Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@23:21:45 GMT

۲۶ سهمیه کنکور باز طراحی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۲۵۸۳

۲۶ سهمیه کنکور باز طراحی می شوند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین ساعی گفت: حدود ۲۶ نوع سهمیه برای ورود به دانشگاه داریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی به سرعت در حال بازطراحی آنها است.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی سال‌های گذشته هیچ کدام از سهمیه‌های کنکور منظم نشده بودند و همه آن‌ها که در ۴۰ سال گذشته به صورت اقتضایی تصویب شده بودند در فرایندی به صورت یکپارچه شکل خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بخش مهمی از بازنگری سهمیه‌های کنکور مربوط به طبقات جامعه است که باید به خود فرد اختصاص یابد. یکی از ایده هایمان این است که دانش آموزان را بر اساس دهک‌ها دسته بندی کنیم و متناسب با آن‌ها سهم قبولی در دانشگاه‌ها را ایجاد کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کنکور سراسری اخبار عمومی اخبار مرتبط مصوبه جدید کنکور ۱۴۰۲ به زودی ابلاغ می شود ۱۴۰۱/۴/۱۹ آموزش تهیه آش کشک و سیرابی + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۴ تصویری زیبا از ماه ۱۴۰۱/۴/۲۴ بررسی میزان سرعت ماشین ها در جاده‌ ها ۱۴۰۱/۴/۲۳ دفترچه راهنمای ششمین آزمون استخدام بخش خصوصی منتشر شد ۱۴۰۱/۴/۲۳ آخرین ویدیو ها آموزش تهیه آش کشک و سیرابی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۹:۰۲ سانسور اسم وریا در مسابقه برنامه خندوانه! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۸:۵۴ تصاویر ناراحت کننده از خشکی یک رودخانه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۲:۵۸ از جام‌جم تا سمیه؛ قالیباف منتقد چرا سخنگوی صنعت شد؟ ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۱:۴۳ با علامت برجسته ابتلا به امیکرون آشنا شوید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۱:۰۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۰۴ ۲۶ سهمیه کنکور باز طراحی می شوند ۰۹:۰۲ آموزش تهیه آش کشک و سیرابی + فیلم ۰۸:۵۶ مشاهده نخستین مورد از ابتلا به آبله میمون در هند ۰۸:۵۴ سانسور اسم وریا در مسابقه برنامه خندوانه! + فیلم ۰۸:۳۹ بروز یک بیماری مرموز کشنده جدید در آفریقا ۰۸:۳۱ وارد موج هفتم کرونا شده ایم ۰۸:۲۶ اینستاگرام پولی می شود ۰۸:۲۴ ساخت ماهی رباتیک پلاستیک خوار برای پاکسازی اقیانوس‌های آلوده جهان ۰۸:۲۱ ثبت نام فروش فوری سایپا از شنبه ۲۵ تیر ماه + جزییات ۰۷:۳۰ قیمت تور هوایی مشهد ویژه عید غدیر + جدول قیمت ۰۱:۰۶ تست خودشناسی؛ کارتی که به شما پیام خوشبختی می دهد ۰۰:۴۳ فال ابجد روزانه امروز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۱۶ تصویری زیبا از ماه ۰۰:۱۰ کاردار سوئد در تهران احضار شد ۰۰:۰۷ عراقچی: نگرانم خداوند در آن دنیا خانم بابایی را مقابل ما قرار دهد و سوالات سختی بپرسد، چگونه پاسخ دهیم؟ ۰۰:۰۴ ستاره‌ای که از رونالدو و مسی پولدارتر است! ۰۰:۰۰ نایب رییس ایرانی AFC سلب صلاحیت می شود؟ ۲۳:۲۴ بررسی میزان سرعت ماشین ها در جاده‌ ها ۲۳:۱۶ دفترچه راهنمای ششمین آزمون استخدام بخش خصوصی منتشر شد ۲۲:۵۹ راز تناسب اندام مسی و رونالدو فاش شد ۲۲:۵۸ تصاویر ناراحت کننده از خشکی یک رودخانه + فیلم ۲۲:۵۵ تحلیل متفاوت فاکس نیوز از سفر بایدن: برای احیای برجام است ۲۲:۴۸ بهترین روش شستن سیرابی ۲۲:۴۳ دومین گل ملی پژمان جمشیدی پیدا شد! + عکس ۲۲:۳۸ با این راهکارهای ساده وزن خود را کاهش دهید ۲۲:۳۳ مادر رونالدو، آینده پسرش را لو داد! + عکس ۲۲:۲۳ محبی از استقلال دور شد ۲۲:۱۵ آخرین وضعیت ترافیکی استان تهران ۲۲:۱۳ برنامه گسترده‌ای برای افزایش اکتشاف و استخراج مس داریم ۲۲:۰۸ بادهای ۱۲۰ روزه در راه است ۲۱:۵۵ نماینده قزوین: از خبرنگاران عذرخواهی می کنم، علی رغم آنکه صدای شفاف سازی و اطلاع رسانی‌اند اما صدایشان شنیده نمی‌شود و رسانه خود نیستند ۲۱:۴۸ نشانه های پیدا و پنهان سرطان روده ۲۱:۴۸ سفر بایدن به اسرائیل ۳۸ میلیارد دلار آب خورد! ۲۱:۴۳ از جام‌جم تا سمیه؛ قالیباف منتقد چرا سخنگوی صنعت شد؟ ۲۱:۱۶ فرزندپذیری آسان می شود ۲۱:۰۴ با علامت برجسته ابتلا به امیکرون آشنا شوید + فیلم ۲۰:۴۳ رونمایی از کلکسیون خودروهای جف بزوس + عکس ۲۰:۳۸ اولین زن عراقی مکانیک خودرو + ویدیو ۲۰:۲۶ اسپانیا و پرتغال نامزد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ شدند ۲۰:۲۱ روش‌های ابتلا و پیشگیری از وبا را بشناسید ۱۹:۴۱ برابری دلار و یورو؛ ضعف اروپا یا قدرت آمریکا؟ ۱۹:۳۷ جذب نیرو در شرکت‌های بزرگ ایرانی از طریق آزمون استخدام بخش خصوصی ۱۹:۳۰ هزینه ۳ شب تور زمینی مشهد ویژه عید غدیر چند؟ + جدول قیمت ۱۹:۲۷ اگر هنوز موفق به دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نشده‌اید، بخوانید / شاید مشکل حل شد ۱۹:۲۱ برگزاری جلسه مجمع عمومی انجمن مدیران پیشگام ذوب آهن اصفهان ۱۹:۱۶ آغاز دوباره لاتاری خودرویی/ قیمت ها در بازار خودرو گم شده است ۱۹:۱۱ قدردانی از همسر با جملاتی که خانمت آرزو داره بشنوه ۱۹:۰۷ مطالبات معوق بانک سامان به زیر ۳ درصد رسید ۱۸:۵۸ چگونه سرعت مودم وای فای خود را افزایش دهیم؟ ۱۸:۵۱ بهترین شهر آسیا برای زندگی کدام است؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنکور سراسری اخبار عمومی ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

همزمان با آغاز روز و هفته جهانی نجوم از ۲۴ اردیبهشت ماه جاری، گروه‌های نجومی برای اجرای برنامه‌های خود می‌توانند از فردا شنبه، ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت‌نام خود در انجمن نجوم ایران اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، طبق تقویم جهانی، روز جهانی نجوم سال ۱۴۰۳ در ایران جمعه ۲۸ اردیبهشت خواهد بود که مقارن با شب نهم ماه قمری است و هفته نجوم از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعیه انجمن نجوم ایران، بیش از نیم قرن است که روز و هفته جهانی نجوم با هدف ترویج علم، تبدیل به پلی میان مردم و منجمان شده است و سال‌هاست که این رویداد همزمان با سراسر این کره خاکی در ایران نیز برگزار می‌شود. از سال ۱۴۰۱ و پس از وقفه دو ساله به علت شیوع ویروس کووید-۱۹، روز و هفته نجوم با رویکردی متفاوت و همکاری مشترک گروه‌های نجومی در دو محوریت برنامه‌های حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

علی ابراهیمی سراجی، دبیر برگزاری هفته جهانی نجوم ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با ایسنا، هفته و روز جهانی نجوم را یکی از رویدادهای عمومی و ترویجی دانست که افراد در قالب گروه، انجمن و مؤسسه و غیره در سراسر ایران در آن شرکت می‌کنند و گفت: در دو سال اخیر (۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) گروه‌ها و انجمن‌های نجوم مختلف در رویدادهای این روز و هفته جهانی ثبت‌نام و گزارش‌های خود را در قالب تصاویر و فیلم و متن برای ما ارسال می‌کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های ارسالی در سال ۱۴۰۱ تعداد برگزارکننده‌های برنامه های این روز و هفته ۵۷ مورد بوده و تعداد برگزارکنندگان در سال ۱۴۰۲ به ۷۲ مورد ارتقاء یافت. تعداد برنامه‌های برگزار شده در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶۹ مورد و در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۹ مورد افزایش یافته است.

به گفته دبیر برگزاری هفته جهانی نجوم ۶۴ درصد از این برنامه‌ها از سوی بخش خصوصی، ۲۹ درصد از سوی بخش دولتی و ۷ درصد از سوی بخش خصولتی برگزار شده است.

به گفته وی بر اساس گزارش‌های دریافت شده از برگزارکنندگان هفته و روز جهانی نجوم سال ۱۴۰۲، در مدت زمان این برنامه، ابزارهای رصدی گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است که این ابزارها شامل تلسکوپ‌های شکستی، تلسکوپ‌های بازتابی با قطر دهانه‌های مختلف، تلسکوپ‌های ترکیبی، تلسکوپ‌های خورشیدی و انواع دوربین‌های دو چشمی است.

به گفته وی، تعداد برنامه‌های اجرا و یا برنامه‌ریزی شده توسط برگزارکنندگان در سراسر کشور در هفته و روز جهانی نجوم سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به  این شرح است:

ابراهیمی خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام رویدادها در این رویدادهای جهانی از فردا شنبه ۸ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا