Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران با بیان اینکه اجرای سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی یکی از عوامل مؤثر در بهبود اقتصاد کشور خواهد بود، گفت: با اجرای صحیح این سامانه‌ها علاوه بر شفافیت مالی، جلوی فرار‌های مالیاتی نیز گرفته خواهد شد. «عباس جبال بارزی» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه دیدگاه تمامی دولت‌ها این است که کشور را با درآمد‌های مالیات اداره کنند، اظهار کرد: این یک اقدام بسیار مهم و اساسی در حوزه اقتصادی کشور به شمار می‌رود و هم‌اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور اجرای طرح سامانه مودیانی کمی زمان‌بر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: نظام جامع مالیاتی در کشور شفاف‌سازی و اجرا نشده و باید تمامی بخش‌ها اطلاعات و مدارک خود را در این سامانه‌ها ثبت کنند و بعد از آن اقدام به اخذ مالیات شود که در شرایط کنونی چنین اقدامی کمی زمان‌بر خواهد بود.

جبال بارزی توضیح داد: در صورتی که موانع و مشکلات و ثبت نشدن کامل اطلاعات در این حوزه حل نشود، فشار بر دوش عده‌ای خاص وارد خواهد شد؛ بنابراین درصورتی‌که سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی اجرایی شود، خود یکی از عوامل مؤثر در بهبود اقتصاد کشور خواهد بود.

فقط ۱۵ درصد اظهارنامه‌ها توسط سامانه‌ها بررسی می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران تأکید کرد: در نظام مالیاتی کشور به‌طور مثال در ۱۰۰ هزار اظهارنامه تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد توسط سامانه‌ها رسیدگی شود و مابقی در قالب اعتماد به همان اظهارنامه، برگه تشخیص صادر می‌شد؛ البته با وجود قانون مالیاتی که باید از سال ۹۷ سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی اجرا می‌شد، اما این اتفاق رخ نداده است.

وی بیان کرد: کماکان ۸۰ تا ۹۰ درصد اظهارنامه‌ها همچنان اینگونه رسیدگی می‌شود، در حالی که در بسیاری از کشور‌های دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

فرایند مالی تمامی کسب‌وکار‌ها باید شفاف شود

جبال بارزی با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته در بخش مالیات آن است تبصره‌ها به‌صورت واقعی اجرا و رسیدگی‌ها افزایش یابد، افزود: به طور قطع با اجرای طرح سامانه مودیان شاهد افزایش درآمد‌ها و اعتماد بیشتر مودیان مالیاتی خاهیم بود و از سوی دیگر رسیدگی‌ها در این حوزه تقویت و دقیق‌تر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران با اشاره به اینکه باید در خصوص سامانه مؤدیان مالیاتی در پایانه‌های فروشگاهی توضیح درست و دقیق‌تری داده شود، گفت: تمامی پایانه‌های فروشگاهی باید به سامانه مالیاتی متصل شوند، چراکه فرایند مالی تمامی کسب‌وکار‌ها باید شفاف شود.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح باید تمامی خرید‌ها مشخص شود، چراکه ممکن است پول جابه‌جا و یا به همکاری قرض داده شود و این نقل و انتقال پول نباید در در درآمد‌ها محاسبه و برای آن مالیات در نظر گرفته شود، بنابراین در پایانه‌های فروشگاهی ابتدا باید توسط نماینده‌ها تعیین شود و آن دستگاه‌هایی که قرار است نصب شود تنها برای خرید باشد. زمانی که در این دستگاه کارت بانکی کشیده شده و این به معنای آن است که خرید انجام‌شده و به‌عنوان درآمد محسوب خواهد شد

سامانه مودیان مالیاتی مانع افزایش تورم خواهد شد

جبال بارزی تاکید کرد: باید تمامی هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده و ابعاد آن ازجمله سود و زیان برای پرداخت مالیات بررسی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران گفت: این سامانه درصورتی‌که دقیق باشد، به شفاف‌تر شدن وضعیت مالیاتی کمک می‌کند و از سوی دیگر اجرای آن مانع افزایش تورم خواهد شد؛ همچنین شاهد افزایش درآمد‌های دولت خواهیم بود.

وی یادآور شد: فرار مالیاتی در جا‌هایی رخ می‌دهد که هیچ‌کس اطلاعات نمی‌دهد. کسانی که قاچاقی کالا وارد کشور می‌کنند، باید شناسایی و دقیق و شفاف‌تر بررسی شود.

جبال بارزی اظهار کرد: باید نظام شفاف مالیاتی را اجرا کرد و شرط آن هم این است که تمام کسانی که فعالیت اقتصادی دارند، شناسایی و تمام حساب‌های بانکی به سیستم مالیاتی وصل شود. کسانی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند باید بدانند که با کار کردنشان قرار نیست، مالیات اضافه برای آن‌ها ثبت شود بلکه این طرح به شفافیت کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مالیات دولت بررسی نظام مالیاتی کشور سامانه مودیان مالیاتی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران سامانه مودیان مالیاتی پایانه های فروشگاهی سامانه ها خواهد شد درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر سرانه پرداخت مالیات یک کارمند معمولی بیشتر یک طلافروش است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عادلانه‌سازی نظام مالیاتی کشور اظهار کرد: این ساختار نیازمند حرکت به سوی شرایطی است که در آن همه اقشار و اصناف کشور متناسب با درآمدی که دارند مالیات بپردازند تا از این طریق امکان فرار مالیاتی برای هیچکس مهیا نباشد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مهم سامانه مودیان مالیاتی در تحقق نظام مالیاتی عدالت محور گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی صاحبان کسب و کار‌ها و همچنین میزان درآمد آن‌ها به طور دقیق ثبت می‌شود؛ لذا، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تکیه بر این موضوع روند مالیات‌ستانی از افراد را بر اساس داده‌های متقن انجام دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سرانه پرداختی اصنافی همچون بنگاه‌های معاملاتی املاک طی یک سال ۱۰.۵ میلیون تومان، طلا و جواهر فروشان ۹.۶ میلیون تومان، نمایشگاه داران خودرو ۲۰ میلیون تومان، رستوران‌دارن ۹.۹ میلیون تومان و آرایشگاه‌های زنانه کمتر از ۳ میلیون تومان است و این اعداد در حالی به عنوان مالیات پرداخت می‌شود که میزان درآمد آن‌ها چندین برابر مالیات تعیین شده برای این اصناف است.


قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند معمولی با پرداخت تقریباً ۱۲ میلیون تومان سرانه پرداختی بیشتر از این اصناف مالیات پرداخت می‌کند. تداوم این موضوع اقشار مختلف جامعه را دچار سرخوردگی می‌کند، زیرا نابرابری در اخذ مالیات در نهایت منجر به تبعیض مالیاتی می‌شود. حجم پایین مالیات مشاغل خاص نشان از این دارد که باید تمرکز ویژه بر اخذ مالیات از آن‌ها صورت بگیرد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخورداری از یک نظام مالیاتی عادلانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مالیات یکی از منابع درآمدی پایدار دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لذا، دولت می‌تواند از این محل به تأمین هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات بیشتر به دهک‌های مختلف جامعه بپردازد.


وی تاکید کرد: مالیات ستانی عادلانه منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا تحقق این موضوع وابستگی ما به درآمد‌های نفتی را کاهش می‌دهد. در طول سال‌های اخیر دولت سیزدهم اقدامات متعددی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور انجام داده که راه اندازی سامانه مودیان و اتصال کارت‌خوان‌ها به این سامانه یکی از مهمترین آن‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مالیات ، طلا فروشان ، مشاغل خاص ، پرداخت مالیات ، فرار مالیاتی ، جعفر قادری ، مالیات طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAH

دیگر خبرها

  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان
  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان + سند
  • نیروی دریایی ارتش هیات پژوهشی به قطب جنوب اعزام می‌کند
  • وعده‌های مالیاتی برای رام کردن اسب سرکش اجاره‌بها
  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد