Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برای رفع تداخلات قوانین موازی بر روی اراضی کشور به طور مشخص برنامه‌ریزی شده و اعتبارات این طرح به صورت ملی تامین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، صفدر نیازی در سفر به استان فارس و شیراز در حاشیه نشست بررسی مسائل حوزه امور اراضی این استان اظهار داشت: تعداد پلاک‌های رفع تداخلات برای هر شهرستان مشخص می‌شود و به هر میزان که نیاز استان باشد اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع بررسی روند رفع تداخلات اراضی یکی از اهداف سفر به استان فارس بوده است، اظهار کرد: بررسی صدور سند اراضی کشاورزی نیز یکی دیگر از اهداف ما در این ماموریت است که با حضور همکاران ثبت و اداره کل منابع طبیعی بررسی لازم انجام و تاکیدات مورد نیاز می‌شود تا موانع رفع شود.

وی با اشاره به اینکه استان پهناور و بزرگ فارس بخش اعظمی از تولیدات بخش کشاورزی را در بر دارد، افزود: در حوزه حفظ کاربری کشاورزی بحث‌های مفصلی بود، اجرای احکام معوقه‌ای که در این استان است که دستگاه نظارتی هم تاکید دارند که این قوانین و احکام باید اجرا شود که تامین اعتبار آن و  هماهنگی‌هایی که نیاز است صورت بگیرد در این سفر پیگیری می‌شود. 

خشکسالی اراضی کشاورزی استان بوشهر را به حدود 200 هزار هکتار رساندخشک‌شدن چشمه‌های اصلی خرم‌آباد/ 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با تکمیل سد معشوره آبی می‌شود

 رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه سازمان امور اراضی مجری قریب به 100 قانون در کشور است، ابراز کرد: ما دو وظیفه بزرگ در کشور داریم؛ وظیفه اول حفظ اراضی کشاورزی از تغییر کاربری‌های غیر مجاز است و صدور مجوزهای تغییر کاربری برای سرمایه‌گذاری‌های کشور در حوزه تولیدات و صنایع و هر تغییر کاربری که نیاز باشد. 

به گفته نیازی وظیفه مهم دیگری که بر عهده ماست در حوزه ساماندهی صدور اسناد کشاورزی است که به شدت پیگیری می‌شود و از طرف وزیر جهاد کشاورزی دستور داده شده که این موضوع ظرف دو سال درکل کشور در تمامی پلاک‌هایی که دارند انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: مبارزه با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفین بر اساس قوانینی که وجود دارد دنبال می‌شود.

انتهای پیام/424 /

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان امور اراضی اراضی کشاورزی تغییر کاربری رفع تداخلات اراضی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز