Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه اهر بر ضرورت حذف تشریفات و تجملگرایی در ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: ازدواج آسان و مهریه مناسب برای جوانان در جامعه یک امر مهم بوده  و در آیات قرانی و روایات اهل بیت نیز بسیار بر امر ازدواج و پرهیز از تشریفات، اسراف و تجمل گرایی توصیه شده است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جمع مسئولان شهرستان اهر، مسئله ازدواج را یک امر الهی برشمرد و از خانواده‌ها و والدین جوانان خواست از تشریفات و تجملگرایی در ازدواج پرهیز کرده تا جوانان بتوانند با خیال آسوده و راحت ازدواج کنند و مانند حضرت علی بن ابی طالب(ع) و فاطمه زهرا(س) یک زندگی پاک و مقدس تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، حجاب را یک مسئله همگانی عنوان کرد و گفت: همه اقشار و افراد جامعه در قبال مسئله حجاب مسئول هستند و اگر در این قضیه بی تفاوت عمل کنیم قطعاً با بلای الهی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: محدوده حجاب در فقه و دین اسلام مشخص است و هر آن چیزی که به عنوان زینت برای زنان مشخص شده مانند تمام برجستگی های بدن، باید تحت پوشش قرار گیرد که حجاب از این مورد است.

امام جمعه اهر گفت: امروز با وجود وضعیتی که دشمنان و غرب به عنوان فرهنگ مبتذل برای ما پیش آورده‌اند، زنی که چادر بر سر می‌کند مانند کسی است که در راه خدا و دین شمشیر کشیده و جهاد می‌کند.

وی توجه به فریضه امر به معروف و حجاب و عفاف را مبارزه با فسق و فساد برشمرد و افزود: چادر برکت و زینت زن است و غرب می‌خواهد این‌ها را از جامعه حذف کند و برای این منظور اول از حجاب شروع کرده است.

حاجی زاده در ادامه عفاف را نیز یک مسئله درونی ذکر کرد و گفت: عفیف بودن یعنی این‌که انسان در درون باید خود را از آلودگی حفظ کند و عفاف یکی از اصول و ارکان چهارگانه اخلاق الهی و اجتماعی شامل " عفت، عدالت، شجاعت و حکمت" است که جایگاه عفت در مقام بالاتر است. 

امام جمعه اهر هم‌چنین وحدت و همبستگی را رمز موفقیت و سربلندی در جامعه برشمرد و گفت: برای عبور از مشکلات اقتصادی، معیشتی و رسیدن به موفقیت‌ها و سربلندی‌ها باید وحدت داشته و از همدیگر حمایت کنیم. 

وی در ادامه ضمن گلایه مندی از افزایش اجاره بهاهای واحدهای مسکونی نیز افزود: بحث افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی بر جامعه ما سنگینی می کند و باید این اجاره بهاء و افزایش‌ها منصفانه باشد و از مالکان می‌خواهیم با دریافت اجاره بهاء منصفانه اجازه دهند افراد کم درآمد و مستضعف جامعه بتوانند در پیش خانواده خود سربلند باشند.

وی از جمله مشکلات جوانان را اشتغال و مسکن برشمرد و از مسئولان ارشد کشور خواست برای حل مشکلات جوانان خصوصا در زمینه‌های اشتغال و تهیه مسکن اقدامات اساسی انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش

دریافت 39 MB کد خبر 6096687

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است