Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:07:21 GMT

باند بزرگ ۱۵ نفره سارقان خودرو در البرز متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۱۸۸۷

باند بزرگ ۱۵ نفره سارقان خودرو در البرز متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان البرز از متلاشی شدن باند بزرگ سارقان خودرو در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از  پلیس، سردار  عباسعلی محمدیان اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های سریالی خودروهای زانتیا و پژو پارس با یک شیوه مشترک در سطح شهرستان های کرج و فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت ارز دیجیتال با ترفند فیشینگ/ کلاهبردار میلیاردی در اردبیل بازداشت شداطلاعیه جدید بانک ملی درباره سرقت از شعبه دانشگاه/ دستور قضایی برای احراز مالکیت اموال مکشوفه صادر شدسارقان داخل خودرو فردیس و کرج بازداشت شدند/ اعتراف به 40 فقره سرقت

وی افزود: بررسی‌های اولیه از مناطق وقوع سرقت حاکی از این بود که سارقان در گروه های 3 و 4 نفره با استفاده از یک دستگاه خودروی مزدا 3 خودروهای پارک شده در مناطق خلوت را شناسایی کرده و در کمتر از چند ثانیه آن ها را به سرقت می بردند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان حاضر در سرقت ها شدند و با تحت نظر قرار دادن تحرکات او فصل جدیدی از اطلاعات بر روی پلیس باز و مشخص شد که این سارقان در قالب یک باند کشوری اقدام به سرقت خودروهای زانتیا و پژو پارس کرده و با فروش آن ها به مالخران حرفه ای در سراسر کشور در زمینه سند نمره و استوک فروشی قطعات آن در بستر اینترنت فعالیت می کنند.

سردار محمدیان عنوان کرد: پس از چندین ماه تلاش بی وقفه و به کارگیری اقدامات گسترده اطلاعاتی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی البرز، اعضای باند 15 نفره سرقت خودرو در چندین استان کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات هماهنگ در سراسر کشور دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره سوابق متعدد متهمان دستگیر شده در زمینه سرقت، اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از یک هزار قطعه خودروهای سرقتی و 10 خودروی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: تلاش پلیس و دستگاه قضائی برای شناسایی مال باختگان این پرونده همچنان ادامه دارد.

سردار محمدیان متذکر شد: استفاده از تجهیزات بازدارنده می تواند تا حد زیادی از وقوع سرقت خودروها پیشگیری کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان