Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@13:37:28 GMT

موجودات فضایی قصد تماس با زمین را دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۷۰۱۷

موجودات فضایی قصد تماس با زمین را دارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، ما سعی کرده‌ایم با تمدن‌های بیگانه (در صورت وجود) تماس بگیریم، اما تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

با این حال، تصور اینکه واقعا یک تمدن بیگانه وجود دارد که در تلاش است با ما تماس بگیرد و تاکنون در این خصوص موفق نبوده، جالب است.

یک سیگنال رادیویی مانند ضربان قلب توسط دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیگنال رادیویی که از یک کهکشان دور می‌آید با نظمی شگفت‌انگیز به ما چشمک می‌زند.

به چنین سیگنال‌هایی «انفجار سریع رادیویی» (Fast Radio Bursts) یا FRB می‌گویند. به طور کلی، FRB برای چند میلی ثانیه دوام می‌آورد، اما این FRB  هزار برابر بیشتر دوام آورده است. دانشمندان کشف کرده‌اند که این انفجارها هر ۰.۲ ثانیه یک‌بار اتفاق می‌افتد که این شبیه ضربان قلب است.

این FRB توسط دانشمندان FRB 20191221A تعیین شده است. این طولانی‌ترین FRB تا به امروز است.

سیگنال‌های رادیویی از یک کهکشان، میلیاردها سال نوری دورتر می‌آیند. منبع انفجارهای رادیویی ناشناخته است، اما به گفته دانشمندان این یک «تپ اختر» رادیویی یا مغناطیسی است که این سیگنال را منتشر می‌کند.

دانیله میکیلی، فوق دکترای موسسه اخترفیزیک و تحقیقات فضایی کاولی در MIT (موسسه فناوری ماساچوست) می‌گوید: «چیزهای زیادی در جهان وجود ندارند که سیگنال‌های دوره‌ای دقیق ساطع کنند. نمونه‌هایی که ما در کهکشان خودمان می‌شناسیم، تپ‌اخترهای رادیویی و مگنتارهایی (ستاره‌های مغناطیسی) هستند که می‌چرخند و تابش پرتویی شبیه به فانوس دریایی تولید می‌کنند و ما فکر می‌کنیم این سیگنال جدید می‌تواند یک مگنتار یا تپ اختر روی استروئیدها باشد.»

این کشف در مجله Nature گزارش شده است.

منبع: همشهری آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر موجودات فضایی اخبار عمومی اخبار مرتبط چطور با شکست عشقی کنار بیایم؟ ۱۴۰۱/۴/۲۴ دزدی بزرگ در دل آسمان + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۴ آیا با جیمز وب سیاره هایی همچون زمین پیدا خواهیم کرد؟ ۱۴۰۱/۴/۲۴ آخرین ویدیو ها استقبال ولیعهد سعودی از بایدن + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۲۲:۳۴ شباهت عجیب فرهاد اصلانی به معروف‌ترین قاچاقچی تاریخ جهان + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۲۲:۱۲ دزدی بزرگ در دل آسمان + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۲۱:۱۷ بایدن همچنان سوژه می شود؛ سردرگمی در دیدار رسمی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۲۱:۰۰ حقوق کارمندان را پایین‌تر از قانون کار داده‌اند! ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۲۰:۵۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۳۸ موجودات فضایی قصد تماس با زمین را دارند؟ ۲۲:۳۴ استقبال ولیعهد سعودی از بایدن + فیلم ۲۲:۳۳ راه رهایی از سردرد مرتبط با کامپیوتر ۲۲:۱۲ دلیل مهم سفت شدن پدال ترمز خودرو ۲۲:۰۱ اسفرزه؛ گیاه شفابخش در طب سنتی ۲۱:۵۳ چطور با شکست عشقی کنار بیایم؟ ۲۱:۴۷ فوری؛ مقصد وریا غفوری مشخص شد + عکس ۲۱:۴۳ قیمت جوجه یکروزه به ۱۰ هزار تومان زیر نرخ مصوب رسید ۲۱:۳۹ چاقی باعث ریزش مو می شود؟ ۲۱:۱۷ دزدی بزرگ در دل آسمان + فیلم ۲۱:۰۹ درمان دل درد صبحگاهی با طب بوعلی سینا ۲۱:۰۸ ۵۰ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی ۲۱:۰۰ بایدن همچنان سوژه می شود؛ سردرگمی در دیدار رسمی + فیلم ۲۰:۵۴ حقوق کارمندان را پایین‌تر از قانون کار داده‌اند! ۲۰:۵۲ ۲۰ راهکار ساده برای کنترل چربی مو ۲۰:۵۰ آیا با جیمز وب سیاره هایی همچون زمین پیدا خواهیم کرد؟ ۲۰:۴۰ به دنبال تحمیل نوعی خاص از پوشش نیستیم/ تفاوت‌ها را به رسمیت می شناسیم ۲۰:۳۲ بهترین ماده زیبایی صورت در خانه شماست ۲۰:۱۷ رژیم ویژه برای رفع چربی کبد ۲۰:۱۲ مافیای کنکور از زبان وزیر آموزش و پرورش ۲۰:۰۲ همه واکسن ها بر سویه های جدید اثرگذارند ۱۹:۴۸ درمان فوری جوش صورت دوران بلوغ ۱۹:۳۲ چه واکسنی را برای دوز چهارم کرونا تزریق کنیم؟ ۱۹:۲۴ ماجرای افزایش تاریخ انقضای واکسن ها چیست؟ ۱۹:۲۳ راه مقابله با عوارض پشت میز نشینی ۱۹:۲۱ ۵ حقیقت در مورد عربستان سعودی که شاید از آن بی خبرید! ۱۹:۱۷ معمای پیچیده که فقط باهوش ها می توانند حل کنند ۱۹:۱۲ درخواست عجیب یک زن در دادگاه خانواده ۱۹:۰۹ خطای دید چالشی؛ بینایی خود را محک بزنید ۱۹:۰۵ آخرین قیمت میوه‌ های تابستانی در بازار ۱۹:۰۱ این جمله های منفی را هرگز به خودتان نگویید ۱۹:۰۰ اخذ بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان بدهی از ابربدهکاران بانکی ۱۸:۵۸ ۱۲ نکته کمتر شنیده شده درباره عید غدیر ۱۸:۵۱ اپیزود سیزدهم اقتصادینو؛ بروبچه های شیکاگو (بخش اول) ۱۸:۴۹ درمان خانگی سوختن موها با رنگ و دکلره ۱۸:۳۵ برنج ایرانی کیلویی ۱۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان شد + قیمت انواع برنج ۱۸:۲۸ چجوری لباس مناسب سایزم رو پیدا کنم؟ + جدول سایز بندی ۱۸:۲۴ بالاترین بودجه تاریخ آمریکا برای پنتاگون! ۱۸:۱۳ آیت الله علم الهدی: این‌که عده‌ای بگویند عاشق امیرالمؤمنین هستیم اما در حکومت با امامت کاری نداریم، غدیر سکولار است که قبول نداریم ۱۸:۰۸ فوری: رضاییان به سپاهان پیوست + عکس ۱۸:۰۵ خانه ثروتمندترین فرد دنیا چگونه است؟ + عکس ۱۷:۵۸ وزیر بهداشت: روند مرگ های کرونایی افزایشی خواهد بود ۱۷:۵۴ ترفندی ساده برای پیدا کردن رمز عبور وای فای ۱۷:۴۷ آزادراه تهران - شمال و جاده چالوس یکطرفه شد ۱۷:۴۵ بهترین روش ها براش شستن کاغذ دیواری ۱۷:۴۵ دام کیلویی ۸۰ هزار تومان روی دست دامداران مانده‌ است ۱۷:۲۲ دستور پخت خوشمزه ترین «دونات» خانگی ۱۷:۱۲ گران‌ترین آجیل جهان معرفی شد + فیلم ۱۷:۰۱ لیلا حاتمی داور جشنواره ونیز شد ۱۶:۵۸ کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف لبنیات در کشور اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: موجودات فضایی اخبار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی

  سعید بارانی خودش را برای «قاب کوچک» این‌گونه معرفی می‌کند: از سال۷۸کارگویندگی را شروع کردم. از برنامه‌های شاخص می‌توانم به برنامه «خانه فرهنگ» رادیو تهران، بخش شامگاهی چهارشنبه‌های رادیو پیام «پل مدیریت»، رادیو تهران برنامه «خانه ما»، «خانواده تهرانی»، آرم و آنونس‌های شبکه‌ها اشاره کنم.

از گم‌گشتگی تا درک و یافتن
وی در ادامه با ارائه تعریفی از رادیو می‌گوید: رادیو با نگاه بیرونی و گاه با نگاهی کاملا درونی به جزئیات درونی علم فرو می‌رود و تلاش می‌کند تا  گم‌گشتگی‌ها را تبدیل به یافتن و درک دقیق‌تر کند. برخی بر این باورند که رسانه در دنیای مدرن ساحتی از اندیشه است. در این صورت، این ساحت الزامات و مبانی ویژه‌ خود را دارد که می‌توان بزرگ‌ترین ویژگی آن را تأثیرگذاری و جهت‌دهی دانست. گوناگونی رسانه‌ها، گسترش هرروزه‌ آنها و به‌طور کلی جایگاه رسانه‌ها و به‌خصوص رادیو در تنویر افکار، ایجاد فضایی برای تضارب آرا و همچنین اهمیتی که رسانه‌های گروهی در ارتقای سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند را نمی‌توان نادیده گرفت.بی‌گمان رادیو یکی از مهم‌ترین عوامل فرهنگی در دنیای مدرن است که بر پیچیدگی آن نیز افزوده و ساحات شناخت و معرفت را نیز غامض‌تر کرده است. برخی رادیو را از نشانه‌های پویایی، تحرک توسعه و بسط فرهنگی هر جامعه‌ای در گسترش ساحت شناختی آن می‌دانند. در کل رادیو یعنی گرما، بودن، صمیمیت و درک هستی...
بارانی با بیان مهم‌ترین ویژگی و شاخصه گوینده رادیویی می‌افزاید: گویندگی به مفهوم امروزی آن، واژه نسبتا جدیدی است که با پیدایش و گسترش «رادیو» ازحدود۷۰سال پیش به فرهنگ واژگان فارسی افزوده شد. در لغت‌نامه‌ها و فرهنگ‌های گذشته گویندگی را به معنی سخن‌گویی، نطق، خوانندگی، قوالی، قصه‌گویی، سرایندگی، شاعری و...آورده‌اند؛امری که درنوشته‌های ادبی و متن‌های کهن شعر و نثر و فرهنگ فارسی‌‌زبانان جامعه ایرانی بیش از هزار سال با همین معانی رواج داشته است. گویندگی در کاربرد حرفه‌ای و امروزی آن، عبارت است از: فرآیند تبدیل اندیشه شفاهی یا مکتوب به کلام و سخن مفهوم و انتقال آن به مخاطب، به صورتی هنرمندانه.
 
اهمیت تمرین و آموزش در گویندگی
وی ادامه می‌دهد: امروزه گویندگی، به‌ویژه در دنیای ارتباطات و رسانه‌ها، به‌عنوان حرفه‌ای جذاب مورد توجه و تحسین است و همراه با رشته‌های مشابهی همچون گزارشگری، بازیگری، دوبلاژ و اجرا، توجه بخش بزرگی از مخاطبان مراکز رادیویی و تلویزیونی را به خود جلب کرده و گویندگان توانا و خوش‌صدا سال‌ها به‌عنوان شخصیت‌هایی محبوب مورد احترام و توجه مخاطبان رسانه‌ها بوده‌اند. می‌توان شاید و باید مهم‌ترین ویژگی و شاخصه گویندگی در رادیو را، صدای فونیک و رادیوفونیک دانست که با شنیدنش لذت شنوای شما تحریک می‌شود.گوینده باسابقه رادیو تهران با بیان پیشنهادهایی به علاقه‌مندان حرفه گویندگی عنوان می‌کند: با وجود آن‌که موارد متعددی مانند جنس صدا و... امری ژنتیکی و خدادادی از نکات قوت یک گوینده به‌حساب می‌آید اما فن‌بیان، سبک گویندگی و چگونگی سخن گفتن یک گوینده، مهارت‌هایی هستند که دراثر تمرین و آموزش به‌دست می‌آیند و تقویت می‌شوند. به نظر من پشتکار، تمرین وهمچنین تمرکز مهم‌ترین مواردی هستندکه باید قبل از ورود به این حرفه مدنظرقرار بگیرند.
​​​​​​​بارانی در پاسخ به این پرسش که چشم‌انداز رادیو را چطور می‌بینید؟ می‌افزاید: یکی از پیامد‌های تحولات شگرف فناوری، تغییر مصادیق انواع رسانه‌هاست، مثلا شکل ظاهری آنچه روزگاری رادیو خوانده می‌شد و در شکل نمایشی از آن دیده می‌شود، با شکل امروزین رادیو که در گوشی‌های همراه و حتی یخچال‌ها ظاهر می‌شود، کاملا متفاوت است. رادیو همزمان با گذر از فناوری آنالوگ و ورود به عصر دیجیتال، خود را بازتعریف کرد و با ساختاردهی مجدد خود از رسانه‌ای که زمانی خبر و سرگرمی را صرفا به شکل صوتی منتقل می‌کرد، به رسانه‌ای تبدیل شد که محتوای چندرسانه‌ای در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد. همچنین مفهوم برنامه رادیویی، محتوای رادیویی و فرمت این محتوا کاملا دگرگون شده است. 

شکل‌گیری مفهوم جدیدی از رسانه
وی بیان می‌کند: پادکست، نوعی برنامه‌سازی رادیویی یا نوعی رادیوی امروزین است. همچنین رادیوهای تصویری یا ترکیب تصویر و متن با رادیو و اطلاعاتی که از طریق رادیو به مخاطب داده می‌شود، مفهوم رادیو را از رسانه‌های صرفا صوتی خارج کرده و می‌توان این‌گونه گفت که چه در فرم، چه محتوا و با ظهور رسانه‌های اجتماعی باعث شده که مفهوم تازه‌ای از رسانه جمعی ــ اجتماعی شکل بگیرد که ظهور و ترکیب جدیدی از رسانه‌های سنتی، جمعی و رسانه‌های مدرن اجتماعی است. در نتیجه مفهوم دیگری را پیش‌بینی می‌کنم که اوج همگرایی فرم و محتوا خواهد بود و می‌توان به آن رسانه همراه جهانی نام داد. 
وی در پایان با اشاره به حقوق اساسی مخاطب می‌افزاید: به نظر من یکی از حقوق اساسی مخاطب آن است که همواره جایی برای مخاطب درنظر بگیریم و بگذاریم او خود محتوا را تکمیل کند. شهروندنگاری و تولید محصول، یکی ازمصادیق این اصل است که فراتر از آن در هر محصول حرف‌هایی توسط رسانه‌نگاران و حرف‌هایی متعلق به رسانه مطرح است که باید جای مخاطب ‌و کاربر محفوظ باشد. تمام حقوق فقط برای ناشر یا رسانه محفوظ نیست، بلکه برای مخاطب هم محفوظ است...امیدوارم در سال پیش رو تحولی عظیم را شاهد باشیم در عرصه تولید، محتوا و سلامت روان کارمندان.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • تصاویر نجومی دهم اردیبهشت (۲۹ آوریل)
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • تصمیم مهم انریکه در آستانه دیدار مهم چمپیونزلیگ
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی