس،ماریوس اوزونیدیس، سعید دقیقی، محرم نویدکیا، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و ... در کنفرانس های خبری در هر شرایطی شرکت می کنند ولی بقیه مربیان خود را ملزم به قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران نمی دانند نکته ای است که حتما باید توسط کمیته صیانت فدراسیون فوتبال که برای اجرای دقیق و نظارت در فوتبال تشکیل شده، چه در این هفته های آخر و چه از ابتدای فصل آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

به صحبت های معسود شجاعی در یکی از معدود نشست های خبری که شرکت کرده دقت کنید: او رسما اعلام می کند نیازی نمی بیند هر هفته حرف های تکراری بزند اما ظاهرا شجاعی که مرتب از حرفه بودن حرف می زند  نمی داند حضور در نشست های خبری یکی از قوانین مسابقات لیگ برتر است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)
  • گزارش‌زنده؛ پرسپولیس ۰ - سپاهان ۰
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • عکس| کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس!
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • خبر خوب به اردوی پرسپولیس رسید | بیرانوند به ال کلاسیکوی ایرانی می‌رسد + جزئیات