Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تسویه بدهی انباشته ۸۸ هزار میلیارد تومانی این سازمان به بانک رفاه خبر داد و گفت: هدف‌گذاری بلندمدت ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه سرمایه‌گذاری شستا زمینه‌ساز تقویت پشتوانه مالی تأمین‌اجتماعی خواهد بود.

به‌گزارش ایران اکونومیست از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در همایش همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی که با شعار «شستا، گام دوم، اقتصاد مردمی، ایران قوی» در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی علاوه بر آنکه یک نهاد بیمه‌گر اجتماعی است، در تولید، رفع موانع و تسهیل‌گری و تقویت اقتصاد ملی نیز مشارکتی جدی دارد، افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی بالغ بر ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و این افتخار بزرگ خانواده تأمین‌اجتماعی است که بالغ بر ۵۳ درصد جمعیت کشور، تحت پوشش خدمات و حمایت‌های این سازمان بوده که با ۱۸ خدمت متنوع بیمه ای و درمانی، آسایش، آرامش و اطمینان خاطر را برای اقشار تحت پوشش در زمانی که به کمک و حمایت نیاز دارند، رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تبریک هفته تأمین‌اجتماعی ادامه داد: همان‌طور که در دو روز گذشته اعلام کردیم، توانستیم تمام بدهی‌ سازمان تأمین‌اجتماعی  به بانک رفاه را که رقمی بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد تومان بود، تسویه کنیم و به این ترتیب از فهرست ابربدهکاران بانکی خارج شده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان را ناظر بر حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌های این سازمان برای استمرار ارائه خدمات جاری و تعهدات آتی در قبال جامعه تحت پوشش دانست و گفت: تأمین‌اجتماعی در قالب شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در بخش مهمی از اقتصاد و سرمایه‌گذاری کشور نقش قابل توجهی دارد و شستا یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است که در  ۹ هلدینگ تخصصی در بخش‌هایی چون پتروشیمی، دارو و معدن و غیره فعالیت مثمر ثمری دارد.

وی افزود: وجه تمایز شستا در حوزه سرمایه‌گذاری این است که اموال و دارایی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و شستا، متعلق به قشر عزیز جامعه یعنی قشر مولد شاغلان، کارگران و بازنشستگان کشور است که در ایجاد و شکل‌گیری این سرمایه در قالب پرداخت حق بیمه ماهانه مشارکت داشته‌اند. در واقع، سرمایه شستا به نوعی حق‌الناس ویژه‌ای است که باید در حفظ آن و افزایش ارزش دارایی‌های این بخش، دقت و حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

موسوی تأکید بر امانت و بین‌النسلی بودن منابع سازمان تأمین‌اجتماعی در سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی را که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، موجب سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان این سازمان و مدیران حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: همایش سراسری شستا با رویکرد هم‌افزایی، ایجاد زنجیره ارزش و توسعه همکاری بین‌بخشی در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری کشور برگزار شده و امیدواریم در این همایش با تدقیق سیاست‌ها و راهبردها و طراحی برنامه‌های عملیاتی مناسب، بتوانیم به هدف بزرگ برنامه‌ریزی شده درحوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی یعنی حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌های بین‌النسلی برسیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، سهم فعلی حدود 6 درصدی شستا در تأمین منابع این سازمان را غیرقابل قبول دانست و افزود: هدف‌گذاری انجام شده در این حوزه آن است که سهم شستا در تأمین منابع حداقل سه برابر شده و به استانداردهای جهانی صندوق‌های بازنشستگی یعنی حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد برسد.

موسوی افزایش نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی را یکی از راهبردهای ترسیم شده برای تحقق این هدف، دانست و گفت: برای افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی، دو مسیر عمده افزایش تولید و افزایش سود را پیگیری خواهیم کرد. اگرچه در سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری اتفاقات خوبی را شاهد بودیم و در فروش تجمیعی حدود ۷۲ درصد و در سود تجمیعی  ۴۵ درصد رشد داشتیم؛ اما این آمار برای تحقق سهم ۱۸ درصدی شستا در تأمین منابع کافی نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه شرکت‌ها و هلدینگ‌های ما تا زمانی که از تله تولید متوسط، درآمد متوسط و کارآمدی متوسط بیرون نیایند و اراده جدی برای اقدام و عمل در این حوزه وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم به مطلوبیت و هدف‌گذاری نرخ بازدهی دارایی‌ها برسیم، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی باید به نوآوری و به‌ویژه نوآوری دانش‌بنیان توجه ویژه داشته باشند. باید آنچه در شعار امسال توسط رهبری اشاره شد و بر آن تاکید داشتند را محقق کنیم. مهمترین عامل گذر از این شرایط، ایجاد توانمندی نوآورانه، دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه است. هم‌افزایی مجموعه اقتصادی تأمین‌اجتماعی و استفاده از توانمندی‌های داخلی، ظرفیت مراکز دانشگاهی و صنعتی و ظرفیت‌های پیرامونی در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد. توجه به توانمندی نوآورانه و دانش‌بنیان در تولید، عرصه فروش، صادرات و عرضه باید در اولویت اقدامات این بخش باشد.

وی یکی دیگر از راهبردهای اصلی مورد توجه در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی را صیانت از اموال، دارایی‌ها، حق‌الناس و امانت‌داری صحیح اموال دانست و گفت: ایجاد شفافیت و استفاده از سامانه‌های مکانیزه با دسترسی عموم مردم و سهامداران و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های نظارتی باید مورد توجه باشد. همچنین ضروری است فسادستیزی و مبارزه با همه زمینه‌های فساد به شکل ساختاری، ایجابی و سلبی در حوزه سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

موسوی با تأکید بر اینکه شستا در این دوره باید نماد و الگوی سلامت و پاکی اقتصادی در بعد کلان اقتصادی و در حوزه‌های سرمایه‌گذاری را به تصویر بکشد، افزود: باید با منطق حرفه‌ای و تخصصی و همچنین با شاخص‌هایی چون مردمی بودن، انقلابی‌گری، عدالت‌محور بودن و فسادستیز بودن؛ مسیر سالم‌سازی را با گزینش و بکارگیری افراد سالم در این عرصه با قوت ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی یکی دیگر از راهبردهای کلان طراحی شده برای حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان را توسعه سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: براساس هدف‌گذاری انجام شده، توسعه سرمایه‌گذاری شستا به میزان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در افق بلندمدت در دستور کار است و این برنامه، ما را به افق روشن و آینده  روشن در حوزه سرمایه‌گذاری شستا رهنمون می‌کند. این همایش، فرصت مناسبی برای استفاده از مشارکت جمعی در طراحی برنامه توسعه سرمایه‌گذاری است که باید به خروجی عملیاتی برسد و امیدواریم در گام دوم انقلاب، شستایی داشته باشیم که سهم خود در اقتصاد ملی، تولید، افزایش سود و تأمین منابع برای سهامداران و تامین‌اجتماعی را به خوبی دنبال و اجرا می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی نیز در این نشست حرکت به سمت اقتصاد مردم‌سالار بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایفای نقش مؤثر در دفاع اقتصادی را از ارزش‌های مورد توجه در شستا توصیف و هدف اصلی شستا را ارزش‌آفرینی و برخورداری از سود مناسب در جریان فعالیت‌ها و مأموریت‌های اصلی اعلام کرد.

ابراهیم بازیان گفت: "شستا" ظرفیت‌های نهفته زیادی در زیرمجموعه‌های خود دارد و در برنامه‌های راهبردی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید در خط مقدم تولید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که حدود یک‌سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، افزود: برای دستیابی به اهداف ترسیم شده برای شستا؛ نیازمند ایجاد فهم مشترک در برنامه‌ریزان شستا، ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان هستیم. با گذشت نزدیک به چهار ماه از استقرار تیم مدیریتی و هیأت‌مدیره جدید شستا و شناخت مجموعه و ظرفیت‌ها و مسائل موجود، در این نشست یک‌پارچه که با حضور همه هیأت‌مدیره‌های شرکت‌های تابعه برگزار شده، تلاش داریم درباره مسائلی که می‌تواند پیشران توسعه شستا باشد، به فهم مشترک برسیم.

بازیان افزود: این فهم مشترک به ما کمک می‌کند یک عزم جهادی و اشتراک نظر در قول و فعل با توان بیش از پیش و انگیزه بهتر از قبل، ایجاد شود و با استفاده از تجربیات و ثمرات کارهای مدیران گذشته، به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرعامل شستا بر حرکت به سمت اقتصاد مردم‌سالار بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: شستا تلاش می‌کند با همه امکانات و ظرفیت‌ها به سمت اقتصاد مردم‌سالار حرکت کند و در ابعاد مختلف برای فائق آمدن بر چالش‌ها و مشکلات، وارد عمل شود تا در دفاع اقتصادی نقش و سهمی در اندازه‌های خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور داشته باشد. نقش بنگاه‌های اقتصادی بخش دولتی در پیشبرد اهداف مدنظر رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، بسیار مهم است و باید الگوی اقتصاد مقاومتی در بنگاه‌های بزرگ اجرایی شود چراکه اقتصاد مقاومتی با تکرار بی‌عمل از ذهن‌ها دور می‌افتد. هدف اصلی ما در شستا، ارزش‌آفرینی و برخورداری از سود مناسب در جریان فعالیت‌ها و مأموریت‌های اصلی است.

بازیان با ذکر تاریخچه‌ای از فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی گفت: شستا در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و در سال ۷۹ به سهامی‌عام تغییر یافت و در سال ۹۹ به‌عنوان ۵۳۷ امین شرکت در فهرست بورس پذیرفته شد. شستا در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی؛ تولید، توزیع و تأمین مواد اولیه دارو؛ حمل‌ونقل دریایی، جاده‌ای و ریلی؛ تولید برق و نیرو؛ تولید لوازم خانگی؛ حوزه کشاورزی؛ استخراج کانی‌های فلزی و غیرفلزی، خدمات اپراتوری و اینترنت؛ تولید سیمان و فعالیت در صنعت ساختمانی همچنین فعالیت در بازار سرمایه، بانک و بیمه، مشغول پیگیری برنامه‌های خود است.

وی با بیان اینکه ۸۸.۷۶ درصد سهام شستا متعلق به تامین‌اجتماعی است، افزود: سرمایه شستا متعلق به همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و  در حال حاضر ۷۱ هزار نفر نیروی انسانی در بخش‌های کار و کارگری، تولید و خدماتی در مجموعه شرکت‌های شستا در حال فعالیت هستند. این خانواده بزرگ، امروز یک جهاد مقدس را عملیاتی می‌کند و اگر اعلام می‌کنند که امروز جنگ اقتصادی است، همه مدیران و برنامه‌ریزان شستا، سربازان و افسران این صحنه هستند.

بازیان با یادآوری تأسیس شستا با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان در سال ۶۵ و افزایش سرمایه آن به قریب ۱۶۳ هزار میلیارد تومان در آخرین افزایش سرمایه، گفت: همه چالش‌های نظری و عملی ما باید به تولید ختم شود. ما یک شرکت سرمایه‌گذاری از جنس تولید هستیم. این شرکت بیش از پیش نیازمند توسعه و بهبود روندها است.

مدیرعامل شستا افزود: این مجموعه در بخش‌های مهم تولیدی کشور سهم معنی‌دار و مؤثری ایفا می‌کند و صاحب‌نظر است. شستا می‌تواند بیش از این خدمات را دنبال کند زیرا ظرفیت‌های آن هنوز نهفته است. در برنامه‌های راهبردی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارتخانه، این مجموعه باید در خط مقدم تولید قرار گیرد.

وی ضمن ارائه آماری از سهم مهم شرکت‌های شستا در حوزه‌های مختلف اقتصادی نظیر تولید سیمان، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، کشتیرانی، ارتباطات و انرژی گفت: در دوره جدید و دولت سیزدهم با توجه به اینکه دغدغه جدی مسئولان اقتصادی کشور پرداختن به مشکلات است؛ امیدواریم بتوانیم به‌عنوان بنگاه بزرگ کشور که شرکت‌های مختلف و فعالیت‌های متنوع در سطح بیش از ۲۵ استان دارد، نقش پررنگ‌تری ایفا کنیم.

نمی‌توان سازمان عظیم تأمین‌اجتماعی را از ابزار مهمی چون بانک رفاه محروم کرد

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن استقبال از تسویه بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به بانک رفاه و مهم دانستن این خبر، از برخی تلاش‌ها برای واگذاری بانک رفاه انتقاد کرد و این بانک را متعلق به جامعه ۴۵ میلیون نفری تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: بانک رفاه در خدمت تأمین‌اجتماعی و جامعه ۴۵ میلیون نفری تحت پوشش این سازمان است. مگر نهادهای بزرگ دنیا بانک ندارند. چطور برخی تلاش دارند یک سازمان اجتماعی با این وسعت و عظمت را از این ابزار مهم محروم کنند؟

محمدجواد ایروانی اظهار داشت: پرداخت مطالبات بانک رفاه خبر مهمی بود و ناشی از تلاش و جدیت دکتر موسوی است که به ایشان تبریک می‌گویم. بانک رفاه متعلق به ۴۵ میلیون ایرانی است و سهام‌داران آن ۴۵ میلیون ایرانی هستند. سازمان خصوصی‌سازی، سهام دولت را باید واگذار کند و دولت یک سهم هم در بانک رفاه ندارد.

وی افزود: بانک رفاه ابزار مهمی برای سازمان تأمین‌اجتماعی است و هیچ کسی امروزه از این ابزار مهم غافل نیست. از اهمیت بانک‌ها به عنوان نهادهای اعجازگر نباید غافل شویم. اگر چه بعضاً مشکلات و پیچیدگی‌ها و نابسامانی‌هایی در برخی بانک‌ها می‌بینیم ولی بانک جای خیلی مهمی است. بانک اگر درست مدیریت شود و با انضباط و با درک و رعایت قانون بانکداری بدون ربا اداره شود، بسیاری از مشکلات رخت بر می‌بندد. محتاج تغییر قوانین هم نیستیم و قوانین به اندازه کافی وجود دارد؛ فقط عزم و اراده برای اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل‌ها نیاز است.

ایروانی با انتقاد از برخی سوءبرداشت‌ها از مقررات مربوط به مدیرت بانک های خصوصی و دولتی، گفت: بانک رفاه در خدمت تأمین‌اجتماعی و یک جامعه عظیم است. مگر نهادهای بزرگ دنیا بانک ندارند؟ آن بانک‌ها در خدمت اهداف توسعه‌ای نهادها هستند. چطور برخی می‌خواهند یک سازمان اجتماعی با این وسعت و عظمت را از این ابزار مهم محروم کنند؟ حرف‌های من ناظر بر صحبت‌هایی است که در سال‌های گذشته بوده است. ما در هیأت عالی نظارت، در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همواره دفاع کرده‌ایم و خواهیم کرد. برخی افراد طرح و ایده‌ای ندارند برای نظم‌دهی در حوزه‌های گوناگون ولی از نظر نقادی واقعاً یک هستند و نتیجه و پیامد حرف‌هایشان را هم آدم نمی‌بیند.

وی با تبریک هفته تأمین‌اجتماعی گفت: جایگاه تأمین‌اجتماعی در کشور برای مردم و برای مسئولان به اندازه‌ای که باید، شناخته شده نیست و اهمیت آن مشکوف نیست. ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، که طی یک فرآیند مشخص و طولانی انجام شد، نقطه خوبی برای ایجاد تحول در نظام تأمین‌اجتماعی ایران است و من این هفته تأمین‌اجتماعی را که در آستانه گام دوم و برنامه هفتم است، تبریک عرض می‌کنم.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برای دکتر موسوی که عنصر جهادی و انقلابی و جوان و پرتلاش و پرانگیزه و خدوم هستند، آرزوی موفقیت هرچه بیشتر دارم. مهندس بازیان نیز سوابق ارزشمندی دارند. از صحبت‌ها و نظرات ایشان در نشست نهادهای انقلابی که از سال ۹۲ و ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به طور منظم هر ۱۵ روز یک‌بار تشکیل می‌شود؛ در آن نشست‌ها از حضور ایشان بهره می‌بریم و حضور فعال و نگاه نظام‌مند دارند که می‌تواند منشاء تحول باشد و طلایه آن را هم دیدیم.

ایروانی درباره اهمیت و جایگاه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی گفت: اجازه می‌خواهم که بگویم شستا یعنی شتاب‌دهنده سیستماتیک توسعه اقتصادی؛ مجموعه‌ای که مشاهده کردیم که چه نقشی در توسعه اقتصادی می‌تواند داشته باشد. شستا ویژگی های مهمی دارد که آن را از بقیه بنگاه‌ها متمایز می‌کند. این شرکت برای مدیریت سرمایه سازمان تأمین‌اجتماعی و حفظ و صیانت از آن دارایی‌ها تأسیس شده است. تأسیس شستا براساس این ایده بوده که مدیریت منابع مالی به صورت کارآمد باشد و رویکرد آن سود حداکثری و ایجاد ارزش افزوده است؛ اما تلاش برای تحقق این هدف، می‌تواند ضمن ایفای نقش ملی در پشتیبانی از پیشرفت کشور نیز محقق شود. مجموعه عظیم این دارایی‌ها و دسترسی به آن، این امکان را فراهم می‌کند که شستا در رأس زنجیره ارزش‌افزای سرمایه‌گذاری قرار گیرد و پیشران‌های اقتصادی کشور را فعال کند و بتواند هم به تأمین منابع مالی کمک کند و هم برای تأمین‌اجتماعی سودمند باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره برخی اشکالات ساختاری در اقتصاد کشور گفت: نظام نفع‌بری در اقتصاد ایران معطوف به تولید نیست. این نظام، یک اقتصاد واردات‌محور بوده که باید به اقتصادی تولیدمحور تبدیل شود.

وی افزود: سند بالادستی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اگر در یک کلمه بخواهیم خلاصه کنیم، آن یک کلمه "تولید" است. کشورهایی که توسعه یافته‌اند، شعار اصلی آنها تولید بوده است. رفتارهای ضد تولیدی را باید تغییر دهیم. نظام اداری ما پیچیدگی بالایی دارد که باعث کاهش سهولت کسب و کار می‌شود. نظام توزیع ما در داخل نیز ضعف دارد که باید تغییر یابد. نفع‌بری عادلانه در تولید تا توزیع و مصرف در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

ایروانی گفت: در نظام اقتصادی ما در کنار چالش‌ها، فرصت‌های ارزشمندی نیز وجود دارد و هدف‌‎گذاری‌های ما باید متناسب با فرصت‌های کشوری با ظرفیت‌های بالا طراحی شود. مطالعاتی که موسسه تحقیقاتی مکنزی درباره ایران دارد فرصت رشد ۱۰۰ تریلیون دلاری را پیش‌بینی کرده است و تنوع اقتصادی در کنار نیروی آموزش‌دیده و متخصص، از بزرگترین مزایای ما است که باید استفاده شود. طبقه مصرف‌کننده رو به رشد از دیگر عوامل رشد اقتصادی ایران است. رشد شهرنشینی و طبقه شهرنشین بزرگ، فرهنگ کارآفرینی و موقعیت جغرافیایی هم از فرصت‌های اقتصادی کشور است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای شستا اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز کشور به سرمایه‌گذاری؛ شستا می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. سرمایه‌گذاری شستا باید با رویکرد تکمیل زنجیره‌های ارزش باشد. با توجه به اینکه این مجموعه ماهیت اجتماعی هم دارد، در جاهایی که زنجیره ارزش مشکل دارد، شستا باید به دولت هم کمک کند و خلاءهای زنجیره را رفع کند؛ به ویژه در صنایع بالادست باید به این موضوع توجه شود.

ایروانی اضافه کرد: محور دیگری که باید مورد توجه ویژه باشد، ایجاد پیوندهای اقتصادی داخلی و بین‌المللی و رویکرد آینده‌نگرانه به سرمایه‌گذاری و شناخت روندهایی است که دارای پیوند با منافع ملی است. شفاف‌سازی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردها برای ذی‌نفعان، افکار عمومی و نخبگان و جلب مشارکت و همفکری آنها نیز باید به‌صورت ویژه در شستا و سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سند تفاهم ملی برای پیشرفت است
معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: پرهیز از سیاسی شدن، رفاقت‌بازی و تعارض منافع نیز همواره باید به دقت مورد توجه باشد. این مسائل به زیان تامین‌اجتماعی و شستا است. مبارزه با فساد و صیانت از اموال موضوع بسیار مهمی است. دارایی‌های این مجموعه متعلق به شریف‌ترین اقشار جامعه است و صیانت از این دارایی امر بسیار مهمی است که باید توجه شود. دستور کاری که دکتر موسوی و مهندس بازیان برای حوزه اقتصادی و شستا تهیه کرده‌اند بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سند تفاهم ملی برای پیشرفت است و باید پیگیری شود و نتیجه آن فائق آمدن بر مشکلات و به عقب راندن دشمن در حرکت‌های ایذایی اقتصادی است. اقتصاد دانش‌بنیان نیز باید مورد توجه باشد و هر یک از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید توجه شود و برای محقق شدن آن برنامه عمل لازم است و در همه دستگاه‌ها باید مورد توجه باشد. شستا در کنار سایر نهادهای مالی می‌تواند در پیشبرد طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان تامین اجتماعی ، شستا ، محمدجواد ایروانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی شستا محمدجواد ایروانی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اقتصادی و سرمایه گذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام حوزه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی برنامه های راهبردی هزار میلیارد تومان توسعه سرمایه گذاری سرمایه گذاری شستا اقتصادی کشور تأمین اجتماعی مقام معظم رهبری تأمین اجتماعی حوزه اقتصادی سرمایه گذاری مورد توجه باید مورد توجه تامین اجتماعی سیاست های کلی تأمین منابع اقتصاد مردم حوزه اقتصاد دانست و گفت بانک رفاه هدف گذاری برنامه ها دارایی ها ابزار مهم فعالیت ها قرار گیرد بسیار مهم ۴۵ میلیون تحت پوشش ظرفیت ها سیاست ها بنگاه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1403، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آن‌ها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آن‌ها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آن‌ها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید