Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@21:01:24 GMT

بدترین خوردنی‌ها برای پوست

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۶۵۲۲

قرار گرفتنِ زیاد در معرض نور آفتاب باعث مشکلات پوستی می شود و شما می‌دانید که باید روتین پوستی خوبی داشته باشید تا پوست تان از هر گونه آکنه، جوش و خشکی در امان باشد. ناطقان: اما رعایت رژیم غذایی مناسب هم اهمیت زیادی دارد، چرا که باعث می شود چین و چروک ها و خطوط پوستی بهبود پیدا کنند و بتوانید پوست زیباتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گوشت فراوری شده

گوشت فرآوری شده به خاطر مقدار زیادی چربی و نیتراتی که دارد، باعث التهاب می‌ شود و متخصصان پوست هشدار می‌ دهند که هرگز از انواع گوشت های صنعتی مانند کالباس؛ سوسیس، هات داگ و غیره استفاده نکنید.
گوشت چرب

خوردن گوشت با مقدار زیاد چربی اشباع باعث ایجاد آکنه می شود، زیرا سطح بالایی از فاکتور رشد انسولین در آن ها وجود دارد که باعث تحریک تولید هورمون های جنسی شده و تولید سبوم را افزایش می‌ دهد. به جای آن ها به دنبال پروتئین های گیاهی باشید و مصرف گوشت چرب را کم‌تر کنید.
شیر گاو و محصولات لبنی



تحقیقات نشان می‌ دهند که مصرف زیاد لبنیات مخصوصاً شیر گاو باعث ایجاد آکنه می شود. این محصولات و همچنین ماست و پنیر باعث افزایش سطح فاکتور رشد انسولین خواهد شد که سایز غدد چربی پوست و تولید سبوم را افزایش داده و آکنه را ایجاد می کند.
پروتئین وی

پروتئین وی عامل ایجاد آکنه است و باعث افزایش سطح هورمون های جنسی اندروژن می شود، توده عضلانی را نیز قوی می کند؛ اما از طرفی هم باعث می شود که پوست بیشتر در معرض خطر تولید چربی و ابتلا به آکنه و همچنین باکتری قرار بگیرد.
غذا های ماکروویوی

وعده های غذایی که داخل مایکروویو آماده می شوند عامل آسیب به پوست هستند، زیرا پلاستیکِ آن در وعده غذایی ذوب شده و باعث می شود که سمِ پلاستیک وارد بدن شود. چنین وعده های غذایی معمولاً نمک بیشتری هم دارند که همین اتفاق؛ تاثیر منفی روی پوست خواهد گذاشت.
سس مایونز


سس مایونز چربی امگا -6 زیادی دارد و باعث تحریک فرایند التهابی شده و از زیبایی سلامت پوست کم می کند.
کیک و کلوچه

کیک و کلوچه هایی مانند دونات و دیگر انواع شیرینی جات خوشمزه هستند؛ اما به خاطر شکر زیادی که دارند عامل ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست می باشند. سطح شکر و کربوهیدرات زیاد در آن ها تاثیر منفی روی تولید کلاژن دارد و از میزان سفتی و جوانی پوست هم کم خواهد کرد.
چوب شور

چوب شور به خاطر محتوای بالای سدیم؛ عامل آسیب به پوست است‌. نمک و مواد تشکیل دهنده موجود در آن باعث خشکی پوست می شود؛ مخصوصا اگر آن را در کنار قهوه استفاده کنید که قطعا چین و چروک پوست را هم زیاد خواهد کرد.
شیرین ‌کننده‌ های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی روی هورمون های بدن تاثیر منفی می گذارند و تاثیر آن ها شبیه به شکر معمولی است و بعد از مدتی؛ آکنه را به وجود می آورد.
نان سفید

کربوهیدرات های صنعتی مانند نان سفید یکی از بزرگ‌ترین عوامل آسیب به پوست هستند، زیرا شکر موجود در آن ها به کلاژن چسبیده و باعث می شود که مولکول های کلاژن کار خود را به درستی انجام ندهند.
مواد غذایی با شاخص گلایسمیک بالا

شکر به خاطر شاخص گلایسمیک بالایی که دارد، دشمن پوست است که سیب زمینی سرخ شده در روغن، شکلات های معمولی، آب نبات و نوشابه هم جزء این دسته بندی محسوب می شوند و اثر التهابی روی پوست دارند، میزانِ رادیکال ‌های آزاد را افزایش می‌ دهند و باعث می‌ شوند که پوست سالم و شادابی نداشته باشید. منبع: عصر ایران برچسب ها: بدترین خوردنی ها ، پوست ، مشکلات پوستی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بدترین خوردنی ها پوست مشکلات پوستی باعث می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار