Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن گفت: به منظور شناسایی و شکوفایی استعدادهای هنری جشنواره سیمرغ سخن با حضور 151 کودک و نوجوان سخنور سراسر کشور 23 تیرماه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ زهرا گروه ای ها روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در خصوص برگزاری جشنواره سیمرغ سخن اظهارداشت: کارهای فرهنگی برای تاثیرگذار در رفتار و زندگی مردم از کارهای ارزشمندی است که در دراز مدت جواب می دهد اما از اموری است که همه ما در انجام آن احساس مسئولیت و وظیفه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در موسسه فرهنگی و هنری سیمرغ سخن در یک مقطع احساس کردیم در زمینه هنر فن بیان در کشور کلاس های مختلفی برای بزرگسالان دایر شده اما در زمینه کودک و نوجوان خلاء داریم و این گروه مغفول مانده اند  لذا با بکارگیری اساتید متخصص این موضوع و نیز روانشناسان بالینی در عرصه های مختلفی چون اضطراب اجتماعی کودکان، دایره واژگان، مهارت نقد کردن و نیز فن بیان و سخنوری کلاس های آموزشی دایر کرده ایم.

گروه ای ها بیان کرد: با داشتن فرهنگ غنی و شخصیت های تاثیرگذار ادبی، فرهنگی و هنری اگر نتوانیم شخصیت های اصیل ایرانی را به فرزندانمان معرفی کنیم در واقع کوتاهی کرده و آینده سازان کشور را از الگو برداری از چهره های تاثیرگذار و ماندگار خود محروم کرده ایم لذا با کلاس های آموزشی حافظ خوانی، شاهنامه خوانی و نقالی در انتقال این فرهنگ همت کرده ایم.

برگزاری جشنواره سیمرغ سخن در قزوین

مدیر موسسه فرهنگی، هنری سیمرغ سخن یادآورشد: در سال 97 توانستیم جشنواره «مجری شو» و در سال 88 جشنواره « آوای غدیر» را برگزار کنیم و امسال برای شناسایی استعدادهای سخنوری در میان کودکان و نوجوانان و نیز معرفی آنها به جامعه هنری برای اولین بار« جشنواره سیمرغ سخن» در روزهای 23 و 24 تیرماه در قزوین برگزار می شود.

وی بیان کرد: برای انتخاب افراد این جشنواره یک مرحله تست از گروههای سنی مختلف گرفته شد که 400 نفر در مرحله اول شرکت کردند و در نهایت 151 نفر ضمن راهیابی به مرحله بعد برای این جشنواره برگزیده شدند.

گروه ای ها اظهارداشت: فیلم های ارائه شده از سوی شرکت کنندگان توسط آقای یوسف توانا و خانم متفکر مورد قضاوت قرار گرفت و در نهایت آقای علی فروتن با بررسی 10 آیتم افراد را گزینش کردند و 151 نفر توانستند حد نصاب لازم را کسب کنند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن یادآورشد: در این جشنواره میزبان 151 کودک از 83 شهر کشور هستیم که این افراد به همراه خانواده های محترمشان بالغ بر 500 نفر میهمان هستند که امیدواریم میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم.

وی اظهارداشت: 60 نفر از شرکت کنندگان از استان قزوین و 91 نفر از سایر مناطق کشور هستند که امیدواریم در کنار برگزاری جشنواره بتوانیم نسبت به معرفی شهر قزوین به عنوان یک شهر تاریخی و مذهبی به عنوان مقصد گردشگری هم اقدام کنیم.

گروه ای ها اضافه کرد: این جشنواره در میان گروههای سنی 5 تا 8 سال، گروه 9 تا 12 سال و نیز 13 تا 18 سال در دو بخش قصه گویی و مجری گری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعداد 110 نفر در بخش مجری گری و 41 نفر در بخش قصه گویی با هم رقابت خواهند کرد.

گروه ای ها در ادامه گفت: به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان جشنواره سیمرغ سخن با شعار« ادبیات سخن را در آسمان ادبیات ایران زمین به پرواز در می آوریم» در روزهای 23 و 24 تیرماه در سالن کوثر قزوین برگزار می شود.

وی اظهارداشت: این جشنواره در روز پنجشنبه 23 تیرماه از ساعت 8 صبح تا 8 شب و در روز جمعه 24 تیرماه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر با اجرای آقابیگی از مجریان رسانه ملی و حضور علی فروتن و زینب پور ابراهیم و اینجانب( زهرا گروه ای ها) اجرا می شود.

این مدیر فرهنگی بخش خصوصی یادآورشد: در هر بخش سه نفر از برگزیدگان جشنواره سیمرغ زرین و سه نفر سیمرغ بلورین دریافت خواهند کرد و از نفرات چهارم تا دهم نیز تقدیر می شود.

وی اظهارداشت: افراد منتخب به تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی معرفی خواهند شد تا در برنامه های مختلف از این استعدادهای درخشان هنری استفاده شود و ما نیز در برنامه های فرهنگی و مناسبتی سطح شهر از توانمندی آنها برخوردار خواهیم شد.

گروه ای ها اظهارامیدواری کرد با برگزاری مطلوب این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی مهم ضمن شناسایی استعداد سخنوری و هنری کودکان و نوجوانان، زمینه شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه در فرزندان ایران اسلامی برای پیگیری توانمندی و استفاده از ظرفیت آنها مهیا شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زهرا گروه ای ها قزوین برگزار می شود موسسه فرهنگی گروه ای ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود