Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترعباس رضاییان زاده به همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای این طرح اشاره و گفت: این طرح از سال ۱۳۷۵ با عنوان طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به مدرسه آغاز شد و بر مشخصات فردی، مشخصات خانواده و سنجش وضعیت سلامت جسمی دانش آموزان متمرکز است و آمادگی تحصیلی آنان را بر اساس برخی رویکرد‌های روان سنجی در هشت حیطه ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: غربالگری جسمی، دیداری و شنیداری برای شناسایی دانش آموزان نیازمند به مراجعه ویژه، سنجش مهارت‌های حرکتی، سنجش وضعیت رشدی با بهره گیری از آزمون‌های هنجاری رشد رفتاری و اجتماعی، سنجش شناختی در برگیرنده آزمون‌های هوش، پردازش اطلاعات و توجه و تحرک است.

رضائیان زاده گفت: سنجش مهارت زبانی، گفتاری و ارتباطی در زمینه عوامل مؤثر بر یادگیری خواندن، مهارت‌های فرا زبانی، آگاهی آوا شناختی، آگاهی نحوی و آگاهی معناشناسی، سنجش توانایی تحصیلی در زمینه توانایی‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن، سنجش کم توانایی ها، یادگیری و ظرفیت‌های دانش آموز برای فائق آمدن بر این کم توانی و سنجش وضعیت عاطفی و سلامت روانی با بهره گیری از آزمون‌های هنجاری، هشت حیطه ارزیابی دانش آموزان است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در استان فارس با همکاری مدیریت سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، مدیریت توسعه شبکه و گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت و اداره کل آموزش و پرورش فارس، اداره آموزش و پرورش استثنایی، پایگاه‌های سنجش از یازدهم تیر آماده ارائه خدمات سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی به تمامی دانش آموزان بدو ورود و پیش دبستانی‌ها هسند.

او گفت: دانش آموزان گروه هدف طرح با مراجعه به پایگاه‌های سنجش، پس از دریافت خدمات سنجش آمادگی تحصیلی به واحد‌های ارائه خدمات سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی (خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت یا پایگاه‌های پزشک خانواده) معرفی می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: در این مراکز تمامی ابعاد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و رفتاری با حضور پزشک، مراقب سلامت، بهورز، بهداشتکار دهان و دندان یا دندانپزشک، ارزیابی و مراقبت شده و پرونده الکترونیک سلامت برای دانش آموز تشکیل می‌شود.

رضائیان زاده گفت: والدین ملزم به تحویل فرم تکمیل شده و ممهور شده به مدیر مدرسه، قبل از نام‌نویسی فرزند خود هستند.

او گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ با همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش همانند سال‌های قبل، به پوشش مورد انتظار برای ارزیابی تمامی دانش آموزان گروه هدف و شناسایی به موقع دانش آموزان نیازمند مراقبت‌های ویژه دست یابیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت نوآموزان علوم پزشکی شیراز آمادگی تحصیلی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند