Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:08:42 GMT

جامعه اسلامی بدون فعالیت اجتماعی زن شکل نمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۲۹۵۶

جامعه اسلامی بدون فعالیت اجتماعی زن شکل نمی‌گیرد

ایسنا/قزوین مسئول واحد کودک و نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: جامعه اسلامی بدون کنش و فعالیت اجتماعی زن شکل نمی‌گیرد و زنان در مقام مادر بودن باید در فعالیت اجتماعی نیز ورود پیدا کنند اما باید برای رشد فرزند خود نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد تقدیری ظهر دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در جمع اصحاب رسانه در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین، اظهار کرد: اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و حماسه‌سازان باید گام دوم انقلاب اسلامی را بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گام اول انقلاب با ۳۶ هزار شهید دانش آموز به جلو حرکت کردیم و گام دوم را نیز کودکان، دانش آموزان و نوجوانان محقق خواهند کرد.

وی افزود: شروع گام اول با دفاع مقدس بود و شروع گام دوم با جهاد است و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه وظیفه جدی داردند و باید در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی عمل کند.

رئیس سازمان علوم و معارف صدرا کشور تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از محورهای جدی خود را توجه به نوجوانان انقلاب اسلامی می‌داند و این سازمان تلاش کرده‌ با گفتمان‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نوجوانان منتقل کند.

وی افزود: هیئت یکی از خانه‌ها و خیمه‌های خوب تربیتی است، هیئت جایی است که عاطفه‌، فکرها و گفتمان‌ بچه‌ها در آنجا رشد پیدا می‌کند.

تقدیری گفت: هیئت مدرسه و مکتب حسینی است که بچه‌ها در آن استعدادهای خودشان را پیدا می‌کنند، با معارف حسینی آشنا و  تربیت می‌شوند که در این خصوص نگاه جدیدی را به هیئت‌ها با نام حسینیه کودک و نوجوان برای حضور بهتر بچه‌ها در مدرسه عشق آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بچه‌ها می‌توانند مخاطب اصلی فعالیت هیئت‌ها باشند و کار حسینیه کودک و نوجوان کار فرعی نیست و ما امروز در میان جمع دغدغه‌مندان در عرصه حسینیه کودک با یکدیگر هم زبان شده‌ایم تا توجه ویژه به این‌ موضوع صورت گیرد.

مسئول واحد کودک و نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: قرار بر این است در مسیر طراحی و شناسایی، یک حسینیه کودک با بخش‌های لازم طراحی تا در دهه اول محرم این موضوع اجرایی شود و پس از محرم شاهد روایت‌های خوب بانوان از حسینیه‌های کودک باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان همان فرماندهان تعلیم، تربیت، رشد و تعالی جامعه اسلامی هستند و حسینیه کودک فعالیت خودجوش بانوانی است که دغدغه تربیت در این حوزه را دارند. بانوان دغدغه‌مند و فعال مردمی دور هم جمع شده‌اند تا با هم افزایی گام‌های جدیدی برداشته شود.

تقدیری بیان کرد: حسینیه‌های کودک بسیاری در کشور وجود دارد که برخی از این تعداد ثبت مستقل نکرده‌اند و اگر ثبت شده‌اند با همان مجوز حسینیه کودک راهبری ‌می‌کند و ما اکنون در تلاش هستیم این حسینیه‌ها هویت و برنامه مستقلی داشته باشند.

رئیس سازمان علوم و معارف صدرا کشور تشریح کرد: اسلام تربیت را قبل از ازدواج و حتی قبل انعقاد نطفه می‌داند و ما باید به ویژگی‌هایی همچون رشد عاطفی، فکری، شخصیتی و جنسیتی کودکان توجه کنیم.

وی اظهار کرد: مهدکودک‌ها یکی از ساختارهایی است که سبب می‌شود کودکان از رشد عاطفی در کنار مادر محروم باشند که باید برای این موضوع تدابیر لازم اندیشیده شود.

تقدیری بیان کرد: فعالیت اجتماعی در جامعه اسلامی یکی از وظایف زنان است و البته فعالیت اجتماعی نباید موجب شود که زن خانه را رها کند. جامعه اسلامی بدون کنش و فعالیت اجتماعی زن شکل نمی‌گیرد و زنان در مقام مادر بودن باید در فعالیت اجتماعی نیز ورود پیدا کنند اما باید برای رشد فرزند خود نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در بخش شکل گیری هویت این است که وظایف خود را نمی‌شناسیم و زمانی ارزش خودمان را خواهیم دانست که وظیفه خودمان را بدانیم.

رئیس سازمان علوم و معارف صدرا کشور اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم در ۲ طرح دختران و پسران حاج قاسم، نوجوانان را با وظایف و هویتشان آشنا کنیم و در بخش دختران بعد از ۲ سال کار ملی این رویداد اکنون در بخش استانی در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: در این رویداد چهار موضوع از جمله اینکه نوجوانان چگونه باید میدان را شناسایی کنند، چگونه عملیات را طراحی کنند و چگونه وارد عملیات واقعی شوند را آموزش می‌بینند و روز آخر رویداد عملیات میدان را در پنج دقیقه روایت شفاهی و ۲ دقیقه فیلم روایت خواهند کرد و بدین ترتیب رشد معنوی، خانه و خانواده شخصیتی آنان دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام تقدیری در پایان گفت: ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور فعالیت می‌کنند که ۱۴۵ مدرسه مربوط به متوسطه دوم و فقط رشته علوم معارف، ۴۵ مدرسه متوسطه اول و ۱۰ مدرسه ابتدایی است. ۱۴ هزار دانش آموز  و ۴۵۰۰ معلم و کادر رسمی در این بخش فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين هویت سازمان تبلیغات اسلامی کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت اجتماعی انقلاب اسلامی جامعه اسلامی حسینیه کودک گام دوم بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است، بنابراین بایدوبیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، اظهارکرد: نگاه به آموزش و پرورش، نگاه به یک مجموعه دستگاه عظیم زیربنایی است و هزینه کردن برای آموزش و پرورشِ در تراز انقلاب اسلامی با ویژگی پخته بودن، سنجیده کار کردن، همراه بودن با مشاوره و داشتن ملاحظات لازم از مسائل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان هم چنین رسالتی هستند، بنابراین همه باید قدر زحمات این قشر فرهیخته را بدانند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه معلمان در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند تصریح کرد: باید فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: انسان‌سازی مهمترین وظیفه معلمان است و بشریت همواره برای رشد و تکامل اخلاقی نیاز به معلم و مربی داشته است.

وی ادامه داد: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی کارآمد متعهد و متدین در آموزش و پرورش باید راهبرد اصلی در این وزارتخانه یادگیری خلاق به جای تکیه بر حافظه، تقویت قوه کشف و حل مسائل علمی، ایجاد عادات و رفتار اجتماعی متناسب با شئونات جامعه اسلامی و ایرانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و عمل به آن و آموزش مهارت‌ها و حرفه های موردنیاز جامعه باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت، این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفت.

معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با تقدیر از تلاش‌های معلمان استان در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می تواند بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی کشور که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بسیار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش معلمان و اساتید دانشگاه بسیار برجسته و تأثیر گذار است تصریح کرد: گذشته غیرقابل تغییر و آینده را می‌شود ساخت، مهم‌ترین کار در همه‌ی جوامع ساخت آینده است و این معلمان هستند که با تربیت نسل‌ها، آینده را رقم می‌زنند و آن را تغییر می‌دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران از گذشته‌ای غیرقابل افتخار و ذلت‌بار در زمان کودتایی‌ترین رژیم تاریخ که در هیچ فضیلتی برتری نداشت به نقطه‌ای رسید که در دهه اول انقلاب اسلامی هشت سال در برابر همه‌ی قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه آموزش بیشتر نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت در پیشرفت جامعه دارد گفت: انسان سازی، تربیت و آموزش از رسالت‌های معلمان است، امروز آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش حیاتی دارد و ما در این راه از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین "وعده صادق" گفت: شاهکار همه‌ی موفقیت‌ها و تربیت نسل‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که فرزندان ملت ایران در ماه گذشته ضرب شست جمهوری اسلامی را به رژیم جنایتکار اسرائیل نشان دادند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ارتش رژیم خبیث اسرائیل در سال ۱۹۶۷ چهار ارتش قدرتمند عربی را ظرف شش روز از پای درآورد اما هم اینک ماه‌ها است در مقابل تربیت‌شدگان مکتب جمهوری اسلامی به خاک سیاه و ذلت نشسته است.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۷ هزار معلم شاغل و ۲۰ هزار معلم بازنشسته در سراسر استان مرکزی داریم و بنا داریم تقدیر شایسته ای از آنها در هفته معلم انجام شود.

کد خبر 749439

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا