Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،ششمین دوره سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز با هدف تبادل آخرین یافته‌های این حوزه برگزار شد. این رویداد زمینه‌ای فراهم کرده است تا ضمن بحث و گفت‌وگو درباره آخرین تکنیک‌ها و آموزش‌های این رشته تبادل نظر و باعث هم‌افزایی و ارتقای گفتمان میان‌رشته‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ حامی معنوی متشکل از مراکز دانشگاهی و انجمن‌های علمی در برگزاری این رویداد از ما حمایت کردند و همچنین طرح‌های ارائه‌شده مبتنی بر تکنولوژی جدید در این سمپوزیوم می‌تواند به رفع مشکلات حوزه درمان کمک کند.

حسین قدیری دبیر اجرایی سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز در این اختتامیه گفت: ششمین دوره این سمپوزیوم نسبت به سال‌های گذشته طولانی‌تر است؛ سمپوزیوم در دوره‌های گذشته در دو روز برگزار می‌شد اما ششمین دوره از این سمپوزیوم در ۳ روز برگزار شد. همچنین یک نمایشگاه متشکل از ۱۴ شرکت هم‌زمان با برگزاری سمپوزیوم در محیط پیرامونی این رویداد علمی برگزار شد. 

فعالیت‌های دانش‌بنیان

در این سمپوزیوم حدود 700 نفر شرکت کردند و به‌طورکلی 60 مقاله دریافت و پس از داوری، 17 مقاله جهت ارائه به‌صورت شفاهی پذیرفته شد. پنج پنل که هر کدام با یک موضوع از علم نقشه‌برداری مغز را در برمی‌گرفت در آخرین روز سمپوزیوم به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

45 جلسه مابین شرکت‌های فعال در حوزه نقشه‌برداری مغز با نمایندگان انجمن‌های مختلف و مرتبط در راستای فعالیت‌های مشترک برگزار شد و از نتایج بحث و تبادل نظر این بخش می‌توانند در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان خود استفاده کنند.

در آیین اختتامیه این رویداد از پژوهشگران برگزیده در دو بخش تجلیل شد در بخش مهندسی از حمید سلطانیان زاده و شهرزاد طهماسب و در بخش کلینیکی از گیو شریفی و رضا رستمی تقدیر و تشکر شد.

 

اهدای جوایز

در بخش چکیده‌های دریافتی در خصوص ارزش‌آفرینی کلینیکی پژوهش‌ها به برگزیده اول مهدی میرباقری با اهدای ۷.۵ میلیون تومان و لوح تقدیر و ۱۰۰۰ امتیاز باشگاه پژوهشگران نقشه‌برداری مغز و به برگزیده دوم علی قاضی‌زاده با اهدای ۴.۵ میلیون تومان و لوح تقدیر و ۶۰۰ امتیاز باشگاه پژوهشگران نقشه‌برداری مغز اهدا شد.

همچنین در بخش مسابقات، در مسابقه واسط مغز-رایانه با محوریت توجه شنیداری، از گروه ذهن زیبا به‌عنوان تیم اول با اهدای ۷.۵ میلیون تومان و گروه آنیگما به‌عنوان تیم دوم با اهدای ۴.۵ میلیون تومان و در آخر دو گروه گیلدا و live wired به‌عنوان گروه سوم با اهدای ۳ میلیون تومان به هرکدام تقدیر شد.

 گروه A.A به‌عنوان مقام اول با ۷.۵ میلیون تومان و گروهNeuro_IUT به‌عنوان مقام دوم با ۴.۵ میلیون تومان و در نهایت گروهHPC   به عنوان مقام سوم با ۳ میلیون تومان از برندگان پنجمین مسابقه ملّی تحلیل داده‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی با محوریت سامانه‌های تشخیصی به کمک رایانه (CAD) بودند.

در آخر آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز از  گروه تکنسین به‌عنوان رتبه اول با اهدای ۷.۵ میلیون تومان گروه ذهنک به‌عنوان رتبه دوم با اهدای ۴.۵ میلیون تومان و گروه Dr.Machine به‌عنوان رتبه سوم با اهدای ۳ میلیون تومان به عنوان برندگان دومین مسابقه ملی تحلیل داده‌های fNIRS با محوریت سیستم‌های واسط رایانه و مغز به‌منظور کمک به بیماران دارای اختلالات حرکتی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نقشه برداری مغز سمپوزیوم ۴ ۵ میلیون تومان ۷ ۵ میلیون تومان نقشه برداری مغز برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو