Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تصویری که ما از بالای زمین و یا کشور و شهر خود در ذهن داریم معمولا توسط تلسکوپ‌های ایستگاه فضایی گرفته شده؛ استفاده ما از نقشه‌ معمولا برای مسیریابی و حرکت افقی داخل خیابان‌هاست اما اگر شهرها را از بالا نگاه کنیم، البته نه به دوری ایستگاه فضایی، ممکن است با صحنه‌هایی دیدنی مواجه شویم؛ تصویری شبیه دایره!

تمدن‌های اولیه از پیکربندی دایره‌ای برای گرد هم آوردن جامعه و در عین حال دور نگه داشتن مهاجمان استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مدل، خیابان‌ها به شکل شعاع‌هایی متحدالمرکز از یک مرکز مشخص به سمت بیرون امتداد می‌یابند و به لبه بیرونی شهر می‌رسند؛ این عنصر مرکزی می‌تواند یک میدان، مرکز عبادی یا ساختمانی دولتی است که در این طرح معماری ارزش سیاسی، مذهبی، مالی یا نمادین برجسته‌ای پیدا می‌کند.

این مدل هنوز هم رواج دارد و شهرهای قدیمی یا محله‌های جدیدی هستند که به این شکل دیده می‌شوند. در این تصویر شهرها و محله‌های مدور معروف جهان را می‌بینید:

این محله‌ها شامل بروندبی هابی (دانمارک)؛ میدان طاق پیروزی (پاریس، فرانسه)؛ روتوندا وست (ایالات متحده آمریکا)؛ پروژه مسکن الفلاح (ابوظبی، امارات متحده عربی)؛ خلیج دیسکاوری (ایالات متحده آمریکا)؛ میدان ملت (پاریس، فرانسه)؛ محله مروارید قطر (دوحه، قطر)، میدان مدیر (مکزیکو سیتی، مکزیک) و جزایر جمیرا (دبی، امارات متحده عربی) است. در ایران منطقه تاریخی شهر همدان و میدان امام خمینی این شهر، چنین نمای شعاعی شکلی دارد؛ این منطقه را معمار آلمانی، کارل فریش حدود صد سال قبل و به سبک اروپایی طراحی کرده و ۶ انشعاب به اطراف شهر ساخته است که نمای هوایی آن را دیدنی کرده است. میدان امام خمینی و منطقه مرکزی شهر همدان

شما هم محله یا شهر خود را از بالا دیده‌اید؟ چنین نمایی سراغ دارید؟

فیلم | ترافیک تقلبی روی نقشه گوگل با کاروانی از موبایل کد خبر 685866 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها نقشه جغرافیایی تاریخ - باستان‌ شناسی پاریس شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نقشه جغرافیایی تاریخ باستان شناسی پاریس شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم

کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) به دیدار حضرت امام رفتند و امام سه بار از کیسه‌ای یک قرانی به گل‌آقا سکه دادند. زمانی که گل‌آقا دید سکه یک ریالی است گفت: قربان امام‏مان بروم. ماشاء‏الله آن‏قدر ول‏خرج هستند که ورشکسته نشوند خوب است؛ که ایشان به شدت خندیدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند