Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم جلالی سه‌شنبه در دیدار با هنرمندان بخش صنایع‌دستی این استان در گرگان اظهار داشت: امروزه ایده، موضوع بسیار مهمی در بخش تولید صنایع‌ دستی است و فعالان این حوزه باید به سمت خلق ایده‌های نو پیش بروند.

وی تصریح کرد: برای رونق بیش‌ از پیش صنایع‌ دستی در گلستان باید ظرفیت‌های جدید، ایده‌های نو و طرح‌های تلفیقی جدید در این حوزه شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای صنایع‌ دستی شهر گرگان به‌ عنوان مرکز استان، ایجاد بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات هنرمندان شهرستان و استان است، خاطرنشان کرد: منابع مورد نیاز به‌ منظور ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌ دستی برای عرضه تولیدات هنرمندان شهرستان گرگان را از منابع ملی تامین خواهیم کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای شکل‌گیری بازار و رونق فروش تولیدات صنایع‌ دستی باید هم‌افزایی و تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط و همچنین هنرمندان و صنعتگران برقرار شود.

جلالی با تشریح ظرفیت‌های قابل‌ استفاده برای توسعه حوزه صنایع‌ دستی گفت: باید ظرفیت دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و نخبگان در حوزه صنایع‌ دستی بکارگیری شود تا قطار توسعه صنایع‌ دستی حرکت کند.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت صدا وسیما برای معرفی و تبلیغ تولیدات و محصولات صنایع‌ دستی و بیان دغدغه و مسائل هنرمندان صنایع‌ دستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌ دستی به‌ عنوان یک مولد تولید پیوسته مشغول خلق محصولات فاخر و ارزشمند هستند، تاکید کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در برنامه ششم توسعه کشور مغفول مانده و باید تلاش کنیم این حوزه در برنامه‌های توسعه‌ای کشور دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت چهره‌های شاخص هنری، سینمایی، ورزشی و سایر موارد استان در راستای معرفی تولیدات صنایع‌ دستی بهره برد که نمونه‌های آن از جمله سردار آزمون که گنجینه‌ای باارزش برای کشور است در استان گلستان وجود دارد.

جلالی گفت: در ابتدای ماموریت خود در معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور هستم و بدون شک شنونده دغدغه و مسائل همه هنرمندان سراسر کشور خواهم بود و با همراهی هنرمندان و فعالان صنایع‌ دستی آینده خوبی را برای صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور ترسیم می‌کنیم.

فرماندار گرگان نیز در این جلسه گفت: ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌ دستی یکی از مسائل مهم و از نیازهای اصلی هنرمندان مرکز استان است که به‌ صورت ویژه پیگیر ایجاد آن خواهیم بود.

عیسی پایین‌محلی در این جلسه خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای حمایت از تولید هنرمندان صنایع‌ دستی که نمونه کاملی از تولید ملی است از صنایع‌ دستی به‌ عنوان هدیه استفاده کنند که این موضوع از سوی فرمانداری به دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید می‌شود.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان گفت: یکی از موضوعات مهم که می‌تواند بازار فروش محصولات صنایع‌ دستی گلستان و استان‌های هم‌جوار را رونق بخشد ایجاد پایانه تخصصی صادرات محصولات صنایع‌ دستی است.

رحمان فرمانی بیان کرد: یکی از مکان‌های پیشنهادی برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌ دستی شهر گرگان بنای تاریخی امجد است که در صورت تامین نشدن این بنا با همکاری فرماندار شهرستان گرگان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان عرصه‌ای را برای ایجاد این پروژه در نظر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات مساله بسیار مهمی در همه حوزه‌ها به ویژه معرفی تولیدات صنایع‌ دستی است، خاطرنشان کرد: تور آشناسازی برای مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی به‌ منظور آشنایی با هنرمندان و تولیدات صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی سطح استان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

در این نشست معاون، کارشناسان و کارکنان معاونت صنایع‌ دستی گلستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان پرداختند.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نخستین روز از سفر به استان گلستان در نشستی با حضور فرماندار شهرستان گرگان و سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، با همکاران و کارشناسان معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان دیدار و گفت‌ وگو کرد.

جلسه امروز با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، عیسی پایین‌محلی فرماندار گرگان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان، ویدا توحیدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور، حسین خواجه‌بیدختی مشاور در امور استان‌های معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، کارکنان و کارشناسان معاونت صنایع‌ دستی استان در اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان گرگان برگزار شد.

مریم جلالی معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به‌عنوان نماینده عالی این وزارتخانه در سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان، امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد استان شد.

برگزاری دیدار و نشست‌های تخصصی با مقامات و مسوولان استانی، بازدید از ظرفیت‌های صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی شهرستان‌های استان گلستان و دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان و صنعتگران این حوزه از دیگر برنامه‌های سفر معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به گلستان است.

برچسب‌ها گرگان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان گرگان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث صنایع دستی و هنرهای سنتی دستی و هنرهای سنتی کشور گردشگری و صنایع دستی ایجاد بازارچه دائمی دستگاه های اجرایی تولیدات صنایع محصولات صنایع شهرستان گرگان استان گلستان معاونت صنایع دستی گلستان معاون صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است

مریم جلالی در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان اقلید با اشاره به نام‌گذار‌ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند.

او گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان (عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم، اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

او با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام اشاره و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویداد‌هایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

او یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی است که درشهر دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویداد‌ها به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد