Web Analytics Made Easy - Statcounter

کم رنگ شدن کرونا طی چند ماه گذشته موجب شد تا مردم تقریبا آن را تمام شده بدانند و حتی گاهی خبر از جشن پایان آن داده میشد و همین امر آرامشی کاذب بر جامعه حاکم کرده بود.

از اردیبهشت امسال، رنگ قرمز از جدول رنگ بندی کرونایی در استان یزد حذف شده بود و آخرین رنگ نارنجی هم دهم اردیبشهت ماه سالجاری به ثبت رسید اما پس از آن دیگر یزد رنگ نارنجی به خود ندید و همه رنگها به زرد و آبی رسید تا اینکه امروز ۲۵ تیرماه باز رنگ نارنجی در جدول رنگ بندی کرونایی استان یزد رخ نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دهم اردیبهشت ماه امسال چهار شهرستان بهاباد، ابرکوه، مروست و خاتم، نارنجی و بقیه شهرستان های استان آبی و زرد اعلام شد و این روز، آخرین روز نارنجی شدن رنگ کرونا در استان در سالجاری بود.

حدود یک هفته بعد شهر یزد به رنگ آبی در آمد و بقیه شهرستانها زرد شدند اما دیگر از رنگ نارنجی خبری نبود، مجددا یک هفته بعد از آن یعنی ۲۴ اردیبهشت ماه بر تعداد شهرهای با رنگ آبی افزوده و به سه شهر رسید و بقیه شهرستانها همچنان زرد باقی ماند.

در مورخه هفتم خرداد ماه باز از تعداد شهرهای آبی، کم و بر تعداد شهرهای زرد افزوده شده و استان یزد همچنان میان رنگ های آبی و زرد چرخید اما از رنگ نارنجی خبری نبود و البته رنگ قرمز هم که مدتها بود غزل خداحافظی را خوانده بود.

۲۸ خرداد ماه بود که دانشگاه علوم پزشکی یزد از وجود ۶ شهر آبی و پنج شهر زرد در استان خبر داد و این روند تا چند هفته ادامه یافت و این آغاز روند کاهش شهرهای زردرنگ و افزایش روند شهرهای آبی در استان یزد بود.

اما این وضعیت دیری نپایید و طی چند هفته گذشته باز زمزمه‌های افزایش صعودی کرونا در کشور و استان یزد به گوش رسید و هشدارها آغاز شد و امروز در آخرین رنگ بندی کرونایی و پس از چند ماه وقفه، مجددا رنگ نارنجی به استان یزد بازگشت.

اکنون آمار بستری‌های کرونا در استان یزد به نزدیک ۵۰ نفر رسیده و تعداد مراجعه کنندگان سرپایی هم سه رقمی شده است؛ شهرستان های مهریز و بهاباد به رنگ نارنجی در آمده، شهرستان اشکذر آبی شده و بقیه شهرستانها زرد رنگ گزارش شده است.

با توجه به اینکه رنگ کرونایی برخی از نقاط کشور قرمز شده این احتمال وجود دارد که این رنگ خطرناک به استان یزد هم باز گردد؛ اما این که برسد یا نه خود ما بستگی دارد.

اگر کرونا را تمام شده ندانیم، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم، ماسک را فراموش نکنیم و از همه مهمتر واکسن را در دستور کار خود قرار دهیم قطعا بر کرونا چیره خواهیم شد.

در حالیکه مسوولان بهداشتی کشور و استان یزد، مردم را به زدن دز چهارم واکسن تشویق می کنند متاسفانه تعداد اندکی از یزدی ها هنوز دز یک و ۲ را تزریق نکرده اند و بخش قابل توجهی از جامعه هم هنوز دز سوم را استفاده نکرده اند.

در استان یزد ۹۴.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز اول و ۸۵.۱ درصد همین گروه سنی دز دوم واکسن را دریافت کرده اند، همچنین ۹۴.۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول و ۸۵.۳ درصد افراد این گروه دز دوم را دریافت کرده اند.

افراد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۹۹ درصد دز اول و ۸۳ درصد دز دوم را تزریق کرده اند و در گروهای سنی ۵ تا ۱۲ سال استان هم ۱۹.۹ درصد دز اول و ۸.۷ درصد دز دوم را دریافت کرده اند، میزان دریافت دز سوم واکسن در افراد بالای ۱۸ سال در استان ۴۱.۱ درصد اعلام شد که آمار کشوری آن ۴۵ درصد است.

طی ۲ سال گذشته در مجموع، ۶۱ هزارو ۷۰۳ نفر در استان بعلت ابتلا به کرونا بستری شدند و ۱۱۵ هزارو ۶۵۹ نفر هم به صورت سرپایی مراجعه کردند.

آمار فوتی های این ویروس در استان در این مدت چهار هزارو ۵۴۸ نفر اعلام شده که فوت با تست مثبت ۲ هزارو ۶۷۸ نفر و فوت با تست منفی یکهزارو ۸۷۰ نفر بوده است.

برچسب‌ها کرونا وضعیت قرمز یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وضعیت قرمز یزد کرونا وضعیت قرمز یزد بقیه شهرستان استان یزد رنگ نارنجی دز اول درصد دز دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اولین تصویر لو رفته از کیت دوم رئال مادرید برای فصل 25-2024 / عکس
  • (ویدئو) چرا آسمان آتن نارنجی شد؟
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن