Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاددان برجسته آمریکایی ضمن هشدار نسبت به اینکه تورم بی‌سابقه در این کشور ادامه‌دار خواهد بود، خاطرنشان کرد: به زودی و با افزایش نرخ تورم، درصد بالایی از درآمد اقشار ضعیف از جمله کارگران با حقوق کم در آمریکا تنها صرف تامین نیازهای اساسی آن‌ها می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست به نقل از تارنمای فاکس نیوز، «ادوارد یاردنی» رییس موسسه تحقیقاتی یاردنی در گفت‌وگویی با این شبکه خبری اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌های جدید از وضعیت اقتصادی در آمریکا، اقشار کم درآمد جامعه که بیشترین فشار اقتصادی در این کشور را متحمل می‌شوند، در آینده نزدیک به ناچار تقریبا همه درآمد خود را برای رفع نیازهای اساسی مانند غذا، سوخت و مسکن هزینه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقتصاددان کهنه‌کار  با بیان اینکه نرخ صعودی تورم، تمام اقشار جامعه را تحت فشار قرار خواهد، تصریح کرد: داده‌های جدید خبرهای خوبی از شرایط اقتصادی پیش‌رو نمی‌دهند. تاثیر روند افزایشی قیمت‌ها بر کارگران و قشر ضعیف به مراتب بیشتر از سایر گروه‌های جامعه خواهد بود. 

وی افزود: افراد با دستمزدهای بالاتر، فشار ناشی از تورم را با حذف کالاهای غیر اساسی جبران می‌کنند که این نیز ضعف‌های اقتصادی موجود را تشدید می‌کند.

به گفته یاردنی انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا (CPI) در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی با ۰.۲ درصد رشد از ۸.۶ درصد به ۸.۸ درصد افزایش پیدا کند. بالاترین نرخ تورم در قیمت مواد غذایی و انرژی و به میزان ۱.۱ درصد خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وزارت کار آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که به عنوان معیاری برای تعیین نرخ کالاهای اساسی، از جمله بنزین، مواد غذایی و اجاره در آمریکا معرفی می‌شود، در ماه می امسال(خرداد-اردیبهشت ۱۴۰۱) نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۸.۶ درصد افزایش یافته است. همچنین این میزان در دوره ۳۰ روزه نسبت به ماه پیش از آن (آوریل) یک درصد رشد داشته است.

این ارقام که هر ۲ بیشتر از رقم پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان بود، سریع ترین نرخ تورم در آمریکا را از دسامبر ۱۹۸۱ (آذر ۱۳۶۰) نشان می‌دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، رییس‌جمهور ایالات متحده بارها ادعا کرده است که مشکلات اقتصادی کنونی در این کشور باید به گردن روسیه و عملیات ویژه مسکو در اوکراین انداخته شود اما با وجود تلاش‌های مستمر بایدن برای سلب مسئولیت، به وِیژه در مورد نرخ تورم، به نظر می‌رسد حتی متحدان وی نیز دلایل وی را قبول ندارند.

روند فزاینده تورم به ویژه در حوزه انرژی و مواد غذایی، در کنار بیکاری و فساد و تبعیض موجب افزایش جرم و جنایت در ایالات متحده شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، ایالات متحده آمریکا ، جو بایدن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین ایالات متحده آمریکا جو بایدن نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه