Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی پیش از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از سایت بازیافت زباله شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه به لحاظ مدیریت پسماند شرایط مناسبی دارد و روزانه ۶۵۰ هزار تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می‌شود که بخشی از آن تبدیل به کمپوست شده اما به دلیل قیمت بالای آن با وجود مفید بودن در بخش کشاورزی استفاده نمی‌شود و بخش دیگر زباله‌های تولید شده در کرمانشاه به عنوان سوخت مصرفی به برخی از کارخانه‌ها ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص استفاده از کمپوست‌های تولید شده در کرمانشاه، افزود: کمپوست تولید شده را می‌توان در بخش کشاورزی استفاده کرد و با وزیر کشاورزی هماهنگی‌های لازم انجام شده و با وجود دستور وزیر کشاورزی هنوز اقدام مثبتی در راستای خرید یارانه‌ای کمپوست انجام نشده که مجدداً پیگیری انجام می‌شود تا دلیل عدم اجرا مشخص شود.

وزیر کشور در خصوص مشکلات سایت بازیافت زباله شهرداری کرمانشاه، تصریح کرد: برخی از ماشین‌آلات دچار فرسودگی شده که نیاز مبرمی به نوسازی دارد و اقدام اصلی در این بخش تفکیک از مبدا زباله است که باید با دستور شهردار این مسئله انجام شود و همکاری مردم را نیز می‌طلبد چرا که زباله‌های خشک زمینه توسعه در برخی از صنایع استان کرمانشاه است.

ورود فاضلاب شهری و روستایی به قره سو باید ساماندهی شود

وحیدی خاطرنشان کرد: در بازدید از مرادآباد یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و به مسئولین مسئولیت داده شد تا آسفالت و جاده‌های این منطقه را اصلاح کنند و از دیگر مطالبات مردمی در منطقه مرادآباد احداث مدرسه در آن است که پیگیری‌های لازم برای ساخت مدرسه به زودی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات رودخانه قره‌سو در شهر کرمانشاه، تاکید کرد: از رودخانه قره‌سو نیز بازدید به عمل آمد که در بخشی از آن فاضلاب منطقه مرادآباد به همراه پسماندهای منطقه وارد آن می‌شود و در قسمتی از رودخانه از آب آلوده قره‌سو برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود که باید هرچه سریع‌تر با پیگیری اداره آب و فاضلاب این مسئله پیگیری و رفع شود.

کد خبر 5538259

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه وزیر کشور احمد وحیدی سفر استانی بوشهر عید سعید قربان ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل نماز عید قربان دعای عرفه خراسان رضوی شیراز عید غدیر خم مشهد قره سو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد