Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:38:05 GMT

8 مورد از بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر دوربین

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۰۳۴۰

8 مورد از بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر دوربین

اگر مشتاق عکس گرفتن و فیلمبرداری با تلفن همراه هوشمند خود هستید یا تنها می‌خواهید بدانید که آیا گوشی‌ که دارید برای عکاسی و فیلمبرداری در مناسبت‌های پیش رو مناسب است یا نه، در جای درستی هستید. ما در این متن به معرفی چند مورد از بهترین گوشی‌های هوشمند ازنظر دوربین می‌پردازیم و به شما یک راهنمای خرید جامع و کامل در این زمینه ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صورت، می‌توانید گوشی موردنظر خود را آسان‌تر و با دردسر کمتری انتخاب کنید و در وقت و انرژی خود نیز صرفه‌جویی کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید با این گوشی‌ها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از دیجی کالا، ما در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین گوشی‌های هوشمند ازنظر دوربین می‌پردازیم.

Galaxy Note 20 Ultra

اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و همچنین با قابلیت‌های تله فوتو هستید، گلکسی نوت 20 اولترا 5G می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این گوشی که دارای ماژول دوربین‌های سه‌گانه در پشت است از دوربین‌ اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال 50 برابر برخوردار است. بنابراین، دوربین Samsung Galaxy Note20 Ultra برای عکاسی و فیلمبرداری عالی است. گوشی سامسونگ نوت 20 الترا حدود 1300 دلار قیمت دارد.

iPhone 13 Pro Max
 

آیفون 13 بهترین گوشی‌ای است که می‌توانید برای عکاسی و فیلمبرداری تهیه کنید. اپل با سخت‌افزار این گوشی تمام تلاش خود را کرده است که آیفون 13 پرو مکس برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب باشد. این کمپانی اندازه سنسور اصلی و فوق عریض گوشی را افزایش داد و فوکوس خودکار را نیز به دوربین دوم گوشی اضافه کرد. علاوه بر این، اپل قابلیت عکاسی در نور کم این گوشی را بسیار بهبود ببخشیده است و با امکاناتی که به این دستگاه اضافه کرده باعث شده است که بتوانید فیلمبرداری حرفه‌ای را با آن تجربه کنید.

Pixel 6 Pro
 

گوشی پیکسل 6 پرو گوگل به لطف سخت‌افزار ارتقاءیافته و امکانات نرم‌افزاری قدرتمند از دوربین‌های شگفت‌انگیزی برخوردار است و به همین دلیل، رقابت نزدیکی با آیفون 13 پرو مکس دارد. سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی اجازه ورود تا 150 درصد نور بیشتر را می‌دهد و از سوی دیگر، لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی این گوشی از زوم اپتیکال 4 برابر و زوم دیجیتال 20 برابر برخوردار است. بنابراین، اگر طرفدار سیستم‌عامل اندروید هستید و می‌خواهید عکاسی با گوشی را به بهترین نحو تجربه کنید، پیکسل 6 پرو بهترین گزینه برای شماست.

Galaxy S22 Ultra

اگرچه سامسونگ در تنظیمات دوربین گلکسی S22 اولترا تغییرات عمده‌ای ایجاد نکرده است اما این گوشی نسبت به S21 اولترا پیشرفت‌هایی داشته است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این تلفن همراه دارای سنسور بزرگتری است و درنتیجه می‌تواند نور بیشتری را وارد کند. از سوی دیگر، این گوشی با توجه به بهبودهایی که داشته است می‌تواند در نور کم عکس‌های بهتر و واضح‌تری بگیرد. بنابراین، اگر به دنبال بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی و فیلمبرداری هستید بهترین انتخاب برای شما گلکسی S22 اولترا است.

OnePlus 10 Pro

OnePlus 10 Pro بهترین گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری از این کمپانی است. اگرچه این گوشی در سطح آیفون 13 پرومکس یا پیکسل 6 پرو نیست اما بسیار قابل‌ احترام است. اگرچه هنوز بیشتر عکس‌های دوربین گوشی‌های OnePlus مشکل رنگ زرد دارند اما این مسئله گاهی اوقات به‌خصوص در فضای باز قابل‌ توجه است.

با این‌ حال، وقتی در فضای بسته عکس می‌گیرید رنگ زرد باعث می‌شود که در عکس‌ها احساس گرما و راحتی ایجاد شود. به‌طورکلی، اگر به دنبال گوشی تا حدودی مقرون‌به‌صرفه‌ای هستید که با دوربین آن بتوانید عکس‌ها و فیلم‌های بسیار خوبی ثبت کنید، این گوشی برای شما مناسب است.

Sony Xperia 1 III

گوشی اکسپریا وان مارک 3 عکس‌هایی با وضوح و جزئیات بالا ثبت می‌کند و نسبت به گوشی‌های رقیب خود از پردازش بسیار ظریف‌تری برخوردار است و در نتیجه می‌تواند عکس‌های طبیعی‌تری بگیرد. چگالی نیز بهبود بسیار زیادی پیدا کرده است اما قابلیت عکاسی در نور کم این گوشی همچنان نیاز به بهبود دارد. علاوه بر این، این گوشی می‌تواند با کیفیت 4K و با سرعت 10 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. کیفیت ویدئوها عالی و تثبیت نیز مناسب است.

Motorola Edge Plus

موتورولا اج پلاس یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی است. این تلفن همراه دارای چهار دوربین در پشت است که سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض می‌شوند. این دوربین‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که با تلفن همراه خود عکس‌های باکیفیت و واضحی بگیرید.

بنابراین، اگر طرفدار خرید انواع گوشی موبایل موتورولا هستید و گوشی‌های تاشو قدیمی این برند را دوست داشتید موتورولا اج پلاس می‌تواند بهترین موبایل عکاسی برای شما باشد. اگر تصمیم به خرید این گوشی دارید می‌توانید آن را از نمایندگی فروش گوشی موتورولا با قیمت مناسب تهیه کنید.

iPhone SE

آیا به هوشمندی عکاسی دوربین آیفون علاقه‌مندید اما بودجه کمی دارید؟ در این شرایط، آیفون SE می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد. این گوشی اگرچه دارای تنها یک دوربین است اما همچنان می‌تواند با یک لنز کارهای زیادی انجام دهد. قسمتی از ارزشمندی این گوشی برای عکاسی ناشی از چیپست A15 Bionic آن است که باعث می‌شود گوشی از قابلیت‌های مختلفی مثل Smart HDR 4 و Deep Fusion پشتیبانی کند. چنین قابلیت‌هایی به شما کمک می‌کنند که بتوانید در نور کم، عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید و از سوی دیگر، عکس‌هایی با جزئیات بالا بگیرید.

در نهایت، این روزها گوشی‌های هوشمند به‌ویژه از نظر کیفیت دوربین مورد توجه قرار گرفته‌اند. داشتن یک تلفن همراه با قابلیت فوق‌العاده در عکاسی فیلمبرداری در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که بی‌نیاز از دوربین‌های حرفه‌ای باشید و بتوانید در هر جایی که هستید تنها با گوشی خود عکس‌ها و فیلم‌های شگفت‌انگیزی را ثبت کنید. بنابراین، اگر به دنبال گوشی حرفه‌ای برای عکاسی و فیلمبرداری هستید هر یک از تلفن‌های همراهی که در این متن مطرح شد می‌توانند برای شما گزینه مناسبی باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیجی کالا خرید گوشی موبایل دوربین موبایل برای عکاسی و فیلمبرداری بهترین گوشی ها گوشی های هوشمند اگر به دنبال تلفن همراه دوربین ها نور کم برای شما آیفون 13 عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25

فرارو- مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 تقابل بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون فعلی بازار است. ردمی نوت 13 نسخه ۵G با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمی بیش از ۹ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A25 سامسونگ را در همین بازه اعلام می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 در بخش دوربین و نمایشگر با برتری میلیمتری گوشی کره‌ای به‌پایان می‌رسد، اما آن‌هایی که موقع خرید گوشی همه‌چیز را فدای قدرت پردازنده و باتری می‌کنند، می‌توانند سراغ خرید ردمی نوت 13 بروند.

مقایسه ردمی نوت 13 و A25 ؛ تفاوت طراحی

گلکسی A25 سامسونگ در حد پنج، شش گرم از ردمی نوت 13 شیائومی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A25 سامسونگ بدون احتساب گلس و ... تقریبا ۱۹۷ گرم است و شیائومی، اقتصادی‌ترین گوشی نسل ردمی نوت 13 را با وزن ۱۷۳.۵ گرم روانه بازار کرده است. بخشی از این اتفاق به‌خاطر بزرگتر بودن گلکسی A25 سامسونگ است که در همان نگاه اول می‌توانیم به آن پی ببریم.

گلکسی A25 سامسونگ، فقط چند میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و از نظر سبک و سیاق طراحی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خودش، شکیل‌تر است. میان‌رده جدید سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن و تیره، لیمویی و مشکی در بازار موجود است و خریداران ردمی نوت 13 نسخه ۵G شیائومی می‌توانند گوشی خودشان را از بین رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی انتخاب کنند. تا اینجا برتری خاصی در سبک طراحی دوتا گوشی وجود ندارد و بهتر است برای انتخاب گزینه نهایی، سراغ بقیه آیتم‌ها برویم.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلگسی A25 ؛ تفاوت نمایشگر

ردمی نوت 13 به‌شکل جزیی از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. گفتیم جزیی، چون تفاوت اندازه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25 سامسونگ فقط در حد یک‌دهم اینچ است. گلکسی A25 سامسونگ مثل خیلی از میان‌رده‌های کره‌ای با نمایشگری از نوع سوپر AMOLED پا به میدان گذاشته که نسبت به صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 بهتر است.

گلکسی A25 سامسونگ به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است و در وهله دوم، از ترکیب نسبتا قابل قبولی در این بخش استفاده می‌کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، بخشی از مشخصات نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A25 است و البته همین عدد و رقم‌ها در مشخصات صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 به‌چشم می‌خورد. با این حال نمایشگر سوپر AMOLED مقابل نمایشگر AMOLED حکم به برتری گوشی کره‌ای در این راند می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت تراشه

ردمی نوت 13 از حیث پردازنده اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A25 سامسونگ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A25 سامسونگ با اینکه چیز زیادی از تراشه شش نانومتری مدیاک دایمنسیتی ۶۰۸۰ ردمی نوت 13 ندارد،، اما موقع اجرای بازی، شرایط به نفع ردمی نوت 13 تغییر می‌کند.

ردمی نوت 13 علاوه بر این، به‌لطف همین تراشه شش نانومتری، در شارژدهی گوشی کمک حال باتری است و طبق محاسبات پنچمارک‌های معروف در این بخش هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای دارد. فراموش نکنیم تفاوت‌های گلکسی A25 و ردمی نوت 13 در بخش پردازنده، آنچنان محسوس نیست، اما خب موقع مقایسه نهایتا باید روی گزینه اصلح دست گذاشت.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت 13 روی کاغذ باید از دوربین بهتری نسبت به گلکسی A25 برخوردار باشد، اما در عمل اصلا اینطوری نیست.

ردمی نوت 13 نسخه ۵G که به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده، درمقایسه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل A25 سامسونگ، موقع زوم کردن و تغییر نور قافیه را می‌بازد. در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌های زیادی از افت کیفیت دوربین در شب مطرح شده، اما A25 سامسونگ به‌رسم میان‌رده‌های قبلی کره‌ای چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دوتا دوربین‌های اولتراواید و تشخیص عمق، حسگر سلفی و ۱۳ مگاپیکسلی A25 عکس‌های بهتری نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 ثبت می‌کنند.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت باتری

ردمی نوت 13 با اینکه از حیث دوربین و نمایشگر عملکری ضعیف‌تر از A25 نشان می‌دهد، اما موقع مقایسه باتری سربلند از زمین رقابت خارج می‌شود.

ردمی نوت 13 و گلکسی A25 هر دو مثل میان‌رده‌های اسم‌ورسم‌دار بازار، به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این وجود از صدقه‌سر همان تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰، ردمی نوت 13 می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر ردمی نوت 13 با شارژر ۳۳ وات سزگار است و همین آپشن باعث می‌شود در مدت زمان کمتری، ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل شود.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25

مشخصات

ردمی نوت 13

گلکسی A25

ابعاد

161.1 در 75 در 7.6 میلیمتر

161 در 76.5 در 8.3 میلیمتر

وزن

173.5 گرم

197 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.5 اینچ

حسگر اصلی

100 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 1080 (شش نانومتر)

اگزینوش 1280 (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

9 میلیون و 100 هزار تومان

9 میلیون و 100 هزار تومان

دیگر خبرها

  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)