Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا حسنعلی نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: در مجموع هفت کمیته شامل کمیته مراسم، کمیته فضاسازی، کمیته اطعام، کمیته محتوا، کمیته رسانه، کمیته بانوان و کمیته پشتیبانی برای برگزاری هرچه بهتر جشن های عید غدیر و رساندن پیام غدیر در این استان تلاش خواهند کرد.

وی بیان کرد: ستاد مردمی غدیر به منظور هر چه بهتر برگزار شدن جشن‌های دهه ولایت و امامت با هفت کمیته تشکیل شد و جشن‌های این دهه با برگزاری دعای عرفه در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی_اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشن های غدیر با مشارکت‌های مردمی، مساجد محوری، تشکل‌های جهادی و موسسات فرهنگی در این استان برگزار می‌شود. 

وی افزود: ۱۱۰ هزار پرس غذا به همت گروه‌های جهادی و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و مردم به مناسبت عید سعید غدیر خم برای محرومین سیستان و بلوچستان طبخ می‌شود.

نوری اظهارداشت: بخشی از مواد اولیه این اطعام توسط کمیته امداد و بخشی توسط مشارکت مردم تهیه شده و تعدادی از مساجد زاهدان نیز با هدف بهره گیری از فضیلت اطعام در عید غدیر نسبت به اطعام مردم اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش‌از ۷۰ دیگ غذا تنها در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زاهدان مطابق سال‌های گذشته طبخ و در بین نیازمندان این شهر توزیع می‌شود.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی_اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به احادیث و روایات؛ غذا دادن در روز عید سعید غدیر خم از ثواب زیادی برخوردار است که تلاش شده خانواده‌ها به پویش اطعام بپیوندند.

وی بیان کرد: جشن‌های عید سعید غدیر خم محدود به خیابان های اصلی شهرهای سیستان و بلوچستان نخواهد بود بلکه در حاشیه شهرها و نقاط دورتر نیز با مشارکت مردم ویژه برنامه‌های خاصی برگزار می‌شود.

نوری با بیان اینکه پیام غدیر برای همه نسل ها و همه ادوار است و تنها مربوط به شیعیان نیست و گستردگی آن برای همه مسلمانان و مومنان همه مذاهب است،گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این راستا پای کار است و ۱۲۰ روحانی مستقر در روستاهای استان نسبت به تبلیغ و تبیین پیام غدیر تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۲ مبلغ تخصصی هم در شهرهای زهدان زابل و ایرانشهر در مراسم جشن عید غدیر حضور داشته و سخنرانی و پیام غدیر را برای مردم تبیین خواهند کرد.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی - اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری مسابقه رسانه غدیر با هدف پاسخ گویی به شبهات با رویکرد تقریبی نیز برنامه‌ریزی شده چرا که حقیقت غدیر متعلق به یک مذهب نیست. 

وی با بیان اینکه نهضت پرچم نیز از چند سال گذشته با هدف آذین بندی شهرها در سیستان و بلوچستان آغاز شده افزود: به مناسبت‌های مختلف بویژه جشن‌ها، بر سر در خانه‌ها، ادارات و ارگان‌های مختلف به صورت خودجوش و مردمی پرچم آن مناسبت به اهتزاز در می‌آید.

نوری اظهارداشت: ویژه برنامه‌های مختلفی در روز و شب عید سعید غدیرخم در مساجد علی ابن ابیطالب(ع)مسجد الغدیر، مسجد الزهرا(س)، مسجد مولای متقیان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و میدان شهدای گمنام زاهدان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان عید سعید غدیرخم نشست خبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان عید سعید غدیرخم نشست خبری سیستان و بلوچستان عید سعید غدیرخم نشست خبری سیستان و بلوچستان برگزار می شود عید سعید غدیر ستاد مردمی پیام غدیر عید غدیر جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده

به گزارش "ورزش سه"، یکشنبه هفته گذشته بود که دیداری حساس از هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول، میان تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجرسپاسی شیراز به دلیل عدم موافقت باشگاه استقلال خوزستان برای در اختیار گذاشتن استادیوم غدیر به دو تیم برگزار نشد.

موضوعی که با جار و جنجال شدیدی همراه شد و صدای اعتراض تیم‌های مدعی نفت مسجدسلیمان و چادرملو اردکان که رقابت سختی با فجرسپاسی دارند، بلند شد. سیاوش اکبرپور و باشگاه استقلال ملاثانی به اقدام همتایان خود در باشگاه استقلال خوزستان به شدت معترض بوده و اعتقاد داشتند که هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری بازی در این استادیوم از قبل انجام شده بود.

حالا نیز رأی کمیته انضباطی درخصوص این مسابقه صادر گردیده که طی آن، مسابقه دو تیم می‌بایستی تکرار شود. در این رأی آمده است:

درخصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم برگزاری مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه غدیر اهواز، نظر به اینکه بر اساس مکاتبات صورت گرفته از سوی باشگاه آبی پوشان جنوب با سازمان لیگ ورزشگاه تختی و غدیر اهواز به ترتیب به عنوان اولویت اول و دوم محل برگزاری مسابقات به عنوان میزبان در فصل جاری معرفی و تا کنون نیز تعداد 3 مسابقه در ورزشگاه تختی و 8 مسابقه در ورزشگاه غدیر برگزار گردیده است که این امر مؤید پذیرش استادیوم غدیر اهواز به عنوان دومین ورزشگاه باشگاه آبی پوشان جنوب در برگزاری مسابقات از سوی مسئولین باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره‌بردار قراردادی ورزشگاه اخیر الذکر می‌باشد و از طرفی باتوجه به اینکه در جلسه هماهنگی شب قبل از بازی دو تیم به دلیل عدم رفع مشکلات استادیوم تختی با اعلام مدیر تیم آبی پوشان جنوب و تاییدیه نماینده هیئت فوتبال استان، استادیوم غدیر به عنوان ورزشگاه برگزاری مسابقه معرفی و به تایید و امضا حاضرین در جلسه رسیده، علی‌رغم حضور بازیکنان دو تیم، داوران و فراهم بودن شرایط برگزاری، به دلیل عدم بازگشایی درب استادیوم غدیر از سوی بهره بردار آن و با عنایت به اینکه اقدام باشگاه استقلال خوزستان به عنوان شخص ثالث علت اصلی و خارج از اراده باشگاه میزبان در عدم برگزاری مسابقه تشخیص داده می‌شود، در نتیجه باتوجه به بند 5 ماده 14 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب 1398 و همچنین مفهوم مخالف از ماده 62 مقررات انضباطی حکم بر تکرار مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز تماماً با هزینه باشگاه میزبان در محلی خارج از استان خوزستان با تشخیص سازمان لیگ صادر میگردد.

همچنین با توجه به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درخصوص عدم امکان موافقت با برگزاری سایر مسابقات باقیمانده تیم آبی پوشان جنوب در ورزشگاه غدیر، مسابقات باقیمانده که تیم اخیر الذکر در فصل جاری میزبان می‌باشد در محل دیگری به تشخیص سازمان لیگ باید برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است