Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، وحید محمدی‌شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی عصر کرونایی در سالن آمفی‌تئأتر دانشگاه علوم پزشکی این شهر اظهار کرد: طی دو سال کرونا همه اقشار همچون بخش سلامت از جان گذشتگی کردند و با تمام مشکلاتی که کرونا برای کل دنیا داشت، کشورمان از این امتحان الهی موفق بیرون آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا طی روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: جهشی که در ویروس امیکرون رخ داد از قدرت بیماری‌زایی بالاتری برخوردار است و درگیری ریوی آن هم بیشتر است که ضرورت دارد خانواده‌ها این سویه را جدی بگیرند چون خیز مجدد این ویروس در راه است.

محمدی‌شاهرخی با اشاره به اینکه کرونا موجب شد سبک جدیدی از زندگی را تمرین و تجربه کنیم، ادامه داد: متاسفانه درصد ماسک زدن در کشور به زیر ۴۰ درصد تنزل پیدا کرده که خبر خوبی نیست.

جشنواره عصر کرونایی در سه محور برگزار شد

حاجی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: ویروس کرونا صدمات زیادی در ابعاد اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و بهداشتی جامعه تحمیل کرد، اما در کشورمان صحنه‌های بسیار زیبایی از ایثار و فداکاری و همدلی مردم خلق شد که لازم بود به نوعی هدفمند و مستندسازی شود که برای بحران‌های پیش رو مورد استفاده قرار گیرد.

وی نمایش ایثار و مجاهدت و بررسی ایده‌ها و نوآوری‌های خلاقانه، تبادل تجربیات و دانش مدیریت جهت هم‌افزایی و صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های سازمانی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: جشنواره عصر کرونایی در سه محور فرهنگی شامل ادبی، فیلم، نقاشی و طراحی، علمی شامل پیشگیری درمان و تشخیص بیماری کرونا و در محور مدیریتی ارائه تجربه‌های موفق در مدیریت بحران برگزار شد.

وی با اشاره به همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جشنوار در خردادماه سال گذشته شروع شد و آثار تا ۳۰ مهر جمع‌آوری و تا اردیبهشت ۱۴۰۱ داوری طول کشید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص آثار ارسالی گفت: در قسمت فرهنگی ۳۸۱ اثر و در محور علمی ۷۷ اثر دریافت شد و در محور مدیریتی هم ۲۶ اثر به دبیرخانه ارسال و در مجموع ۴۸۴ اثر ثبت شد و به داوری رسیدند.

وی یادآور شد: استان‌های زیادی از سراسر کشور شرکت کردند که بیشترین آثار از استان کرمان، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه، فارس و دیگر استان‌ها در رتبه‌های بعدی تعداد شرکت‌کننده حضور داشتند.

رکورد تولید تاریخ صنعت مس و فروش

ضیائی مدیر بخش سلامت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم به موضوع کرونا و صنعت پرداخت و گفت: طی دو سال گذشته با کرونا اتفاقاتی پیش آمد که شرایطی در تمام جنبه‌های زندگی ما انسان‌ها رقم زد که تاریخ تمدن انسانی به دو قسمت قبل کرونا و بعد از کرونا تقسیم خواهد شد.

وی افزود: نه‌تنها کرونا اتفاقات ناگواری از مرگ و میرها و سلامت رقم زد، در مسائل رفتاری و فرهنگ ما هم تاثیر گذاشت و همین اتفاق در صنایع اضطراب و نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود که شرایط کاری را برای کارکنان سخت کرده بود و پروتکل‌ها شرایطی ایجاد کرده بود که کسی فکر نمی‌کرد صنعت بتواند جلو برود.

ضیائی بیان کرد: در صنایع ایران و جهان تعطیلی، رکود اقتصادی و ضررهای مالی داشتیم ولی با افتخار عنوان می‌کنم به دلیل مدیریت هوشمندانه در مدیریت مس سرچشمه و تشکیل ستاد بحران و اقداماتی که با همدلی و همراهی کلیه کارکنان رقم خورد در سال‌های کرونا، رکورد تولید تاریخ صنعت مس و فروش در چهل سال گذشته را ثبت کردیم و برگ زرینی در تاریخ صنعت مس داشتیم که به‌دلیل برنامه‌ها و اهدافی بود که در کمیته پیشگیری از کرونا تدارک دیده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته‌های مراقبین سلامت برنامه‌هایی برای پرسنل فراهم کردیم که نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که داشتند برطرف شود و از همان روز اول حذف سفرها و همایش‌های غیرضروری، حذف سمینارها و کلاس‌های آموزشی و حذف مسابقات، رصد و غربالگری کارکنان و دیگر موارد در کنترل و پیشگیری از کرونا را در برنامه‌ها گنجاندیم.

ضیائی بیان کرد: آمار کرونایی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شامل ۵۷۰۰ مورد غربالگری، ۳۲۰۰ مبتلا، ۲۰۰ بستری و ۳۰ نفر بیمار بدحال بستری در بخش‌های ویژه داشتیم که دو نفر از پرسنل ما جان خود را از دست دادند و آماری که ذکر شد بهترین آماری بود که در صنایع کشور رقم خورده است.

وی ساخت و تجهیز سالن شهدای مس برای بستری بیماران کرونایی، خرید مخزن اکسیژن بیمارستان‌های رفسنجان، انار و کرمان، خرید دستگاه ۶۰۰ لیتری کانتینری، خرید ماسک و... را از اقدامات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در دوران کرونا برشمرد.

انتهای پیام/80016/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی عصر کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد