Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:07:57 GMT

دنیای غرب در مقابل «فرهنگ حجاب» باید پاسخگو باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۸۴۸۶

دنیای غرب در مقابل «فرهنگ حجاب» باید پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره «وقارلی قیزلار» در اردبیل اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ما در مقوله حجاب مورد هجمه نیستیم بلکه با تبیین آثار اجتماعی و معنوی حجاب صحنه بازی عوض شده و فعال در این حوزه شناخته می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی دخیل در اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب مشوق دختران جامعه هستند، خاطرنشان کرد: دختران قشر ارزشمند جامعه ما هستند و برگزاری جشنواره عفاف و حجاب سطح آگاهی این قشر را ارتقا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگی در جوامع جهانی باید صحنه بازی عوض شود، گفت: در خصوص مقوله حجاب ما مورد هجمه نیستیم بلکه ما مهاجم و فعال در زمینه حجاب هستیم و در دنیا در این خصوص حرف‌های فراوانی برای گفتن داریم.

جعفرزاده بیان کرد: انسانی که ما امروز بر اساس مکتب بزرگ دینی و اسلامی و ایرانی به دنیا معرفی می‌کنیم برای دشمن سخت و سنگین و غیرقابل تحمل است و غرب در برابر سوال ما در خصوص حفظ حجاب هیچ استراتژی مشخصی ندارد.

وی تصریح کرد: وقتی فرهنگ غربی از ما سوال می‌کند چرا حجاب برای ما مهم است ما نیز با طرح این سوال که چرا بی حجابی برای شما ارزش است این جوامع با به چالش کشیده و این نیاز فطری بشر را با صدای بلند در جهان فریاد می‌زنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه پوشش و حجاب در فطرت بشری است و قبل از رنسانس در تمام فرهنگ‌ها پوشش کامل وجود داشت، افزود: در آمریکا و آفریقا، آسیای جنوب شرقی، سامورایی‌های ژاپنی، بودایی‌های هندوستان و … همگی حجاب که حاکی از فطرت پاک انسانی و بشری است، نمود و جلوه واقعی دارد.

جعفرزاده جریان فرهنگی عفاف و حجاب در دنیا را خواسته تمام بشریت اعلام و اظهار کرد: چادر در سر یک زن اسلحه و نماد مستحکم فرهنگی در دنیاست و امروز اگر می‌خواهیم حجاب و عفاف را تبلیغ کنیم تنها نباید در گفتار خلاصه شود بلکه باید با عمل و مصادیق کامل حجاب که چادر است به مقابله با اندیشه‌های منحط غربی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای زنان و دختران به خاطر داشتن حجاب با ترس و منفعلانه حاضر شوند قطعاً به بی حجابی دامن زده می‌شود و فعالیت‌های تبلیغی و نمادسازی در راستای حجاب راهبردی نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به آمار تولدهای نامشروع در آمریکا و ایالت‌های آن اشاره کرد و گفت: معضلات اجتماعی غرب به حدی بالا رفته که مرکز ملی آمار حیاتی آمریکا ایالت‌های این کشور را در خصوص آمار فرزندان نامشروع رنگ‌بندی کرده‌اند.

جعفرزاده این انحطاط اجتماعی را نتیجه فقدان حجاب و عفاف در جامعه غرب اعلام کرد و افزود: مؤسسه حقوق بنیادین اروپا اذعان دارد تجاوز بالای ۵۰ درصدی را شاهد هستیم و به قدری این آمارها زشت و شرم‌آور است که از بیان آن امتناع می‌کنند.

وی گفت: زنان و بانوان محجبه ما باید در ترویج زمینه‌های حجاب و عفاف همچون شهید سلیمانی عمل کرده و هر جا که حضور دارند باید مروج عفت و حجاب و حیا باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل زنان را صاحبان اصلی انقلاب دانست و بیان کرد: بانوان مؤثرترین قشر جامعه هستند و به تعبیر امام راحل زنان انقلاب کردند و در حفظ و ارتقای آن نیز باید در صف اول قرار گیرند.

جعفرزاده یکی از مهمترین مصادیق جهاد تبیین را بیان عظمت عفت، حجاب و حیا در جامعه دانست و تصریح کرد: دشمن برای بنیان خانواده برنامه‌های گسترده‌ای دارد اما ما در مقابل این برنامه‌ها به ویژه در رسانه ملی هیچ اقدامی نتوانستیم بکنیم.

وی اظهار کرد: بسط و گسترش مدرنیزاسیون و فاصله‌گیری از الگوهای بانوان به ویژه حضرت زهرا (س) ضربه‌ای جبران ناپذیر به جامعه زنان ما وارد می‌کند چرا که در فیلم‌ها و سریال‌های ما مقام زن محجبه تقویت و تکریم نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از رسانه‌ها خواست؛ با تولید آثار فاخر فرهنگی در قالب فیلم و سریال شخصیت‌های موفق را در قالب بانوان چادری نشان دهد تا مقام حجاب در جامعه تکریم شود.

کد خبر 5538275

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل حجاب و عفاف عفاف و حجاب شهید سلیمانی آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری انقلاب ایالات متحده امریکا آفریقا اروپا مهر هندوستان بوشهر عید سعید قربان کرمانشاه ویروس کرونا حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل نماز عید قربان دعای عرفه خراسان رضوی شیراز عید غدیر خم مشهد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟

احد آزادی خواه، نماینده مجلس در خصوص حضور گشت ارشاد و ایجاد فضای دو قطبی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، حجاب در کشور ما از نظر قانونی و شرعی جایگاه ویژه داشته و مشخص است. راهبرد ما باید دفاع از حجاب از نگاه شرعی و قانونی باشد. اما اینکه در شیوه دفاع چگونه باید اقدام کنیم؛ بنده به هیچ عنوان اقدام قهری و برخی از برخورد‌هایی که اخیرا برای مقابله با بدحجابی انجام می‌شود را به هیچ عنوان قابل دفاع و موثر نمی‌دانم.

وی در گفتگویی که با ما داشته، افزود: به این نکته باید توجه کرد که رهبر معظم انقلاب و بسیاری از صاحب نظران در کشور همواره از تمام زنان با حجاب و بد حجاب جامعه دفاع کردند تا به نظام بدبین نشوند. بنده احساسم این است که شیوه‌های ترویج امر ونهی و ترویج عفاف و حجاب نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای را نسبت به اصل نظام یا کشور بدبین کند.

آزادی خواه در خصوص برخورد گشت ارشاد با شهروندان گفت: گشت ارشاد و فرماندهی انتظامی یکی از گام‌ها در ترویج حجاب است، پس دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی ما کجا هستند؟ ما نباید انتهای زنجیر را ملزم کنیم که صرفا با قوه‌ی قهریه با بدحجاب‌ها برخورد کنند، بلکه ده‌ها گام باید قبل از آن انجام شود. مانند آموزش و پرورش، فرهنگ، کار‌های ترویجی و.... دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی متولی در این امر هستند که باید کار‌هایی را انجام دهند. در گام نهایی نیز گشت ارشاد باید صرفا با معدود افرادی که حساب شده و سازمان یافته اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، برخورد کند، نه با شهروندانی که در جامعه حضور دارند.

آزادی‌خواه در پاسخ به این سوال که چرا ما با برخی دوگانگی‌ها در برخورد با زنان که نمونه آن را در تصاویر صداوسیما و زمان راه‌پیمایی و انتخابات، شاهد هستیم، مواجهیم؟ گفت: بنده نظرم بر این است که باید این مسأله را به عنوان یک راهبرد اصلی اثبات کنیم که نگاه حاکمیت به تمام زنان و مردان جامعه یکی است و همه برایمان حرمت دارند و صاحب حقوق اجتماعی هستند. البته ما موظف هستیم در رابطه با اصول خود تبلیغ، ترویج و دفاع کنیم. یکی از اصول ما عفاف و حجاب است، اما این تبلیغ نباید به گونه‌ای باشد که دوگانه‌ای در کشور ایجاد کنیم که نیمی را صاحب حقوق بدانیم و نیمی دیگر را صاحب حقوق ندانیم.

وی ادامه داد: این دوگانه‌ای را که رهبر معظم از آن انذار فرمودند، می‌تواند غده‌ای سرطانی در جامعه باشد. این بیانی که حاج قاسم سلیمانی در رابطه با دختران جامعه فرمودند، بیان گمشده‌ی امروزه ما است. این دخترانی که امروزه پای صندوق رأی و راهپیمایی می‌آیند و دوربین‌های صداوسیما آنها را پخش می‌کند نشان می‌دهد که اینها علاقه‌مند به نظام و کشور هستند که اگر با اینها به درستی برخورد شود، خواهید دید که به قول قرآن: «وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا».

اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بنا باشد گشت ارشاد نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است

وی در پاسخ به این سوال که اگر لایحه حجاب و عفاف به سرانجام برسد تکلیف گشت ارشاد به کجا خواهد رسید؟ گفت: معیار برای ما قانون است و اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بر این باشد که مثلا گشت ارشاد یا اقدامات مشابه آن نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است.

منبع: جماران

tags # گشت ارشاد سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است