Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهدشت جزئیات تازه‌ای از حادثه اتوبوس مسافران کوهدشت در جاده بروجرداراک تشریح کرد و گفت: مسافران اضافه کودک بودند که طبق قانون نیازی به صدور بلیت برای آنها نیست - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا بامداد چهاردهم تیرماه امسال به‌دلیل نقص فنی ترمز در محور بروجرد- اراک دچار حادثه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اتوبوس واژگون‌شده در محور بروجرد- اراک طبق صحبت‌های مسئولان با 59 مسافر اعلام شده‌است این در حالی است که ظرفیت قانونی اتوبوس‌های اسکانیا  44 نفر بوده و این اتوبوس نیز دو پلیس‌راه را در ورودی خرم‌آباد از سمت کوهدشت و خروجی خرم‌آباد به‌سمت بروجرد پشت سر گذاشته‌ بود.

سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس‌راه استان لرستان در گفت‌وگو با تسنیم گفت:  اتوبوس سانحه‌دیده از کوهدشت به‌سمت مشهد در حرکت بوده و واژگونی این اتوبوس در انتهای حوزه لرستان و در محدوده اراک در لاین اضطراری رخ داده‌ است

وی ظرفیت اتوبوس را 47 نفر دانست و اعلام کرد که این اتوبوس 51 نفر مسافر داشته است که چهار نفر از آن‌ها کودک زیر پنج سال بوده‌اند که طبق قانون بلیط برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

زراعی با اشاره به یک کلاغ و چهل کلاغ کردن مردم تأکید کرد: آمار ارائه‌شده سبب تشویش اذهان عمومی شده‌ است در حالی که براساس اطلاعات پلیس‌ راه این اتوبوس 51 نفر سرنشین داشته‌ است.

این صحبت‌های رئیس پلیس‌راه استان لرستان در حالی مطرح شد که مهدی غیبی رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان لرستان در همان ساعات ابتدایی زمان وقوع این حادثه را 01:47 دقیقه  چهاردهم تیرماه  اعلام کرد و گفت که این اتوبوس از مبدأ رومشکان به مقصد مشهد مقدس بوده‌ و 57 نفر مصدوم و دو نفر فوتی در پی داشته‌ است

وی همچنین اعلام کرد که 57  نفر از مصدومان حادثه در محور اراک- بروجرد توسط کارکنان اورژانس لرستان به بیمارستان‌های شهید چمران بروجرد و شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شدند.

با توجه به تناقض آمار مربوط به مصدومان و کشته‌شدگان اتوبوس واژگون‌شده در محور بروجرد-اراک خبرگزاری تسنیم درگزارشی با عنوان «روایت تسنیم از واژگونی یک ‌اسکانیا با 59 مسافر/ عبور اتوبوس از 2 پلیس راه با 15 مسافر اضافه‌» به این موضوع پرداخت.

در ادامه پیگیری‌های خبرگزاری تسنیمبه سراغ دادستان عمومی و انقلاب  شهرستان کوهدشت رفتیم.

ورود دادستانی به حادثه اتوبوس مسافران رومشکان – مشهد مقدس

افشین خسروی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به جزئیات حادثه اتوبوس اسکانیا رومشکان به مقصد مشهد مقدس اظهار داشت: طی تماس تلفنی یک خانم با یکی از تعاونی‌های  مسافربری شهرستان کوهدشت مبنی براعزام کاروان محلی به مشهد مقدس، تعاونی هم  یک دستگاه اتوبوس اسکانیا دراختیار آنها قرارمی‌دهد.

روایت تسنیم از واژگونی یک ‌اسکانیا با 59 مسافر/ عبور اتوبوس از 2 پلیس راه با 15 مسافر اضافه‌اعلام اسامی مصدومان واژگونی اتوبوس در محور بروجرد ـ اراک/ حال 2 مجروح وخیم است + اسامیواژگونی اتوبوس تهران ـ کوهدشت ‌با 2 کشته و 57 مصدوم در محور اراک ـ بروجرد

وی افزود: براساس گزارش اتوبوس مذکور با 59 نفر مسافر از شهرستان رومشکان به مشهد مقدس در حرکت بوده که متاسفانه در محور بروجرد- اراک دچار سانحه می‌شود و در این سانحه مالک اتوبوس و یک نفر دیگراز مسافران فوت و 57 نفر از جمله راننده اتوبوس مصدوم می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت عنوان کرد: پس از حادثه اتوبوس دادستانی شهرستان کوهدشت بلافاصله به موضوع ورود کرد مدیر تعاونی را احضار کرده‌ایم که پاسخگو باشد چرا برای اتوبوس صورت وضعیت صادر نکرده‌اند؟ و راننده اتوبوس نیزدر صورت ترخیص از بیمارستان جهت پاسخگویی اظهار می‌شود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه ظرفیت اتوبوس 44 نفر بوده است ولی 59 مسافر در اتوبوس بوده است بیان کرد: پرونده حادثه واژگونی اتوبوس رومشکان به مقصد مشهد در دادستانی کوهدشت در مرحله تحقیقات بر علیه راننده  مقصر و تعاونی مسافربری شهرستان کوهدشت در حال پیگیری است.  

خسروی گفت: به دلیل عدم رعایت مقررات از طرف تعاونی شماره 8 کوهدشت دادستانی به این حادثه ورود کرده و هرکدام از عاملان حادثه که قصور و تقصیری داشته‌اند تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و برای آنها در دادسرای کوهدشت پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/645/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان کوهدشت محور بروجرد حادثه اتوبوس مشهد مقدس پلیس راه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف با یک خودروی ورزشی در خیابان (فیلم) تصادف پسر رونالدو با خودرو به همراه دوستش (فیلم) تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • تصادف زنجیره‌ای در جاده مُهر _ لامرد
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت