Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری وزارت ارشاد گفت: در کردستان سوژه‌پردازی تاریخی برای ساخت فیلم دچار مشکل است و پویایی بیشتری در این رابطه نیاز است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ۱۰ سال است که راجع به فعالیت و جنایات منافقین فیلم و سریال تولید می‌شود و این در حالی است که این گروه، در دهه ۶۰ بار‌ها به مردم و انقلاب اسلامی خسارت وارد کردند و با تاخیر زیادی درباره این گروهک، فیلم تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید:  مخاطبان فیلم‌های ایران در خارج از کشور زیاد است، در رابطه با جنایات گروهک‌های ضدانقلاب نیز آنچنان که لازم است فیلم ساخته نشده و ضروری است در این زمینه نیز بیشتر کار شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه کردستان از سوژه‌های خوب تاریخی، معنوی و فکری برخوردار است، گفت: سنندج شهر مناره و مسجد و تکایا است و زمینه برای کار کردن و تولید فیلم در این رابطه فراهم است که قطعا مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرد.

فعالیت ۱۰ هزار نفر در سینمای ایران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری نیز در این دیدار گفت: در هیاهوی سیاسی و اقتصادی در کشور و با وجود مسائل داخلی و بین‌المللی، دولت سیزدهم عملکرد بسیار خوبی در حوزه فرهنگی داشته، اما کمتر دیده شده است و شاید بتوان گفت فرهنگی‌ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

محمد خراعی با بیان این که در دولت سیزدهم سه حرکت خوب فرهنگی طراحی و در حال انجام است، گفت: تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر به ریاست رییس جمهور، فعال شدن شورای عالی سینما بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست معاون اول رییس جمهور و راه اندازی شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد، اقدامات مهمی است که توسط دولت انجام شده است.

او سینمای ایران را در رده‌های ۱۰ تا ۱۲ سینمای جهان معرفی کرد و گفت: میزان تولیدات سینمایی در ایران نسبت به کشور‌های منطقه بسیار خوب است و در این زمینه حرف برای گفتن داریم.

خزاعی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار نفر در حوزه سینمای ایران، گفت: از این تعداد، ۶ هزار نفر در تهران و چهار هزار نفر در شهرستان‌های مختلف درگیر ساخت فیلم کوتاه و مستند هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری، به عدالت محوری به عنوان شعار دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تلاش ما ایجاد فضایی در استان‌ها در حوزه تولید فیلم است، به گونه‌ای که موانع را برداشته و از امکانات و ظرفیت‌های خود استان‌ها استفاده شود، چراکه این اعتماد، همان عدالت محوری است.

خزاعی استعداد شهرستان‌ها را در حوزه تولید فیلم و مستند بسیار خوب دانست و گفت: در کردستان و از جمله سنندج، فیلم سازان و بازیگران و کارگردانان توانمندی هستند که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما کردستان وزیر فرهنگ و ارشاد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی بخش تعاون با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هستند، ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین سال توجه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد و اشتغال دارند و این وظیفه را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

کد خبر 6089910

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید