Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهادها بسیار ساده ولی عالی به افرادی که زندگی پر استرسی دارند ۱. قدرت نفس عمیق را فراموش نکنید ۲. ارزش خواب خوب شبانه را دست‌کم نگیرید ۳. غذاهای آرامش‌بخش را امتحان کنید ۴. بوی خوش حامل آرامش است ۵. مراقبه، یوگا و عبادت ۶. انرژی خود را مدیریت کنید ۷. حرف‌های مثبت بزنید ۸. ورزش کنید ۹. خنده بهترین دوا است ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی را به خوشی‌های ساده اختصاص بدهید پیشنهادها بسیار ساده ولی عالی به افرادی که زندگی پر استرسی دارند

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اگر میزان استرس در شما بسیار شدید و تضعیف‌کننده است، آنقدر شجاعت داشته باشید که از گروه‌ها و متخصصین مدیریت استرس کمک بگیرید. زندگی آنقدر کوتاه و در عین حال ارزشمند است که نباید آن را با استرس قسمت کرد. سلامتی قیمت ندارد. شما شایسته‌ی آرامش در هر روز از زندگی هستید. لیست بهترین مشاوران و روان‌شناسان را در ادامه می‌توانید ببنید. برای مشاهده، مقایسه، انتخاب و رزرو وقت آنلاین و یا حضوری کلیک کنید:

 به گزارش lifehack.org ؛ در ادامه این ۱۰ نکته‌ی ساده کمک می‌کند تا استرس خود را تسکین بدهید و تعادل را به بدن، ذهن و روح‌تان بازگردانید. بنابراین از همین الان با انجام این کارها در فکر جدایی از استرس باشید.

۱. قدرت نفس عمیق را فراموش نکنید

تنفس فعالیتی است که همه انجام می‌دهیم و با این حال کاری است که به ندرت به آن توجه می‌کنیم. تمرکز بر تنفس یکی از قدرتمندترین راه‌های آرامش و ایجاد ارتباط میان ذهن، بدن و روح است. وقتی بر تنفس متمرکز می‌شویم، می‌توانیم میزان استرس خود را کنترل کنیم، خود را آرام کنیم و شفافیت ذهن‌مان را بازیابیم.

هنگامی که غرق در استرس هستید تنها چیزی که حتما باید به یاد داشته باشید این است: سه نفس عمیق. این روش قدرتمند و ساده‌ به کاهش احساس اضطراب و ترس که معمولا هم‌نشین استرس هستند، کمک می‌کند.

۲. ارزش خواب خوب شبانه را دست‌کم نگیرید

استرس مزمن قادر است در خواب اختلال ایجاد کند. خواب مستقیما بر همه‌ی جنبه‌های سلامت ما تاثیر می‌گذارد، بنابراین یک شب ناآرام که با غلت زدن به این طرف و آن طرف همراه است می‌تواند میزان استرس ما را به شدت افزایش دهد.

به محیط خواب خود توجه داشته باشید. یک فضای آسوده فراهم آورید که به خوابی آرام کمک کند. با افشاندن مقدار کمی روغن اسطوخودوس بر روی بالش و راه ندادن تلویزیون، کامپیوتر یا وسایل الکترونیکی به اتاق خواب، محیط راحتی را خلق کنید که موجب آسایش و استراحت شما می‌شود.

از خوردن کافئین، الکل یا غذای سنگین در شب خودداری کنید. از کامیپوتر یا برنامه‌های شبانه‌ی تلوزیون دوری کنید و به جای آن به یک موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید، مقداری چای سبز بنوشید و ذهن خود را از افکار استرس‌زا خالی کنید.

۳. غذاهای آرامش‌بخش را امتحان کنید

وقتی خیلی استرس داریم، بسیاری از ما به دنبال محرک‌هایی مثل قهوه، الکل و غذاهای حاضری برای کسب آرامش می‌رویم. ما باید به ویژه هنگام استرس به غذاهای آرامش‌بخش روی بیاوریم، نه به غذاهای حاضری.

بهترین راه برای افزایش انرژی، مصرف غذاهای سالم و لذیذ است. مصرف غذاهای مغذی که منبع مطمئن تامین انرژی هستند ضامن تندرستی بوده و از بدن در زمان استرس محافظت می‌کنند.

به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید. غذایی که می‌خورید می‌تواند زندگی شما را تا حد غیرقابل‌تصوری تغییر دهد.

۴. بوی خوش حامل آرامش است

آن بخش از مغز که وظیفه‌ی پردازش بوها را دارد به بخش‌هایی که مخصوص احساسات و خاطرات هستند بسیار نزدیک است. وقتی شما بویی را که دوست دارید، مثلا یک عطر یا بوی یک گل، استشمام می‌کنید به طور طبیعی نفس عمیق می‌کشید که می‌تواند به کسب آرامش کمک کند.

تنها با استشمام اسانس‌ها می‌توانید استرس، اضطراب یا هر ضربه احساسی آنی دیگر را به حداقل برسانید.

بوی این گیاهان برای تسکین استرس بسیار مفید هستند:

اسطوخودوس: کاهش استرس روانی

یاسمن: نشاط‌آور و آرامش‌بخش

رز: تقویت فعالیت قلب و ایجاد حس اطمینان

نعناع: کاهش خستگی

۵. مراقبه، یوگا و عبادت

۲۰ دقیقه عبادت، یوگا یا مراقبه در روز باعث کاهش میزان استرس و بهبود سلامت روان می‌شود. تمدد اعصاب و انجام امور معنوی برای مدیریت استرس حیاتی است. ممکن است عجیب به نظر برسد اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم در مواقع استرس شدید انجام دهیم این است که کار خاصی نکنیم یعنی ساکن بمانیم، سکوت کنیم و به مراقبه بپردازیم.

۶. انرژی خود را مدیریت کنید

شما در هر دقیقه از روز با فرصت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که یا از شما انرژی می‌گیرند یا آن را تجدید می‌کنند.

روابط منفی، محیط‌های منفی، بدگویی و تفکر منفی انرژی شما را تخلیه می‌کنند. از سوی دیگر روابط سالم، محیط‌های سازنده، تفکر مثبت و شرکت در فعالیت‌های نشاط‌آور انرژی شما را افزایش می‌دهند.

نَه گفتن را بیاموزید تا از این طریق مرزهای روشنی برای خود ترسیم کنید و انتخاب‌های مثبتی در همه زمینه‌های زندگی داشته باشید تا استرس خود را تسکین دهید. سالم و فعال نگه داشتن بدن روشی نتیجه‌بخش برای تخلیه روح خسته و پرملال است.

۷. حرف‌های مثبت بزنید

ما همگی می‌دانیم که قدرت عظیمی در کلمات وجود دارد، پس وقتی با استرس روبه‌رو می‌شوید از مزایای تاکیدات مثبت سود ببرید.

من آرامش را انتخاب می‌کنم.

من ذهنم را از افکار استرس‌زا پاک می‌کنم.

من استرس را از هر سلول بدنم خالی می‌کنم.

تاکیدات مثبت می تواند انرژی بدن را بالا ببرد، جنب و جوش را در شما افزایش دهد و استرس را تخلیه کند.

۸. ورزش کنید

ورزش میزان اندروفین، حامل‌های عصبیِ احساس خوب در مغز، را افزایش می‌دهد. همچنین خُلق‌تان را بهتر می‌کند، به شما انرژی می‌بخشد، کمک می‌کند تا آرامش پیدا کنید و بهتر بخوابید و در نتیجه وقتی بدن شما احساس خوبی داشته باشد ذهن هم همین روال را دنبال می‌کند.

۹. خنده بهترین دوا است

خندیدن راهی شگفت‌انگیز برای آزاد کردن هر چه بیشترِ اندروفین در بدن است. با دوستان‌تان دور هم جمع شوید و با هم بخندید. یک فیلم بانمک که حس خوبی دارد تماشا کنید. وقتی دچار استرس می‌شوید، خنده قادر است به سرعت مقداری از انرژی منفی را از شما دور کند.

۱۰. زمانی را به خوشی‌های ساده اختصاص بدهید

غالبا وقتی تحت تاثیر استرس قرار می‌گیریم، ساده‌ترین کارها قادرند بینش و حتی خُلق ما را بهتر کنند. وقتی غرق در استرس هستید، زمانی را به خوشی‌های ساده بگذرانید. تعجب‌آور است که چقدر قدم زدن در ساحل می‌تواند کمک‌کننده باشد. دیدن طلوع و غروب خورشید می‌تواند ما را از زندگی روزمره دور کند. همچنین رفتن به طبیعت و قدم زدن در یک پارک یا جنگل زیبا ما را با اطراف‌مان آشتی می‌دهد. این کارهای ساده عمیق‌ترین و اثرگذارترین راه‌حل برای همه نوع استرس محسوب می‌شوند.

استرس کنترل‌نشده بر سلامت شما و بر خانواده‌ی شما اثر نامطلوب دارد و کیفیت زندگی‌تان را پایین می آورد. وقتی شما به تندرستی بدن، ذهن و روح خود اهمیت بدهید، برای خانواده و کسانی که دوست‌شان دارید به عنوان مظهر عزت نفس شناخته می‌شوید. بدانید که توانایی شما در مدیریت استرس تعیین‌کننده‌ی کیفیت زندگی‌تان خواهد بود.

منبع: چطور لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر استرس اخبار عمومی اخبار مرتبط چه کسانی بیشتر تحت تاثیر آلودگی هوا هستند؟ ۱۴۰۱/۴/۲۳ آموزش تهیه یک میان وعده متفاوت + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۳ طرز تهیه آلبالو پلو با روشی ساده + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۳ سربازها دیگر کچل نمی کنند ۱۴۰۱/۴/۲۲ کفش مسیریاب برای نابینایان + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۲ ترفند ساده برای تمیزی و رفع بوی بد ماشین لباسشویی ۱۴۰۱/۴/۲۲ آخرین ویدیو ها چرا دادکان برای انتخابات ثبت نام‌ نکرد؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۲:۲۸ اولین توضیح شهره لرستانی درباره تغییر جنسیتش؛ شرعا و عرفا دیگر زن نیستم! ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۵۴ روش درست تنظیم آینه بغل خودرو که نمی دانستید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۴۵ این استانها منتظر باد شدید باشند ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۲۰ قسمت ۹ سریال یاغی / نیکی کریمی: بهمن خان شوهرم بود! ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۴۹ استرس تمام زندگیتو گرفته؟ این تکنیکو امتحان کن ۱۲:۴۷ رییسی در کرمانشاه: همه باید نسبت به مصوبات سفر حساس باشند تا برای استان نتیجه بخش باشد ۱۲:۴۳ جدیدترین خبر درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ ۱۲:۳۳ مهلت ثبت‌ نام بیمه تکمیلی فرهنگیان دوباره تمدید شد ۱۲:۳۱ پژمان جمشیدی و دومین گل برای تیم ملی ایران! + عکس ۱۲:۲۸ چرا دادکان برای انتخابات ثبت نام‌ نکرد؟ + فیلم ۱۲:۲۴ اداره کشور بدون مالیات یعنی تورم، خلق نقدینگی و رانت ۱۲:۲۰ ۱۲ مدل بهترین موتور برق خانگی + جدول قیمت ۱۲:۱۲ محدودیت های کرونا دوباره باز می گردد؟ ۱۲:۰۶ اگه پوستت هم چربه هم خشک، حتما اینو بخون ۱۱:۵۷ ماجرای تزریق واکسن تاریخ گذشته آسترازنکا چیست؟ ۱۱:۴۱ تبلیغات نوستالژی و قدیمی بانک ها! + عکس ۱۱:۳۴ سایپا نقش موثری در تولید و عرضه خودرو داخلی دارد ۱۱:۳۲ نرخ رسمی ۱۲ ارز کاهش یافت ۱۱:۲۰ قیمت دارو برای مصرف کننده ثابت می ماند؟ ۱۱:۰۶ گزارش سال دیوار، آینه ای پیش روی بازار ایران ۱۱:۰۲ بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلاری ۱۰:۵۶ زمان مرحله دوم قرعه کشی خودرو اعلام شد ۱۰:۴۵ روش درست تنظیم آینه بغل خودرو که نمی دانستید + فیلم ۱۰:۴۴ چگونه صورتی بدون جوش و لک داشته باشیم؟ ۱۰:۳۵ ترافیک در هراز و چالوس نیمه سنگین است ۱۰:۲۶ پیشنهاد ۲۵۰ میلیون دلاری عربستانی‌ها به رونالدو ۱۰:۲۰ این استانها منتظر باد شدید باشند ۱۰:۱۲ نفت برنت در ۱۰۰ دلار ایستاد ۱۰:۰۱ محدودیت های ترافیکی پایان هفته چیست؟ ۰۹:۲۶ آپارتمان های ۷۰ متری شرق تهران چند؟ ۰۹:۲۳ پایان اولین جشنواره بین المللی سرود فجر ۰۹:۱۰ تاکید ایرانسل بر بهره مندی بازار سرمایه از زیست‌ بوم استارتاپی ۰۸:۵۹ چه کسانی بیشتر تحت تاثیر آلودگی هوا هستند؟ ۰۸:۵۴ جنایت یک ستاره علیه مد؛ آبی ها بدلباس‌ترین تیم تاریخ! + عکس ۰۸:۴۹ دزد خانه فرهاد مجیدی سیندرلا بود! ۰۷:۳۰ مقایسه هزینه های سفر زمینی و هوایی به کربلا و نجف ویژه عید غدیر + جدول قیمت ۰۱:۵۸ مزایا و معایب رژیم کتو تنبل ۰۱:۴۱ بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح ۰۱:۰۵ ترفندهایی برای پرپشت شدن موها ۰۰:۴۵ آموزش تهیه یک میان وعده متفاوت + فیلم ۰۰:۴۰ فال ابجد روزانه امروز پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۳۰ طرز تهیه آلبالو پلو با روشی ساده + فیلم ۰۰:۲۷ اگر از درد کلیه رنج می برید بیشتر ورزش کنید ۰۰:۱۵ رنگ کردن مو برای این زنان ممنوع! ۲۳:۵۵ یه راهنمای کامل برای نصب هر نوع پرده ۲۳:۴۱ دبیر کل حزب الله: برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، سه پهپاد در یک زمان به سمت آن پرتاب شدند، پیام این عملیات واضح بود ۲۳:۳۵ قبل خواب ورزش کنیم یا نه؟ ۲۳:۳۴ کل ایران برای معافیت سوپراستار والیبال بسیج شد + عکس ۲۳:۱۲ سربازها دیگر کچل نمی کنند ۲۳:۰۴ کفش مسیریاب برای نابینایان + فیلم ۲۳:۰۳ بادام تلخ با شیرین چه فرقی دارد؟ + خواص و فواید ۲۲:۵۸ درمان خانگی مشکلات پوستی ۲۲:۴۷ ترفند ساده برای تمیزی و رفع بوی بد ماشین لباسشویی ۲۲:۴۰ بایدن: اوضاع اکنون در دست ایران است اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استرس اخبار عمومی داشته باشید میزان استرس آرامش بخش فیلم ۱۴۰۱ نفس عمیق ی آرامش ی ساده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روشی ساده و کم‌هزینه برای کاهش استرس
  • برای کاهش وزن در خواب این نوشیدنی‌ها را امتحان کنید
  • منیعی: خطیر آرامش نکونام را گرفت؛ استقلال با هوش باشد قهرمان می‌شود
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • ورمزیار: با جدایی خطیر، تیم به آرامش می‌رسد
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید