Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانۀ شورایعالی مناطق آزاد با محوریت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و با همکاری سازمان‌های مناطق آزاد این رویداد ملی را در مناطق انزلی، ارس، ماکو، چابهار، قشم، کیش و اروند در طول یک هفته برگزار می‌کنند.

استادان حوزه و دانشگاه، نویسندگان و پژوهشگران برتر در این زمینه، هنرمندان و تولیدگران این عرصه و دیگر افراد و گروه‌های مردمیِ صاحب ایده و فعال در زمینۀ عفاف و حجاب به برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی‌اجتماعی یاری می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است دبیرخانۀ رویداد ملی گوهرشاد در سازمان منطقۀ آزاد انزلی مستقر است و برنامه‌های آن در همۀ مناطق آزاد برگزار می‌شود.

یکی از محورهای اصلی رویداد ملی گوهرشاد برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و کارشناسی با محوریت عفاف و حجاب است که میزبان استادان حوزه و دانشگاه و نویسندگان و پژوهشگران برتر در این زمینه است. هدف اجرای این بخش، بازنگری و ارتقای مبانی فکری و فرهنگی و نظری این حوزه و نیز بررسی و واکاوی مسائل اصلی در این زمینه و پاسخ‌دادن به پرسش‌هایی است که کمتر در محافل علمی و فکری کشور به آن‌ها پرداخته شده است.

با توجه به اینکه تولید پوشاک عفاف‌محور و باحجاب یکی از نیازهای اساسی ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و اجرای هرچه بهتر و کامل‌تر آن در جامعه است، یکی دیگر از محورهای بسیار مهم و برجستۀ این رویداد ملی فرهنگی‌اجتماعی، برپایی غرفه‌های نمایشگاهی و به‌نمایش‌گذاشتن تولیدات مد و لباس با حضور تولیدکنندگان برتر و شرکت‌های دانش‌بنیان است تا کنشگران گوناگون و متعدد این عرصه هرچه بیشتر با این تولیدات آشنا شوند و زمینه‌های فروش هرچه بهتر و بیشتر این محصولات در جامعه فراهم آید.

به این دلیل که سازوکار اجرایی و عملیاتی در زمینۀ عفاف و حجاب یکی از موضوعات بسیار تعیین‌کننده و در عین حال مناقشه‌برانگیز در این زمینه به حساب می‌آید، بخشی از رویداد ملی گوهرشاد به این موضوع اختصاص یافته است و در آن، دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون و انواع گروه‌های مردمی فعال در این عرصه تجربیات خود در این زمینه را به اشتراک می‌گذارند و به بررسی و واکاوی و نقد آن‌ها می‌پردازند.

برگزاری مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی‌تفریحی گوناگون با محوریت خانواده و همچنین اکران فیلم هناس با موضوع زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد با حضور عوامل این فیلم از برنامه‌های جنبی این رویداد ملی است. قدردانی از بانوان محجبه و فعال در عرصه‌های گوناگون جامعه و برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوع و تولید برنامه‌های ترکیبی متعدد در صداوسیمای مراکز استان از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد به شمار می‌آیند.

کد خبر 5535719 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی حجاب و عفاف مناطق آزاد عفاف و حجاب بازار سهام مرکز مدیریت راه های کشور بورس انرژی سازمان امور مالیاتی بورس وزارت راه و شهرسازی وزارت نیرو بورس کالا مالیات تردد وسایل نقلیه بانک مرکزی وضعیت ترافیکی جاده ها نهضت ملی مسکن سازمان بورس و اوراق بهادار عفاف و حجاب مناطق آزاد رویداد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با حضور جمعی از مسئولان این دانشگاه‌ در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت روز معلم، وعده صادق را یوم‌الله دیگری دانست و گفت: این افتخار جمهوری اسلامی است که البته نه رژیم صهیونیستی بلکه در واقع این یک جنگ جهانی بود که ایران در این زمینه تجربه کرد، جنگ جهانی که مقابل انگلیس، فرانسه، آمریکا و رژیم فاسد صهیونیستی و بعضی از کشور‌های در واقع عرب خودفروخته‌ای که در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت کردند که انقلاب اسلامی ریشه در دنیا دارد و اساساً این موجب افتخار ماست.

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی عنوان کرد: موضوع حجاب و عفاف ریشه در آیات قرآن دارد و هم فقها در این زمینه فتوی دارند و اساساً یک واجب شرعی و یک واجب قانونی‌ است که تصریح قانون اساسی ماست و اساساً یک مسئله سیاسی هم می‌تواند قلمداد به آن پرداخته شود و فرمایش حضرت آقا فصل‌الخطاب و حجت موجه برای ما بوده و امروز این حرکت را با عملیاتی که دوستان ما در نیروی انتظامی کشور آغاز کردند، شاهدیم، امیدوارم این موضوع به ظهور برسد.

وی با بیان اینکه گیلان استانی است که سهم خود را به انقلاب اسلامی ثابت کرده است، افزود: گیلان یک استان فرهیخته است. فصل تمایز استان گیلان با دیگر استان‌ها در این است که سهم خود را در انقلاب اسلامی به معنای واقعی ثابت کرده و بیش از ۸ هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد. مردمانی باورمند، مردمانی عمیقاً معتقد انقلابی و در واقع در این زمینه استان گیلان ما یک استان متمایزی با وجود همه داشته‌های ما به‌لحاظ فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی استان گیلان حیات خلوت بعضی استان‌ها شده که لازم است متولیان فرهنگ در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به نقش استادان در دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: باید گفت نقش استادان در بحث حجاب و عفاف بسیار مهم است و باید از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری در دانشگاه بهره‌مند شد. 

در پایان این نشست هریک از روسای واحد‌ها و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب