Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید طاهر حسینی روز چهار شنبه در جلسه شورای سلامت گچساران افزود: آب چشمه باغ فردوس دوگنبدان برای مصرف آب شرب غیربهداشتی است که متاسفانه اکثر شهروندان از این آب برای آشامیدن استفاده می کنند.

وی بیان کرد: همچنین آب رودخانه کمبل این شهرستان آلوده بوده و نباید محصولات جالیزی و سبزی در این منطقه کشت شود.

حسینی اظهار داشت: بخش عمده ای از فاضلاب شهر دوگنبدان و روستاهای طول مسیر به رودخانه کمبل وارد می شود که این موضوع آب این رودخانه را به شدت آلوده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب آلوده برای سلامت انسان ها بسیار خطرناک است گفت: در فاضلاب و آب های آلوده، میکروب های مقاوم به درمان وجود دارد که باعث بیماری زایی می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: جداول شهرک مکانیک ها دوگنبدان وضعیت نامناسبی دارند و تمام زباله ها در جداول ریخته می شود.

حسینی وجود سگ‌های ولگرد در شهر دوگنبدان را  از دیگر مشکلات حوزه سلامت اعلام کرد و گفت: به گفته برخی از دستگاه‌های اجرایی عقیم کردن اینگونه سگ ها هزینه های بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی افراد وضعیت کرونا در این شهرستان از آبی به زرد تغییر یافته که طبق مصوبات و قانون کشوری باید در مکان های بسته از ماسک استفاده شود.
حسینی بیان کرد: مراکز تزریق واکسن کرونا در گچساران فعال بوده و شهروندان بویژه افراد دارای بیماری‌های زمینه ای یا حساس برای تکمیل دُز واکسن کرونا خود اقدام کنند.

کشت محصولات جالیزی و سبزی در منطقه کمبل این شهرستان ممنوع است

فرماندار گچساران در این نشست گفت: گزارشات نگران‌کننده از سوی شبکه بهداشت در خصوص برخی مسائل عنوان شده که در خور شأن این شهرستان نیست.

روانبخش دیهیم خوب تصریح کرد: سلامتی شهروندان و روستاهای گچساران  می بایست از اولویت‌های دستگاه های متولی باشد و در زمینه رفع این مشکل در اسرع وقت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در همین راستای باید کمیته ای  تشکیل شده که در آن تصمیماتی برای جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب ها گرفته می شود.

 دیهیم خوب گفت: کشت محصولات جالیزی و سبزی در منطقه کمبل این شهرستان ممنوع می باشد و این قانون برای همه یکسان است.

 فرماندار گچساران تصریح کرد : بسیاری از شهروندان این شهرستان  از آب چشمه باغ فردوس برای آشامیدن استفاده می کنند که طبق گفته‌های مسئولان شبکه بهداشت آب این چشمه سالم نیست.

 دیهیم خوب ادامه داد: آبفای گچساران در راستای کلرزنی آب روستا و شهر دوگنبدان اقدامات لازم را انجام دهد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها سلامت گچساران بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت گچساران بهداشت و سلامت سلامت گچساران بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا