Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام صبح چهارشنبه در همایش مسجد جامعه پرداز بیان کرد: حرکت برای بهبود جایگاه مسجد در جامعه آغاز شده و شاهد هستیم که برنامه‌های که پیش تر طراحی شده بود در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: مجموعه تلاش‌های صورت گرفته بیانگر آن است که برنامه‌ها در حال محقق شدن است و به جرأت می‌توان گفت اگر به دنبال موفقیت در فعالیت‌های اجتماعی هستند باید توجه ویژه ای به موضوع حاکمیت مساجد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر از مسجد فاصله گرفته شود نباید انتظار داشت که جامعه به موفقیت برسد و فعالیت‌های اجتماعی باید با برنامه ریزی در مساجد اجرایی شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: یک خلأ در شهر شیراز وجود داشته و باید این مشکل در شیراز با همکاری دستگاه‌های مختلف برطرف گردد این در حالی است که تفاوت جامعه اسلامی با سایر جوامع در دین داری است.

او متذکر شد: دین داری یک سبک زندگی است و به دنبال ساماندهی فرد و جامعه در زندگی و آخرت است و باید برای زندگی و آخرت با توجه به رویکرد دین داری برنامه ریزی نمود.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مسجد کانون محور زندگی است و مؤمن نیز به دنبال حرکت به سمت تعالی است از این رو اگر به دنبال جامعه پردازی هستیم باید نسبت به تربیت نیروی انسانی مؤمن و توانمند اقدام کرد.

آیت الله دژکام افزود: هیچکس نمی‌تواند منکر مدیریت عالم دینی در مساجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی و اجتماعی باشد اگر عالم دینی وجود نداشته باشد نباید انتظار داشت که جامعه پردازی در جامعه شکل بگیرد این در حالی است که عالمان دینی دارای روحیه و تربیت دینی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عالم دینی محوریت مسجد و محله را داشته است و تصریح کرد: اولین وظیفه حوزه علمیه آن بوده که حداقل‌های علمیت دینی را به طلاب آموزش دهند تا مشکلات دینی در مساجد به حداقل برسد.

به اعتقاد امام جمعه شیراز اگر به دنبال تحقق جامعه پردازی هستیم باید در گام نخست حوزه‌های علمیه نسبت به تربیت نیروهای متخصص دینی اقدام کند.

آیت الله دژکام یادآور شد: برخی از واژه‌ها فریب دهنده طلاب است نباید فراموش کنند که مدیریت مساجد از جنس مدیریت ادارات نیست بلکه باید با اقدامات جهادی برای مردم کار کرد.

کد خبر 5537397

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه شیراز مجلس خبرگان رهبری لطف الله دژکام عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف دعای عرفه آمار کرونا بیست و هفتمین سفر استانی دولت نماز عید قربان خطبه های نماز جمعه اردبیل خراسان رضوی سنندج مشهد الله دژکام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید