Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@16:11:25 GMT

در دیدار امیرعبداللهیان با مقامات واتیکان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۵۴۷۹

در دیدار امیرعبداللهیان با مقامات واتیکان چه گذشت؟

طرفین در این گفت‌وگوها در مورد علایق و نگرانی‌های مشترک در قبال تحولات بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط دوجانبه، در مورد تدارک سازوکار ارتقاء همکاری‌های مشترک توافق و اهمیت گفتگوهای بین ادیان که پیرو سفر آیت‌الله اعرافی به واتیکان مورد بررسی قرار گرفته را مورد تاکید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و واتیکان همچنین ضمن تبادل نظر در مورد راه‌های استحکام بخشیدن به صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران ها تاکید کردند.

وزیر خارجه ایران در دیدار برگزارشده با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها را تشریح و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است.

وی افزود: ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف‌های مهمی را ارائه کرده‌ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع‌بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در ادامه در مورد مسائل منطقه‌ای به تبادل نظر پرداخته و بر ضرورت استقرار صلح و امنیت پایدار، بویژه در منطقه غرب آسیا تاکید کردند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت جهانی در مقابله با تروریسم، با مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی نقش مهمی را در حفاظت از مسیحیان ایزدی عراق و نیز مسیحیان سوریه در برابر تروریست‌های جنایتکار داعش ایفا کرده است؛ امری که مورد قدردانی واتیکان است.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همان قدر که با جنگ در  اوکراین مخالف است و از راه حل سیاسی  برای پایان‌بخشیدن به آن حمایت می‌کند، با جنگ در دیگر مناطق جهان نیز مخالف است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد :ما به ویژه نگران هر گونه بحرانی‌شدن شرایط در شمال سوریه هستیم و تلاش‌های مهمی را برای جلوگیری از بروز یک بحران جدید صورت داده‌ایم.

در این دیدار دیدگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در خصوص استفاده سیاسی از ابزار تحریم‌های فرامرزی غیر قانونی مورد تاکید قرار گرفت.

امیرعبداللهیان رویکرد جمهوری اسلامی ایران را برای حل سیاسی بحران‌های یمن، اوکراین و افغانستان تبیین کرد.

وزیر خارجه طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رفراندوم در میان فلسطینیان اصیل شامل مسلمان، مسیحی و یهودی را برای واتیکان تشریح کرد.

وضعیت در لبنان نیز مورد ارزیابی امیرعبداللهیان و نخست وزیر واتیکان قرار گرفت.

وی از وزیر خارجه واتیکان برای سفر به تهران دعوت کرد.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان مقامات واتیکان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد