Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد با دفاع از لایحه تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری، گفت: شورای اسلامی شهر مشهد این تفاهم‌نامه را تصویب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در دفاع از لایحه تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همواره مورد تأکید مدیریت ششم شهری بوده است، تعیین تکلیف اراضی بزرگ مقیاس است که بعضی از این اراضی برای ما اهمیت بیشتر دارند، به‌خصوص آن دسته که با ایجاد انسداد، برای مردم مشکل‌ساز شده است، البته یکی از مالکان عمده، آستان قدس رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رویکرد تولیت همکاری به نفع مردم است و این موضوع در جلسات برگزار شده با آستان‌قدس مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: این انسدادها باید مرتفع و راه مردم باز شود که نمونه بارز آن بازگشایی پادگان بود.

شهردار مشهد ادامه داد: بیش از ۲۰ سال از تعیین تکلیف اراضی ۳۳ هکتاری متعلق به آستان قدس واقع در جنوب بلوار حر، ابتدای شهرک شهید رجایی می‌گذرد و تاکنون به اجرای نهایی آن ختم نشده است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از دفاع از لایحه، شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه شهرداری با آستان قدس رضوی را تصویب کرد که بر اساس آن به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای تسهیل در تأمین شبکه معابر، تأمین فضاهای خدماتی مقیاس شهری و محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر مشهد مقدس، نسبت به اجرای آن اقدام کند.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر

در ادامه این جلسه، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا در دستور کار قرار گرفت و طبق آن شهرداری مشهد مکلف شد، نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر به شرح ذیل اقدام کند.

۱- نامگذاری معبر فرعی آیت‌الله شیرازی ۱۷ واقع در چهارراه شهدا به نام "شهید محسن فدایی چمن‌آباد"

۲- نامگذاری معبر فرعی موعود ۲۷ واقع در بلوار حر به نام "شهید محمد بهمنش‌نیا"

۳- نامگذاری معبر فرعی رازی ۸ واقع در خیابان رازی میدان ۱۰ دی به نام "شهید محمد معلمی"

۴- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۲ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام "شهید عباسعلی علیمردانی"

۵- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۴ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام "شهید محمد ساقی"

۶- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۶ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام "شهید محمد سالاری"

۷- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۹۱ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام "شهید محمدکاظم وثوقی‌تربتی"

کد خبر 587609

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد آستان قدس رضوی اوراق مالی اسلامی شوراي شهر پادگان ها ناوگان اتوبوسرانی تفاهم نامه همکاری شهر کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آستان قدس رضوی شهرداری مشهد تفاهم نامه شهید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، دو فوریت و اصل لایحه نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام مؤسس مجموعه استاد فروغی تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری با تشریح مصوبات جلسه علنی اظهارکرد: جلسه امروز مصادف بود با نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای شهر و روستا و بیست و پنجمین سالگرد آغاز به کار شوراهای شهر و روستا در کشور از سال ۱۳۷۸ تا کنون که به این مناسبت در خدمت استاندار اصفهان، فرماندار، رئیس شورای اسلامی استان بودیم.

وی ادامه داد: جلسه خوبی به جهت تقویت تعاملات میان شوراها و مدیریت استان برگزار شد، امیدواریم بهانه‌ای برای توسعه همکاری و هم افزایی به نفع مردم شهر و روستا در استان اصفهان باشد.

سخنگوی شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه لایحه‌ای در رابطه با «چشمه‌های نورانی» برای مشارکت با مردم و برخی مجموعه‌های فرهنگی مذهبی به‌منظور توسعه این مراکز داشتیم که با قید تأکیدات و اصلاحات لایحه به تصویب رسید.

صالحی ادامه داد: دستور بعدی لایحه مربوط به قرارداد شهرداری با بانک شهر به جهت تعاملات مالی طرفین و تسویه بدهی و دریافت مجدد وام و اوراق مشارکت بود که با توجه به توضیحات مطرح شده و به‌رغم آنکه بیش از دو ماه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق شورا مورد بررسی قرار گرفته بود، مقرر شد مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد و در جلسه آتی در صحن علنی مطرح شود.

وی ادامه داد: لایحه آزادسازی یک گلوگاه در محله عاشق آباد منطقه ۱۲ دستور کار بعدی بود که به تصویب رسید، همچنین دو فوریت و اصل لایحه نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام مؤسس مجموعه استاد فروغی تصویب شد؛ در این راستا به این بهانه، روز معلم و استاد را به همه عزیزان از این دو قشر تبریک عرض می‌کنم.

کد خبر 748709

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون