Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در چهاردهمین جلسه شورای معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها که به میزبانی وزارت دادگستری در محل این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک دهه امامت و ولایت، تعامل و همکاری سازنده و مفید دولت و مجلس را به صلاح دو قوه و نظام اسلامی دانست و اظهارداشت: معاونین پارلمانی با حضور فعال و ابتکارعمل می توانند تعامل دوسویه و موثری با نمایندگان مجلس برقرار کنند که به اجرای بهتر و سریعتر امور دو قوه منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور مجلس رئیس جمهور بر ضرورت پاسخ به تذکراتی که بعضا درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود و احتمال دارد در سطح جامعه و افکارعمومی شبهه ایجاد کند، تاکید کرد و گفت: باید در اینگونه موارد در سطح رسانه های جمعی توضیح داده شود تا مردم در جریان اقدامات و یا موانع قرار گیرند و طرح برخی مسائل و کمبودها بدون ذکر سابقه موضوع، علت اصلی و پیگیری‌های انجام شده، باعث ایجاد شبهه و نگرانی در جامعه نشود لذا ضرورت دارد پاسخ برخی تذکرات برای افکارعمومی تبیین و تشریح شود و صرفا به پاسخ مکتوب به تذکر دهنده اکتفا نشود.

حسینی با بیان اینکه دولت از تعامل منطقی و معقول با نمایندگان مجلس استقبال می کند و امروز چنین تعاملی بین دولت و مجلس برقرار است و مصمم هستیم اینگونه تعامل و همکاری تقویت و به روال پایدار تبدیل شود،گفت: البته اگر وزیری مرتب در معرض سوال و استیضاح باشد در بدنه وزارتخانه و کارکنان مجموعه، تزلزل و سستی ایجاد شده و روند اجرای امور دچار اخلال و ضعف می شود بنابراین از نمایندگان محترم انتظار می رود با درک شرایط موجود به اقدامات دولت در عرصه های مختلف کمک کنند تا با شتاب و البته با دقت و نظارت کامل به سرانجام مطلوب برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وظیفه داریم دغدغه ها و نگرانی های نمایندگان را پیگیری و برطرف کنیم تا وزراء و مدیران دستگاه های اجرایی بتوانند با تمرکز و فرصت بیشتری به انجام امور بپردازند.

رحیمی وزیر دادگستری نیز در این نشست، پیگیری مجدانه و دغدغه مندانه امور توسط حسینی و معاونان پارلمانی دستگاه‌ها را ستودنی دانست و با اشاره به تجارب خود در این حوزه و دشواری وظایف معاونان پارلمانی از آمادگی خویش برای حمایت از اقدامات معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

در چهاردهمین جلسه شورای معاونین امور مجلس دستگاه های اجرایی، تعدادی از معاونین پارلمانی وزارتخانه در سخنانی دیدگاه ها و پیشنهادات خود را درخصوص نحوه تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند.

در این جلسه همچنین محمود لولاچیان و حجت الاسلام ملک محمدی اعضای هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر به مناسبت دهه ولایت و امامت در سخنانی به بیان فضائل امام علی علیه السلام و فلسفه غدیر پرداخته و بر لزوم نهادینه کردن پیام غدیر تاکید کردند و برنامه های دهه ولایت و امامت را توضیح دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینی مجلس وزارتخانه پارلمانی رئیس جمهور دستگاه ها امور مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امور خاورمیانه به مسکو سفر کرده، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایران همواره در خاورمیان شریک راهبردی است

 علی باقری معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیداری جداگانه با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین گفتگو کرد.

باقری  در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورها ی عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی در این دیدار نیز، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود: پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد