Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:31:48 GMT

قیمت سی ان جی گران شد/ گرانی بنزین در راه است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۹۹۹۰

قیمت سی ان جی گران شد/ گرانی بنزین در راه است؟

علی‌اکبر عرب‌عامری با بیان اینکه  فعلا دولت برنامه‌ای را برای افزایش قیمت سوخت‌های مایع ندارد، اظهار کرد: اگر قرار بود برنامه‌ای در این راستا وجود داشته باشد حتما در تبصره ۱۴ مطرح می شد، اما تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حق العمل جایگاهداران و تاثیر آن در نرخ سوخت، گفت: حق العمل به صورت سالانه بر اساس ابلاغیه هیئت وزیران توسط کمیته‌ای متشکل از سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان برنامه و بودجه و شرکت ملی پخش اعمال می‌شود؛ بدین گونه که بعد از مطالعه و بررسی مستندات هزینه‌های جایگاه‌ها این مساله محقق می‌شود، سازمان حمایت بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و طی جلسه‌ای این موضوع توسط این سه سازمان بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه امسال نیز مانند هر سال این موضوع بررسی و در جلسه‌ای روی یک رصد توافق و صورت جلسه شد، گفت: این صورت جلسه باید به کمیته تبصره ۱۴ می رفت و در قسمت هزینه ها مبلغ مشخص می‌شد و بعد از اینکه کمیته ۱۴ مصوب کرد توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه به هیئت دولت اعلام می‌شد.

عرب عامری با بیان اینکه این اعلام هفته گذشته در هیئت دولت صورت گرفت و امروز هم به صورت غیر رسمی به ما اعلام شده که افزایش ۴۵ درصد خواهد بود، اظهار کرد: این طرح شامل بنزین، نفت گاز و سی ان جی شده و این اختیار را به وزارت نفت داده است که این ۴۵ درصد را اگر تمایل داشت برای حمایت از جایگاه‌هایی که فروش کمتری دارند به صورت پلکانی با رعایت سقف بودجه تخصیصی اعمال کند.

قیمت سی ان جی  ۱۱۵ تومان افزایش یافت

همچنین محمد حسین باقری - مدیر طرح سی ان جی شرکت پخش فراورده‌های نفتی - در خصوص میزان افزایش قیمت سی ان جی به ایسنا گفت: با توجه به اینکه کارمزد جایگاه‌های سی ان جی افزایش پیدا کرده هر چند که خود جایگاه داران از این افزایش ۴۵ درصدی راضی نیستند اما اختلاف بین قیمت هر متر مکعب سی ان جی با افزایش کارمزد موجب شده تا قیمت سی ان جی نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ فروش هر متر مکعب سی ان جی ۴۵۳ تومان است اظهار کرد: بر اساس اعلام با افزایش ۴۵ درصدی کارمزد این عدد به ۵۶۲ تومان می‌رسد. یعنی حدود ۱۲۰ تومان بیشتر از مبلغ سوخت است. لذا برای حل این مشکل به اجبار مجبور شدیم در شرایطی که قصد نداشتیم قیمت سی ان جی افزایش یابد چرا که هدف افزایش مصرف این سوخت بود، قیمت آن افزایش یافت.

باقری تصریح کرد: شورای اقتصاد و هیات وزیران به اجبار قیمت سی ان جی از ۴۵۳ تومان به ازای هر مترمکعب به ۵۷۰ تومان افزایش دادند. یعنی حدود ۱۱۵ تومان قیمت هر متر مکعب افزایش یافت.

به گفته وی یک خودرو زمانی که به جایگاه مراجعه می کند حدود ۱۰۰۰ تومان به مبلغ سوختگیری اضافه می شود که این عدد چندان بزرگ نیست با این حال تمایلی به افزایش این مبلغ نیز نداشتیم.

 روز گذشته، دولت مصوبه مربوط به تعیین حق العمل خدمات جایگاه های سوخت در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد که بر اساس آن به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت، حق العمل خدمات جایگاه‌های سوخت را با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱، با اعمال ۴۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰، تعیین شد.

به موجب این مصوبه، متوسط نرخ حق العمل جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ (بر حسب طبقه بندی) ۴۵ درصد اضافه می‌شود. مبالغ حق العمل جایگاه‌ها از محل فروش توسط جایگاه‌های عرضه سوخت برداشت می‌شود. همچنین برای جبران حق العمل جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG)، قیمت عرضه هر مترمکعب آن معادل ۵۷۰۰ ریال تعیین می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت بنزین قیمت سی ان جی حق العمل جایگاه قیمت سی ان جی ۴۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید

 به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: امارات متحده عربی در حال استقرار بازوهای رباتیک در پمپ‌های بنزین خود برای رباتیک کردن روند سوختگیری است. به لطف این بازوهای رباتیک، بیش از ۲۰ میلیون نفر سوخت بهتر و سریع‌تری را برای خودروهای خود دریافت می‌کنند.

شرکت ملی نفت ابوظبی جدیدترین نوآوری خود را معرفی کرد. بازوی رباتیکی که دریچه بنزین خودرو را باز، درپوش آن را جدا و باک را به شکل دقیق و آسان پر می‌کند.

این بازوی رباتیک نه تنها باک خودرو را پر می‌کند، بلکه به لطف بهره‌گیری از یک برنامه در وقت افراد نیز صرفه‌جویی می‌کند. این برنامه تضمین می‌کند که دقیقاً مقدار سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید.

توسعه این بازوی رباتیک بیش از یک سال به طول انجامیده است. این سیستم نه تنها سریع است، بلکه برای سازگار بودن با محیط زیست و به حداقل رساندن خطرات نشت سوخت ایجاد شده است.

این بازوی رباتیک چطور کار می‌کند؟

وقتی به یکی از پمپ‌های بنزین ADNOC که به این فناوری مجهز هستند، می‌رسید، نوع سوخت خود را انتخاب می‌کنید و روی صفحه لمسی یا برنامه مخصوص آن روی گوشی هوشمند خود انتخاب می‌کنید.

سپس یک بازوی رباتیک با یک نازل و حسگرهای مناسب اطمینان حاصل می‌کند که نازل هنگام پمپاژ سوخت به درستی تراز شده است. دوربین‌ها و حسگرها بر این فرآیند نظارت می‌کنند و در عین حال اطمینان می‌دهند که همه چیز به درستی و ایمن انجام می‌شود.

سرانجام هنگامی که سوخت‌رسانی به پایان می‌رسد، بازوی رباتیک نازل را عقب می‌کشد و با بستن درب باک و دریچه سوخت، راننده را راهی می‌کند.

توسعه این بازوی رباتیک بخشی از یک استراتژی پنج ساله است تا اطمینان حاصل شود که خودروها به درستی سوختگیری می‌کنند.

این فناوری همچنین به عنوان مثال بهره‌وری کارگران را افزایش می‌دهد که به معنای صرف کردن ساعات کمتری در فضای باز در گرما و سرماست. ضمن اینکه برای مشتریان نیز این به معنای انتظار کمتر است.

به گفته مسئولان اماراتی، این فناوری برای اولین بار در خاورمیانه و برای نخستین بار در آب و هوای گرم تابستان آزمایش شده و این گام رو به جلو نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر ما به تعالی خدمات است. این فناوری برای پشتیبانی از کارکنان موجود، افزایش بهره‌وری آنها و کاهش زمان انتظار مشتریان استفاده خواهد شد.

در حال حاضر یک پروژه آزمایشی در ابوظبی در حال انجام است. هدف آن نیز جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات است. سپس از این داده‌ها برای فعال کردن فناوری بازوی رباتیک در سراسر شبکه سوخت رسانی در امارات متحده عربی استفاده می‌شود.

اماراتی‌ها همچنین اولین تجربه شخصی سازی شده با هوش مصنوعی در منطقه را برای سوخت‌گیری توسعه داده‌اند. به لطف این برنامه، دوربین‌های هوشمند، خودرو را شناسایی و بررسی می‌کنند و صفحه‌های دیجیتال، راننده را برای سوخت‌گیری هدایت می‌کنند. همه این کارها را می‌توان به راحتی از همان پشت فرمان انجام داد و نیازی به ترک خودرو نیست.

مسائل مربوط به سوخت رسانی می‌تواند شامل چالش‌های مختلفی باشد، مانند اینکه سطح بالای ترافیک می‌تواند منجر به زمان انتظار طولانی در پمپ‌های بنزین شود. بنابراین پیاده‌سازی فناوری‌های جدید مانند این بازوی رباتیک می‌تواند کارایی را افزایش دهد و در عین حال نگرانی‌های ایمنی را برطرف و رضایت مشتری را فراهم کند.

اماراتی‌ها انتظار دارند این بازوی رباتیک تا پایان سال به طور کامل عملیاتی شود. این فناوری قرار است در بیش از ۵۰۰ پمپ بنزین مستقر شود و به بیش از ۲۰ میلیون نفر خدمات‌رسانی کند.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود