Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:12:24 GMT

پای لنگ زنجیره صنعت مرغداری اسدآبادی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۸۳۲۳

پای لنگ زنجیره صنعت مرغداری اسدآبادی

ایسنا/همدان اسدآباد سالانه دارای ۳۵۰۰ تن تولید مرغ بوده که متأسفانه نبود کشتارگاه طیور در شهرستان موجب شده مرغداری ها مرغ ها را برای کشتار به کشتارگاه های استان و یا سایر شهرستان ها ارسال کنند که در این راستا کشتار طیور براساس اولویت هر شهر انجام گرفته و گاهی این پروسه به طول می انجامد.

طرح کشتارگاه صنعتی طیور اسدآباد به عنوان تنها کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان از طرح هایی بوده که در سال ۸۷ مجوز احداث آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اخذ شد و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی به عنوان یکی از  طرح‌های نیمه تکمیل به علت فوت سرمایه گذار و بدهی به بانک و مشکلات سرمایه در گردش تعطیل و توقیف شد و به تملک بانک صنعت‌ و معدن درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشاکش سال های اخیر مسئولان امر بر آن بوده‌اند تا با راهکاری مناسب از جمله جذب سرمایه گذار بخش خصوصی دیگری طلسم این طرح راکد نیمه کاره و خاک خورده ۱۴ ساله را که از نقش مؤثری در اقتصاد و اشتغال و نیز ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید مرغ منطقه برخوردار خواهد بود را بشکنند اما اینکه این طرح در حال حاضر در چه روندی قرار دارد؟

پیش‌بینی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور اسدآباد در پاییز ۱۴۰۱

فرماندار اسدآباد از پیش بینی راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان در پاییز امسال خبر داد و اظهار کرد: طرح راکد ۱۴ ساله کشتارگاه صنعتی طیور اسدآباد برای راه‌اندازی و احیاء با پیگیری‌ های صورت گرفته شهرستان و سازمان جهادکشاورزی استان به اتحادیه مرغداران گوشتی استان واگذار شده تا با مشارکت اتحادیه شرکت های تعاونی استان و صندوق توسعه کشاورزی استان‌ نسبت به تکمیل و راه اندازی آن اقدام کنند.

حسین‌علی شرکائی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این کشتارگاه صنعتی طیور با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان با پیگیری‌های انجام شده براساس پیش بینی‌ها تا پاییز امسال  وارد چرخه تولید و فعالیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رابطه با این طرح مقدمات لازم کار انجام شده و برخی از اقدامات دیگر آن چون حفر چاه و اخذ مجوز آن در دست پیگیری است، تصریح کرد: راه اندازی این طرح با برند شهرستان دغدغه در رابطه با نبود کشتارگاه صنعتی طیور در اسدآباد را برای همیشه پایان داده و از نقش مؤثری در اشتغال و تأمین مرغ شهرستان و استان برخوردار خواهد بود.

فرماندار شهرستان اسدآباد اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌هایی است که در سال ۸۷ مجوز احداث آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اخذ و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی به علت بدهی به بانک متوقف و تعطیل می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد هم در گفت‌وگو با ایسنا، تولید سالیانه مرغ شهرستان را ۳۵۰۰ تن برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۲۹ واحد تولید مرغ گوشتی بوده که از این تعداد واحد، ۱۹ واحد فعال و ۱۰ واحد غیرفعال است.

جوجه‌ریزی سالیانه یک میلیون و ۷۰۰ قطعه در مرغداری‌های اسدآباد

محمدکرم مرادی مشکلات ورثه، سرمایه در گردش و مشکلات شخصی را از جمله مشکلات واحدهای غیرفعال تولید مرغ گوشتی شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای تولید مرغ گوشتی شهرستان سالیانه دارای یک میلیون و ۷۰۰ قطعه جوجه ریزی هستند.

وی یادآور شد: به علت نبود کشتارگاه صنعتی طیور در اسدآباد مرغ های گوشتی شهرستان در مرحله بهره‌وری در کشتارگاه‌های شهرستان‌های بهار، ملایر و تویسرکان کشتار شده و با برند این شهرستان ها وارد بازار می‌شود.

مرادی با اشاره به توزیع مرغ گوشتی مازاد مرغ شهرستان در سطح استان گفت: وجود کشتارگاه صنعتی طیور با برند شهرستان در این راستا از نقش مؤثری در ارزش افزوده برای مرغداران اسدآبادی و اقتصاد شهرستان برخورردار خواهد بود.

وی هزینه های بالای حمل و نقل را در سایه نبود کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان از جمله مشکلات مرغداران اسدآبادی در رابطه با کشتار طیور دانست و بیان کرد: متأسفانه نبود کشتارگاه طیور در شهرستان موجب شده که مرغداری های شهرستان مرغ های تولید شده خود را برای کشتار به کشتارگاه های استان و یا سایر شهرستان ها ارسال کنند که در این راستا کشتار طیور براساس اولویت هر شهر انجام گرفته و گاهی این پروسه به طول می‌انجامد.

مرادی با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان ضمن تولید ۴۰۰۰ قطعه مرغ کشتار و بسته‌بندی شده صنعتی برای ۱۰۰ نفر از جوانان شهرستان اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد، بیان کرد: طرح کشتارگاه صنعتی اسدآباد در حال حاضر با مشارکت اتحادیه مرغداران گوشتی استان و اتحادیه شرکت های تعاونی استان و صندوق توسعه کشاورزی استان در دست تکمیل و راه اندازی است.

احداث ۲ کشتارگاه صنعتی طیور در استان همدان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان هم از احداث دو کشتارگاه صنعتی جدید طیور در این استان خبر داد و اظهار کرد: کشتارگاه ماکیان پروتئین الوند رزن و کشتارگاه صنعتی طیور نیمه کاره اسدآباد دو کشتارگاه در حال احداث این استان بوده که در صورت افتتاح و راه اندازی هر یک ظرفیت کشتار روزانه ۵۰ تن طیور را خواهند داشت.

حسن محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کشتارگاه طیور در حال احداث شهرستان رزن افزود: این کشتارگاه در عرصه‌ای به مساحت ۲۹ هزار و ۷۵۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد تومان در دست ساخت و احداث بوده که در صورت افتتاح و راه‌اندازی برای ۱۵۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت. این طرح  ۲۱ میلیارد تومان با عاملیت بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده و در حال حاضر دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

محمدی همچنین در رابطه با کشتارگاه نیمه کاره صنعتی طیور اسدآباد خاطرنشان کرد: این کشتارگاه نیمه کاره توسط تعاونی مرغداران مرغ گوشتی و صندوق حمایت از کشاورزی خریداری و با پیگیری سازمان جهادکشاورزی تأمین آب واحد انجام گرفته و استعلام ادارات ذیربط نیز برای راه‌اندازی در حال انجام است.

فعالیت ۶ کشتارگاه طیور دارای پروانه بهره‌برداری در استان همدان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه از فعالیت شش کشتارگاه طیور صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در سطح این استان خبر داد و گفت: این واحدها به طور میانگین روزانه توان کشتار  ۲۰۰ تن طیور را دارند.

وی بیان کرد: دو کشتارگاه طیور فیروزان و ققنوس در نهاوند، دو کشتارگاه ماکیان فارسی و کشتارگاه صنعتی طیور ملایر در شهرستان ملایر، کشتارگاه نوآوران صنعت سبز شهرستان بهار و کشتارگاه مرغ طلایی در تویسرکان شش کشتارگاه دارای پروانه بهره‌برداری در حال فعالیت استان به شمار می‌روند.

به گزارش ایسنا، در پایان اینکه امیدواریم با پیگیری های انجام شده سرانجام این دغدغه چندین ساله مرغداران اسدآبادی به پایان رسیده و طلسم این پروژه خاک خورده  ۱۴ ساله شکسته شود و با راه اندازی آن از ظرفیت این طرح برای تکمیل زنجیره تولید مرغ گوشتی شهرستان و منطقه بهره گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها كشتارگاه صنعتي طيور واحدهای مرغداری جوجه ریزی پروانه بهره برداری تملک بانک مرغداري كشتارگاه جهاد كشاورزي کشتارگاه صنعتی طیور سازمان جهادکشاورزی تولید مرغ گوشتی گوشتی شهرستان کشاورزی استان نبود کشتارگاه کشتارگاه طیور راه اندازی دو کشتارگاه استان همدان سرمایه گذار حال حاضر شهرستان ها نیمه کاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد