Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: چند ماهی بود که تعداد مبتلایان روزانه کرونا در سطح کشور و استان بوشهر بسیار پایین بود و حتی شنیده می‌شد که در ایران ایمنی لازم ایجاد شده و شاهد پایان کرونا هستیم.

ولی در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا رفته رفته افزایش یافته و در رنگ‌بندی جدید شهرها شاهد ورود رنگ‌های قرمز و نارنجی به نقشه کرونایی کشور هستیم که زنگ خطر جدیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان بوشهر نیز هر چند هنوز ۹۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت آبی و فقط یک شهرستان به رنگ زرد وجود دارد، ولی به نظر می‌رسد در نقشه جدید باید انتظار تغییر رنگ‌های بیشتری را داشته باشیم.

در استان بوشهر که هفته‌های متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرده و تعداد کل بستری‌های تک رقمی شده بود، حالا روز به روز تعداد مبتلایان در حال افزایش است و این وضعیت باعص افزایش تعداد بیماران بستری و همجنین افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی شده است.

با توجه به این روند و ادامه سیر صعودی تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی انتظار می‌رود که بیمارستان‌های استان برای پیک جدید بیماری کرونا آماده باشند.

روند افزایشی بیماران کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد روند افزایشی در تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر هستیم.

حسن ملکی‌زاده اضافه کرد: با بستری شدن ۲۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان، تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۴ نفر رسیده است که نسبت به هفته‌های قبل افزایش قابل توجهی دارد.

وی تعداد کل مبتلایان به کرونا در استان بوشهر را ۱۰۴ هزار و ۸۹۲ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۱۶۸ نفر در استان بوشهر به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بهترین راهکار برای عبور از این بیماری را واکسیناسیون و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد.

آماده‌سازی بیمارستان‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

احمد یزدان‌پناه با اشاره به آماده‌سازی بیمارستان‌های استان بوشهر برای مدیریت پیک احتمالی جدید بیماری کرونا خاطرنشان کرد: بدین منظور نشستی مجازی با رؤسای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار کردیم.

وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد آمادگی بیمارستان‌ها برای استمرار خدمات درمانی در بحران کرونا اضافه کرد: همه ظرفیت‌ها را برای ارائه بهترین و بیشترین خدمات درمانی به مردم به کار خواهیم گرفت.

حوزه درمان استان نیازمند ارتقای جدی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مسئولان بیمارستان‌ها موظف هستند قبل از آغاز موج احتمالی جدید، ظرفیت‌های درمانی خود را بررسی و برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت اثربخش از جمله تمهیدات لازم برای تدارک دارو و تجهیزات و اکسیژن را فراهم کنند.

یزدان پناه با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز در زمان شیوع کرونا اضافه کرد: حوزه درمان استان بوشهر نیازمند ارتقای جدی است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های شبانه‌روزی و همت مدافعان سلامت خدمات در خور و شایسته‌ای به مردم شریف استان ارائه کنیم.

علاوه بر اینکه مسئولان باید برای درمان بهتر بیماران مبتلا تلاش کنند، مردم نیز باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مانع از بروز موج جدید کرونا شوند.

کد خبر 5537134

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد یزدان پناه حسن ملکی زاده بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیماری کرونا احمد یزدان پناه ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف بیست و هفتمین سفر استانی دولت دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان خطبه های نماز جمعه سنندج اردبیل عفاف و حجاب ایلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیمارستان های استان تعداد مبتلایان استان بوشهر بیماران بستری بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد

ایسنا/بوشهر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دومین ایثار ماندگار سال جاری خبر داد و گفت: بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد.

دکتر نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در بوشهر اظهارکرد: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده، مرگ مغزی وی تایید شد.

دکتر شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد ایشان برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تقدیر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان خاطرنشان کرد: این صد و هفدهمین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است. همچنین تاکنون هفت قلب به صورت هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است