Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:39:08 GMT

هویت تاریخی شهر اسفراین احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۹۵۵۶

هویت تاریخی شهر اسفراین احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، ظهر امروز عبدالله سهرابی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه برای اولین بار در اسفراین شخصی پروانه مجموعه داری گردآوری و نگهداری اموال فرهنگی را دریافت کرده است، اظهارکرد: این پروانه به استناد ماده ۲۰ آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز، برای آقای محمد علی‌محمدی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌دار بدون قصد تجارت نسبت به گردآوری و نگهداری اموال فرهنگی، تاریخی و هنری از طریق مجاز اقدام می‌کند، گفت: اعتبار این مجوز صرفاً در محدوده اشیای فرهنگی تاریخی مجاز است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین افزود: وزارت میراث‌فرهنگی به‌منظور حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی و حمایت از مجموعه‌داران، اقداماتی از قبیل درنظرگرفتن اماکن تاریخی که جزو نفایس ملی نباشد به‌زور رایگان و محدود یا اجاره به‌شرط تملیک در اختیار مجموعه‌داران و موزه‌های خصوصی، پرداخت تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری منظور در بودجه سنواتی تسهیلات لازم را به قیمت تمام شده دریافت و به مجموعه‌داران تخصیص و تمام یا بخشی از مابه‌التفاوت کارمزد بانکی تسهیلات دریافتی را پرداخت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه بلیت ورودی از محل بودجه سنواتی متناسب با فعالیت آنان، فراهم ساختن تمهیدات لازم برای مشارکت مجموعه‌داران در نمایشگاه‌های بین‌المللی و اقدامات مرمتی و حفاظتی اموال مجموعه‌داران به هزینه دولت را برای مجموعه‌داران شخصی در نظر خواهد گرفت.

انتهای‌پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری مجموعه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود