Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها شاهد ورود دختران و بانوان با عنوان بلاگر در عرصه مجازی هستیم که با نمایش بخشی از فعالیت های خود و برای به دشت لایک بیشتر، قید حیا را زده و حجاب خود را به حراج می‌گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حجاب و عفاف؛ یکی از محورهای زندگی و از نمودهای عینی فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران است و زیبایی ها و خوبیها برای افراد جامعه و خانواده مفید است و زشتی ها و بدی ها هم به همه آسیب می رساند و اثرات خود را بر همه ارکان جامعه، برجای می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از محورهای زندگی قرآنی حجاب و عفاف است اما این مهم همواره مورد هجمه دشمنان واقع شده و خانواده که به عنوان الگوی عملی و تاثیر گذار، روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به ویژه دختران نقش اساسی دارد.
 
مادر می تواند فرزندان را به گونه ای تربیت کند که منشاء خوبی و برکت برای جامعه باشند و یا موجب آسیب جامعه شوند، نقش و جایگاه تربیتی مادر و خانواده در توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، این ارزش والای اسلامی و ایرانی در بین دختران جامعه، این مادران نسل های آینده اهمیت بسزایی دارد.
 
در سال های اخیر با رونق و همه گیری صفحات خصوصی در شبکه های اجتماعی به خصوص «اینستاگرام» حجاب و عفاف هم دست مایه کسب و کارها قرار گرفته و طراحان به اصطلاح حجاب به اسم «حجاب استایل» و «مد» که با عکس و کلیپ همراه است زنان و مردان را به سمت دیده شدن به پیش می‌برد و بلاگرهایی که در این فضا انواع پوشش‌ها را به نمایش گذاشته و برای مناسبت های مختلف تبلیغ و از این راه کسب درآمد می کنند.
 
کسب درآمد بلاگرها در شبکه های اجتماعی حتی یه قیمت حراج حجاب

یکی از بانوان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در دنیای امروز افرادی با نام بلاگر روزانه فعالیت های روزمره و زندگی شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارند و این افراد در دنیای مجازی به دنبال کسب درآمد هستند حتی به قیمت حراج حجاب!!
 
وی افزود: متاسفانه کشف حجاب در چند سال اخیر در اینستاگرام بسیار مشهود است و زنان و دختران بسیاری تصاویرشان را بدون رعایت حجاب و حتی گاها با پوشش غیرمتعارف در اینستاگرام به نمایش می گذارند که به دور از عرف ایرانی است.
 
این بانوی محجبه تصریح کرد: این بلاگرها برای نمایش گذاشتن اتفاقات زندگی خود حتی مراعات حال افراد دیگر را نمی کنند و با گرفتن گوشی به دست در بعضی از مکان ها مانند سالن های زیبایی و مکان های ورزشی در حال ضبط تصویر و فیلم هستند که باعث نارضایتی مردم می شود.
 
 
زن در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه والایی دارد
 
زکیه براربختی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه زن در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه والایی دارد، گفت: جایگاه و ارزش انسانیت زن در جامعه حائز اهمیت است و از لحاظ رشد کمال انسانی تفاوت چندانی ندارد، البته زن و مرد تفاوت‌هایی دارند اما نباید منشأ برتری شود.
 
وی ادامه داد: اساساً زن در دنیای غرب و مدرنیته جایگاهی جز جذابیت‌های ظاهری خود نمی بیند و حتی نمی‌تواند تصور کند، چراکه ذهن زنان را مطیع و حقیر پرورانده‌اند و از همین رو است که عده‌ای عزت و ارزش وجودی خود را فکر می کنند در دنیای جدید می توانند پیدا کنند.
 
حجاب و عفاف نه فقط یک نوع پوشش بلکه نوعی تفکر است
 
این کارشناس تصریح کرد: حجاب و عفاف نه فقط یک نوع پوشش بلکه نوعی تفکر است که در عصر حاضر خاص جامعه زنان نیست بلکه مردان هم باید با عفاف، پاسدار حریم خود و خانواده خود در همه ابعاد فردی و اجتماعی باشند.
 
وی با بیان اینکه بی حجابی در جامعه اسلامی به اوج خود رسیده است، ادامه داد: در شبکه های اجتماعی، بانوانی که به اسم بلاگر فعالیت می کنند در ترویج بی حجابی نقش پررنگی دارند و این نشان می دهد متولیان فرهنگی در این زمینه کوتاهی و نظارت ندارند.
 
نقش کمرنگ و عدم نظارت نهادهای فرهنگی در امر حجاب
 
براربختی گفت: در بسیاری از موارد هنگامی که به این افراد در مورد پوششان تذکر داده می شود اکثرا فحاشی کرده و حتی مشاهده شده آمرین به معروف را مورد حمله فیزیکی قرار می دهند.
 
وی اذعان کرد: نهاهادی فرهنگی کارگروه تشکیل می دهند، جلسات می گذارند و مسئولان زیادی زیر آن مصوبات را امضا می کنند اما خروجی آن در جامعه و در محیط شبکه های اجتماعی برعکس می شوند که نشان می دهد نظارت های اساسی در این زمینه وجود ندارد.
 
کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزارهای متعدد و پیشرفته سعی در تضعیف فرهنگ ایرانی دارند، تشریح کرد: دشمن با برنامه ریزی در عرصه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و بهره‌مندی فزاینده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با ترویج فرهنگ اباحه‌گری و تسامح و مبارزه با گوهر ناب حیا و عفاف و حجاب به شدت در حال مبارزه شبانه‌روزی علیه کرامت انسانی در جامعه هستند.
      
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد

یک رسانه عبری زبان هشدار داد جنگ اسرائیل در نوار غزه شمار بیوه‌های ارتش را به شدت افزایش داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری عبری زبان کیپا در گزارشی در این باره اعلام کرد، در میان صدها نظامی کشته شده در جنگ غزه، تعداد قابل توجهی از آنها همسر و فرزندانی به جای گذاشته‌اند که سازمان‌ها و نهادهای مسئول حاضر نیستند آمارها آنها را به روز رسانی کنند.

در ادامه این گزارش به نقل از یکی از این بیوه‌ها اعلام شد، از زمان مرگ شوهرش در نوار غزه حتی یک مسئول رسمی هم از ما سئوال نکرد که چه چیزی نیاز دارید؟

به اعتراف این رسانه صهیونیستی، جنگ در غزه‌ها صدها بیوه جدید به خانواده تلفات ارتش اسرائیل افزوده است اما نوع رفتار و قوانین به روز رسانی نشده مربوط به نهادهای مسئول رسیدگی به این افراد شرایط فلاکت باری را برای آنها به همراه آوره است.

 رژیم صهیونیستی حاضر به افشای شمار دقیق تلفات خود در نوار غزه نیست، برخی از این کشته‌ها را شبانه دفن کرده و برخی دیگر نیز به نام قربانیان تصادفات جاده‌ای به خاک سپرده می‌شوند، برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند شمار زیاد این تلفات باعث شده است تا نهادهای مسئول رسیدگی به خانواده کشته‌های ارتش، نتوانند به تمامی این پرونده‌ها رسیدگی کرده و همین امر بسیاری از این خانواده‌ها را سرگردان کرده است.

رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره 3 میدان مین استرسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب