Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ابراهیم قلی زاده روز پنجشنبه در آستانه هفته فرهنگ مالیات در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته مالیات وصولی در کل کشور در مجموع ۳۰۵ هزار میلیارد تومان بود، افزود: پارسال مالیات وصولی در استان اردبیل نسبت به کل کشور ۳۳ دهم درصد بود.

وی با بیان اینکه از کل مالیات‌های وصول شده در استان اردبیل ۳۰ درصد مربوط به حقوق کارمندان، ۱۰ درصد مربوط به مشاغل و ۲۵ درصد نیز مربوط به اشخاص حقوقی و شرکت ها بوده است، اظهار کرد: این امر بیانگر این است که اردبیل هنوز با صنعتی شدن فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی زاده بیان کرد: با اقدامات انجام شده در چهار ماهه امسال وصول مالیات در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رتبه ۲۸ استان اردبیل در بین استان های کشور در وصول مالیات از مودیان اضافه کرد: این امر نشانگر عدم سرمایه گذاری مناسب، عدم توسعه صنایع و تولید ناخالص داخلی و ظرفیت مالیاتی کم در این استان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه در سال ۹۹ در مجموع از محل ارزش افزوده ۲۲۱ میلیارد تومان مالیات در استان اردبیل وصول شده بود، ادامه داد: این رقم پارسال با افزایش به ۳۶۵ میلیارد تومان نسبت سال ماقبل بیش از ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی علت افزایش وصولی از محل ارزش افزوده در استان را جمع آوری پرونده ها از سایر استان ها و وصول آنها در اردبیل برشمرد و تصریح کرد: پارسال از این محل۱۴۱ میلیارد تومان به خود استان تخصیص یافت و در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار گرفت.

تمکین مالیاتی در استان اردبیل نهادینه شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: پارسال در حوزه فرهنگ سازی مالیاتی در استان اقدامات خوبی انجام شده به طوری که امروز تمکین مالیاتی در اردبیل نهادینه شده است.

قلی زاده با اشاره به کسب رتبه نخست روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل در بین استان های کشور، افزود: با تنویر افکار عمومی و ارتقای فرهنگ مالیاتی استان اعتماد مودیان به این اداره کل افزایش یافته  است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۹  تعداد ۴۷ هزار و ۹۰۰ اظهار نامه از سوی مودیان به ادارات مالیات در استان ارایه شده بود که این رقم پارسال به ۷۷ هزار و ۹۵۶ اظهار نامه افزایش یافت که نشان دهنده استقبال مردم و تمکین مالیاتی آنها با فرهنگ سازی های صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: با هدف راحتی و افزایش رضایت مندی مشتریان و مودیان برون سپاری امورات مربوط به وصول مالیات در استان انجام شد به طوری که امروز دیگر نیازی به مراجعه حضوری مودیان به امور مالیاتی نیست.

وی شناسایی مودیان مالیاتی جدید و مقابله با فرار مالیاتی را یکی دیگر از اولویت های اداره کل امور مالیاتی استان برشمرد و اضافه کرد: پارسال در همین راستا با هماهنگی بانک مرکزی ۲۳ هزار مودی مالیاتی جدید در استان اردبیل شناسایی و برای هر کدام از آنها پرونده جدیدی باز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: در راستای تحقق عدالت مالیاتی و ساماندهی دستگاه‌های پوز، برای هر دستگاه پوز یک پرونده مالیاتی جدید باز خواهد شد و با تشدید نظارت ها تا یک ماه آینده دستگاه‌های پوز بی‌هویت و فاقد پرونده مالیاتی غیرفعال خواهند شد.

قلی زاده اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را از مهمترین برنامه‌های اداره کل امور مالیاتی استان در سالجاری عنوان کرد و گفت: تمامی فعالان اقتصادی و مودیان باید تا یک ماه آینده با مراجعه به این سامانه ثبت نام کرده و عضو شوند.

او با بیان اینکه  وصول مالیات جزو وظایف ذاتی امور مالیاتی است، افزود: یکی از رسالت‌های مهم و خطیر رسانه‌های مطالبه‌گر تلاش برای تحقق عدالت مالیاتی و ایجاد و افزایش اعتماد در بین مودیان مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با اجرای عدالت مالیاتی و تشویق مودیان به طرح خوداظهاری مالیاتی و تمکین در پرداخت به موقع مالیات بیش از پیش شاهد ارتقای نظام سلامت اداری باشیم.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه‌ مالیاتی مالیات استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه مالیاتی مالیات سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه مالیاتی مالیات استان اردبیل کل امور مالیاتی استان اردبیل مالیات در استان استان اردبیل میلیارد تومان وصول مالیات قلی زاده اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید