Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:06:20 GMT

تنگ براق اقلید همچنان قربانی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۶۸۴۷

تنگ براق اقلید همچنان قربانی می‌گیرد

محسن رضایی، عصر جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت گزارشی در ظهر امروز مبنی بر غرق شدگی یک پسر ۲۷ ساله در رودخانه تنگ براق، فوراً نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: فرد مورد نظر که افزون بر سه ساعت گرفتار تلاطم شدید آب شده بود با بستن دریچه های خروجی سد ملاصدرا و کم شدن ارتفاع آب، نیروی های امدادی توانستند وی را از آب خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رضایی ادامه داد: متاسفانه تلاش نیروهای فوریت‌های پزشکی برای احیای وی نتیجه بخش نبود و فرد غرق شده فوت کرد.

وی ادامه داد: امسال ۳ نفر در رودخانه این تفرجگاه غرق شدند که هفته گذشته یک نفر از این تعداد با کمک نجات غریق شرکت تعاونی تفرجگاه تنگ براق نجات یافت و دو نفر هم فوت کردند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اقلید نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حوادث پیش آمده و تعداد غریقی که جان خود را بر اثر بی احتیاطی در تنگه براق از دست داده اند لزوم بهسازی اطراف تنگه و از بین بردن تعدادی از سنگهای مسیر رودخانه و حوضچه بالادستی احساس می شود.

هادی مهندسی افزود: انباشته شدن آب رودخانه در حوضچه باعث ترغیب گردشگران برای شنا و پرش از ارتفاع در آن می‌گردد .

وی ادامه داد: هر چند در سال‌های قبل نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده و فنس کشی در ارتفاع تنگه اقدام شد ولی متاسفانه برخی از گردشگران نسبت به خطرات احتمالی بی توجه بوده و جان خود را به خطر می اندازند.

تنگ براق از جاذبه های طبیعی بخش سده در شهرستان اقلید است که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ایرنا اقلید شیراز سازمان اورژانس کشور سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر سد ملاصدرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا اقلید شیراز ایرنا اقلید شیراز سازمان اورژانس کشور سازمان امداد و نجات هلال احمر سد ملاصدرا تنگ براق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد

فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به غرق شدن دو جوان ۳۳ و ۳۴ ساله در رودخانه نازلوچای این شهرستان و پیدا شدن جسد یک نفر از غرق‌شدگان گفت: جست‌وجوها در سومین روز پس از حادثه برای یافتن پیکر فرد دوم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علیرغم پیدا شدن پیکر یکی از غرق‌شدگان حادثه نازلوچای تلاش برای پیدا کردن نفر دیگر در حال جریان است. ️

وی ر افزود: روز جمعه مورخه هفتم اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ طی گزارش مردمی مبنی بر غرق شدن دو نفر در رودخانه نازلو چای ارومیه (دو جوان ۳۳ ساله و ۳۴ ساله) نیروهای امدادی متشکل از ۳ تیم هلال‌احمر و ۲ تیم آتش‌نشانی با همراهی مدیریت بحران فرمانداری و نیروی انتظامی و مردم محلی ساعت ۱۶:۳۰ در محل حادثه حاضر و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: این دو فرد از محدوده روستای تپیک بخش نازلو وارد رودخانه نازلوچای شده بودند تا از مسیر حرکت آب به روستای طمطمان و قلعه اسماعیل آقا در آن طرف رودخانه عبور کنند که در این مسیر گرفتار جریان شدید رودخانه شده و پس از طی مسافتی غرق می‌شوند.

عماری ادامه داد: نیروهای امدادی روز جمعه پس از ۳ ساعت جست‌وجو در ساعت ۱۹:۰۰ جسد مغروق اولی را کمی پایین‌تر از محل ورود به رودخانه پیدا کرده و به عوامل انتظامی تحویل می‌دهند و عملیات نجات از روز جمعه شروع و به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و ادامه دارد.

و️ی عنوان کرد: امروز در سومین روز از اجرای عملیات جست‌وجو با حضور تمامی اکیپ‌های مذکور همانند ۲ روز قبل از ساعات اولیه صبح با حضور بخشدار نازلو و مدیریت بحران فرمانداری در محل حادثه و رودخانه، اقدام به بررسی و جست‌وجوی میدانی و دشتی شده ولی تاکنون موفق به کشف جسد مغروق نشده و عملیات تا پیدا شدن پیکر وی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748872

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟