Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا سلیمانی فرجام روز سه شنبه در جلسه مطالبه گری خبرنگاران در بسیج رسانه ای استان اردبیل اظهار کرد: منطقه آزاد اردبیل نیازمند جانمایی مناسب است و تلاش می شود با همدلی تمامی مسئولان این مکان در آینده نزدیک مشخص شود.

وی با بیان اینکه گمرک مزیت اول منطقه آزاد اردبیل خواهد بود، اظهار کرد: با جانمایی مناسب تلاش خواهد شد تا ویژگی های مورد نیاز برای ایجاد و راه اندازی منطقه آزاد در استان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل با اشاره به حضور چهار ماهه خود در اردبیل بیان کرد: در این مدت با تمامی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه و مسئولان عالی استان به صورت حضوری دیدار و تبادل نظر شده تا با مشورت و همدلی آنها بهترین مکان جانمایی شود.

او اضافه کرد: پیش از این برای راه اندازی و ایجاد منطقه آزاد اردبیل چهار نقطه مجزا در مناطق مختلف استان جانمایی و پیشنهاد شده بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با راه اندازی آن در یک منطقه به انتخاب متولیان و مسئولان استان موافقت کرده است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل با بیان اینکه بسیاری از مردم و مسئولان با قوانین، کارکرد و اهداف ایجاد منطقه آزاد آشنا نیستند، ادامه داد: برای موفقیت در این حوزه باید رسانه ها به تبیین، اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم کمک کنند.

واردات خودرو به مناطق آزاد ممنوع است 

سلیمانی فرجام گفت: مصوبه هیات وزیران برای ممنوعیت واردت خودرو به مناطق آزاد به قوت خود باقی است و همچنان واردات خودرو به این مناطق ممنوع است 

وی افزود: متاسفانه بیشتر مردم استفاده از خودروی لوکس خارجی را بهترین مزیت مناطق آزاد می دانند، در صورتی که طبق قانون واردات خودروی خارجی و استفاده از آنها در مناطق آزاد جدید ممنوع است.

سلیمانی اظهار کرد: باید نگاه و دید مردم و مسئولان به مناطق آزاد وسیع و بلند باشد و با راه اندازی و ایجاد آن شاهد سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، صادرات، ارز آوری و رشد و توسعه منطقه باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: فقط تابلو زدن و نام منطقه آزاد را یدک کشیدن افتخار نیست، بلکه باید با توجه به کارکردهای مناطق آزاد نهایت استفاده را از این ظرفیت در بهبود وضعیت موجود برد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های منطقه، راه اندازی و ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل توجیه اقتصادی دارد و اگر جانمایی آن به صورت درست و صحیح صورت گیرد به نفع مردم استان خواهد بود.

سلیمانی فرجام ادامه داد: امیدواریم با همدلی و وحدت مسئولان و همراهی مردم در آینده نزدیک سازمان منطقه آزاد استان اردبیل تشکیل و عملیات اجرایی منطقه آزاد نیز آغاز شود.

وی گفت: سایر مناطق استان نیز در طی سال‌های آینده می‌توانند به محدوده منطقه آزاد اضافه شوند و کل استان در آینده از مزایای منطقه آزاد تجاری بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ایجاد منطقه آزاد اردبیل یکی از هفت منطقه آزاد جدیدی است که ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد.

این هفت منطقه آزاد جدید در استان‌های گلستان، ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر و کرمانشاه قرار دارند و عملیات اجرایی تاسیس و راه‌اندازی آنها آغاز شده است.

استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان است.مناطق مرزی استان اردبیل از یک محرومیت تاریخی و شکاف توسعه‌ای با مناطق برخوردار کشور رنج می‌برند و برای رفع این عقب ماندگی و حرکت در مسیر توسعه متوازن نیاز به ابزارهای حمایتی ویژه‌ای دارند و از جمله مهمترین این مولفه‌ها ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در آنها می‌باشد.

اشتغال‌زایی، افزایش حضور سرمایه‌گذاران در منطقه به دلیل معافیت‌های گمرکی و سود بازرگانی، رفع مشکل بیکاری، توسعه صادرات، افزایش مراودات بازرگانی با کشورهای همسایه، ایجاد بازارهای تجاری و صنعتی مشترک با همسایگان از جمله مزایای  ایجاد مناطق آزاد تجاری ، صنعتی در مناطق محروم و مرزی کشور است.

منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره‌گیری از مزایایی نظیر معافیت ‌های مالیاتی ، بخشودگی سود و عوارض گمرکی ، نبود تشریفات زائد ارزی ، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می‌کند.

استان اردبیل با توجه به وضعیت خاص جغرافیای خود و داشتن مرزهای طولانی با جمهوری آذربایجان و در نتیجه نزدیکی به بازار قفقاز و روسیه دارای ظرفیت خاصی برای  توسعه است، تجارت خارجی و بالطبع گسترش صنایع صادرات محور از مولفه‌های اساسی توسعه منطقه می‌باشد و در این میان ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی نیز نقش موثری در رونق این بخش از اقتصاد و در نتیجه توسعه متوازن استان خواهد داشت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان منطقه آزاد توسعه اقتصادی استان اردبیل اردبیل مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان منطقه آزاد توسعه اقتصادی مجلس شورای اسلامی سازمان منطقه آزاد توسعه اقتصادی استان اردبیل اردبیل مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرایی منطقه آزاد منطقه آزاد اردبیل ایجاد منطقه آزاد استان اردبیل مناطق آزاد آزاد تجاری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ با فعالیتِ سامانه بارشی از دیروز و به ویژه دیشب، در بیشتر مناطق استان باران بارید. بیشترین میزانِ بارش در شهرستان مشگین با ۱۸ و دو دهمِ میلیمتر بارش ثبت شد. با این بارشها، هوای بهاریِ اردبیل با طراوت‌تر از روز‌های گذشته شده.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد