Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید صدرمنش، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه بیمارستان تامین اجتماعی در بخش درمان به دو روش مستقیم و غیر مستقیم به مردم و بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد اظهار کرد: در روش درمان مستقیم از طریق مراکزی که در اختیار سازمان هستند، مانند بیمارستان تامین اجتماعی و در روش غیر مستقیم ارائه خدمت از طریق مراکزی است که با سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: تعداد افراد بیمه شده اصلی  ۱۰۴ هزار و ۴۵۹ نفر و با احتساب بیمه شدگان تبعی در مجموع  ۳۳۶ هزار و ۸۹۸ نفر از مردم استان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند که این عدد در مجموع ۳۷ درصد جمعیت استان خراسان شمالی را شامل می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: سازمان تامین اجتماعی غیر از بیمارستان که در بحث درمان به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد در قالب کمیسیون‌های پزشکی، استراحت‌های پزشکی و شوراهای پزشکی نیز فعالیت دارد و در مواردی که استراحت‌های پزشکی کمتر از دوماه است مورد توسط پزشکان معتمد بررسی می‌شود و در موارد بیشتر از دوماه فرد جهت بررسی به شوراها و کمیسیون‌های پزشکی ارجاع می‌شود.

وی در خصوص تعداد تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز گفت: تعداد این تخت ها ۱۰۵ تختخواب بوده که در حال حاضر به ۱۱۸ تختخواب افزایش پیدا کرده است و تعداد تخت های سی سی یو نیز به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

صدرمنش به برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود نیروی که در طی این چند سال داشتیم، قرار است تعداد ۶۰ نفر را از طریق آزمون استخدامی جذب کنیم که ۵۰ درصد این نیروها از بین نیروهای بومی انتخاب می‌شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی به راه اندازی هتلینگ این بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح با استاندارد سازی فضای داخل اتاق بیمار، برای همراه بیمار یک تخت در نظر گرفته شده و هر اتاق شامل حمام و سرویس خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی دارای بافت قدیمی بوده و مربوط به سال ۷۵ است گفت: مبلغ ۳۰میلیارد تومان برای توسعه و بازسازی این بخش اختصاص پیدا خواهد کرد که در قالب این طرح فضای اورژانس از ۶۰۰ متر مربع به ۱۱۰۰ متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین از افزایش تعداد تخت‌های اورژانس بیمارستان خبر داد و گفت: در جهت ارائه خدمت بهتر به مردم عزیز تعداد این تختخواب ها از ۱۴ تخت به ۲۴ تخت افزایش پیدا خواهد کرد.

صدرمنش با اعلام اینکه در برخی از شهرهای استان بیمارستان تامین اجتماعی وجود ندارد، از اجرایی شدن طرح حمایت مادی از بیمه شدگان و بازنشستگان در استان خبر داد و گفت: در این طرح افراد بالای ۶۵ سال که برای بستری به بیمارستان‌های دانشگاهی مراجعه می کند خدمات رایگان دریافت می‌کنند و در شهرهایی که بیمارستان وجود ندارد با مراجعه به سایر بیمارستان ها خدمات رایگان دریافت می کنند و این به این معنا است که ما در تمام شهرهای استان بیمارستان تامین اجتماعی داریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: با توجه به راه اندازی شورای پزشکی در شهر اسفراین از این پس جلسات کمیسیون در خود همان شهر تشکیل می‌شود و مردم دیگر نیازی به مراجعه به بجنورد ندارند.

وی در خصوص درمان غیرمستفیم نیز اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ بیمارستان دانشگاهی و دولتی ، ۴۵ درمانگاه و مرکز کلینیک بهداشتی، ۶۵ پزشک عمومی، ۹۵ متخصص و فوق تخصص، ۳۱ دندانپزشک و تعداد مجموع تخت های بیمارستانی ۱۴۰۷ تخت است که با تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند.

صدرمنش با بیان اینکه در بحث دندانپزشکی هیچ بیمه‌ای خدمات کامل را ارائه نمی‌دهد گفت: خدماتی چون ترمیم‌های سطحی، کشیدن، معاینه و جرم‌گیری در این مراکز ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات مطرح شده در بحث نوبت دهی بیمارستان تامین اجتماعی هم با اعلام اینکه هم اکنون نوبت دهی به سه روش انجام می‌شود گفت: در روش اول که به صورت تلفنی است تعداد ۱۶ خط برای نوبت دهی اختصاص دادهایم ، در نوبت دهی از طریق سایت هم مردم می‌توانند نوبت گیری را انجام دهند و در روش نیز مردم می توانند از طریق کد USSD با شماره گیری کد #۱۴۲۰*۴*  نوبت گیری را انجام دهند.

وی به دست یابی بیمارستان تامین اجتماعی به رتبه یک اعتبار بخشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این بیمارستان جز ده بیمارستان برترکشور از لحاظ شاخص های درمانی است و درصد مرگ ومیر در خراسان شمالی در زمان کرونا زیر ۲ درصد بود که جز شاخص‌های برتر کشوری قرار گرفته است.

صدرمنش از برقراری سونوگرافی سرپایی در بجنورد خبر داد و گفت: در چند ماه آینده آندوسکوپی رایگان نیز برای مردم راه اندازی می شود.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی به نبود دستگاه  MRI در استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پوشش ۳۷ درصدی بیمه مردم استان توسط سازمان تامین اجتماعی امیدواریم از محل اعتبار سفر ریاست محترم جمهوری به این طرح اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بازنشستگان تامین اجتماعی تامین اجتماعی حقوق ثبت نام تامین اجتماعی تامین اجتماعی اخبار بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد بیمارستان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت افزایش پیدا بیمه شدگان نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند