Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:49:03 GMT

ریختن پسماند در قره‌سو تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۴۳۱۲

ریختن پسماند در قره‌سو تخلف است

اقبالی کلهر گفت : طی مکاتبات با امور آب و شهرداری کرمانشاه چندین دفعه لایروبی انجام شده و رودخانه پاکسازی شده است، اما باز هم افراد سودجو با کامیون‌هایی پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی خود را در آن تخلیه می‌کنند و در کرمانشاه سه محل در نقاط مختلف شهر مجوز دارند تا به صورت موقت پسماند‌ها در آن‌جا جمع‌آوری شود و طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی برای اولین‌بار در کرمانشاه انجام شد، اما این پروژه ادامه نداشت و متولی این کار در شهر کرمانشاه شهرداری است و سازمان محیط زیست ناظر بر اجرای قانون بوده و مکاتباتی با کارگروه مدیریت پسماند انجام شده و در اسرع وقت اتفاقات مثبتی رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کرمانشاه سر منشأ رودخانه قره‌سو از سراب روانسر است که از نقاط مختلف عبور می‌کند تا به شهر کرمانشاه می‌رسد و بزرگترین مشکل رودخانه کمبود دبی آن است و آب از سرچشمه کم شده و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی سال گذشته در مقطعی از سال قره‌سو از سر منشأ خشک شد برخی از اهالی متخلف روستا‌های حاشیه رودخانه قره‌سو نیز متأسفانه پسماند‌های خود را داخل آن می‌ریزند و به دلیل آن‌که روستا‌ها سیستم تصفیه فاضلاب ندارد، فاضلاب روستا‌های حاشیه رودخانه قره‌سو نیز بدون تصفیه در آن ریخته می‌شود و در کرمانشاه تمام شهر‌های استان سیستم تصفیه شهری فاضلاب دارند یا در دست اجرا است و در کرمانشاه نیز ۲ سیستم تصفیه وجود دارد که مدول اول در حال بهره‌برداری با خروجی استاندارد است و استاندارد خروجی در آب‌های سطحی را دارد و برای احداث مدول دوم قرار بود از طریق یک بانک وام دریافت شود، اما با وجود تحریم‌ها این امر محقق نشد که با قانون اصلاح بودجه ۱۴۰۰ قرار بر تأمین هزینه مورد نیاز آن شد.

سازمان محیط زیست یک دستگاه نظارتی حاکمیتی است که به عنوان ناظر در جریان عملیات محیط زیستی در استان کرمانشاه قرار می‌گیرد و جمع‌آوری فاضلاب کرمانشاه تنها ۳۵ درصد انجام می‌شود که مدیریت باقی آن بعد از تکمیل سیستم تصفیه مدیریت می‌شود و در استان کرمانشاه صنعت بزرگی نداریم که فاضلاب آن به شکل مستقیم وارد قره‌سو شود و تمامی آن‌ها تصفیه‌خانه دارند و تنها یک واحد صنعتی در اسلام‌آباد غرب مشکل داشت که با رایزنی در حال حل این مسئله هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست فاضلاب شهری فاضلاب صنعتی سیستم تصفیه محیط زیست قره سو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد