Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@11:37:28 GMT

چرا تبانی در تنیس جهان همچنان رو به رشد است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۱۰۵۵

چرا تبانی در تنیس جهان همچنان رو به رشد است؟

فساد و تبانی در چهارمین ورزش برتر جهان با وجود برخی اقدام‌ها همچنان رشد می‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تنیس چهارمین ورزش محبوب جهان و نخستین ورزش جهان در زمینه تبانی است. ساختار آن یادآور طرح رمان اسکار وایلد با عنوان تصویر دوریان‌گری است. همه چیز در بیرون زیبا و جذاب به نظر می‌رسد اما واقعیتی شوم و دردناک در درون، پنهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان سوءظن به اصلان کاراتسف روسی و نیکولو باسیلاشویلی گرجستانی فقط یک ضربه قلم بر روی بومی است که سرشار از فساد و دروغ است.

رهبری تنیس جهان بیست سال است که به اصطلاح با سگ‌های این ورزش مبارزه می‌کند اما نه تهدید به محرومیت مادام‌العمر و شناسایی بازیکنان بی‌وجدان با فناوری‌های مدرن و ساختارهای ویژه نیز کمکی به ریشه کردن این مشکل نکرده است. خبرنگاران تحقیق‌گر این موضوع اخبار کافی دارند که تنیسورها در تمامی سطوح تقلب می‌کنند. حتی به نواک جوکوویچ به عنوان تنیسور نخست جهان پیشنهاد رشوه داده شد اما دریافت دویست هزار دلار برای شکست  در تورنمنت سن پترزبورگ در سال 2007 را رد کرد. صدای بدترین مورد در تنیس آزاد استرالیا 2019 شنیده شد. جایی که پلیس استرالیا 28 تنیسور حرفه‌ای را بازداشت کرده بود. یکی از آنها که نامش فاش نشد در تنیس آزاد آمریکا 2018 نیز حضور داشت. در همان زمان اعلام شده بود که بازیکنان زیر نظر گروه مافیایی در ارمنستان کار می‌کردند. هر مسابقه و بازیکن ناظر خودش را داشت که کیفیت نتیجه را بررسی می‌کرد. پلیس یازده خانه را بررسی که پنج ماشین لوکس، چندین اسلحه گرم، جواهرات، دستگاه‌های الکترونیکی، کارت‌های اعتباری و 167 هزار یورو ضبط شدند. متهم اصلی مارک فورنل نفر پیشین رده 256 تنیس حرفه‌ای مردان جهان بود. پلیس اینترپل متوجه شد که او در طول یک سال و نیم بیش از دویست مسابقه تنیس جهان را به صورت سازماندهی شده پیش برده است.

برای تنیسورها رویارویی با پیشنهاد دهندگان تبانی دشوار است. آنها مبالغ شگفت‌انگیزی پیشنهاد می‌دهند و در صورت دریافت پاسخ منفی حتی تهدید به استفاده از خشونت می‌کنند. واحد یکپارچگی تنیس نهادی است که 15 سال پیش با نهادهای مختلف جهانی این رشته ورزشی و چهار گرنداسلم راه‌اندازی شد. این نهاد توسط پلیس‌های پیشین بخش آدم‌ربایی، قتل، سرقت و تجاوز جنسی و رئیس پیشین پلیس لندن اداره می‌شود. با این جود این نهاد درصد اندکی از جرایم تبانی تنیس را حل می‌کند. بر اساس گزارش همین سازمان تعداد مسابقه‌های سازماندهی شده بر اساس تبانی از 40 هزار به 60 هزار مورد رسیده و این رقم امروزه حتی بیشتر است.

تنیس چهارمین ورزش محبوب جهان و نخستین ورزش جهان در زمینه تبانی است. ساختار آن یادآور طرح رمان اسکار وایلد با عنوان تصویر دوریان‌گری است. همه چیز در بیرون زیبا و جذاب به نظر می‌رسد اما واقعیتی شوم و دردناک در درون پنهان است. داستان سوءظن به اصلان کاراتسف روسی و نیکولو باسیلاشویلی گرجستانی فقط یک ضربه قلم بر روی بومی است که سرشار از فساد و دروغ است.

برای تنیسورها رویارویی با پیشنهاد دهندگان تبانی دشوار است. آنها مبالغ شگفت‌انگیزی پیشنهاد می‌دهد و در صورت دریافت پاسخ منفی حتی تهدید به استفاده از خشونت می‌کنند. واحد یکپارچگی تنیس نهادی است که 15 سال پیش با نهادهای مختلف جهانی این رشته ورزشی و چهار گرنداسلم راه‌اندازی شد. این نهاد توسط پلیس‌های پیشین بخش آدم‌ربایی، قتل، سرقت و تجاوز جنسی و رئیس پیشین پلیس لندن اداره می‌شود. با این جود این وجود درصد اندکی از جرایم تبانی تنیس را حل می‌کند. بر اساس گزارش همین سازمان تعداد مسابقه‌های سازماندهی شده بر اساس تبانی از 40 هزار به 60 هزار مورد رسیده و این رقم امروزه حتی بیشتر است.

جوکوویچ قهرمان رقابت‌های تنیس ویمبلدون شد/ بیست‌و‌یکمین قهرمانی گرنداسلم در کارنامه ستاره صرب

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنیس تنیس بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زود هنگام هدایی از گرنداسمش عربستان

امیرحسین هدایی در نخستین مسابقه خود در مسابقات تنیس روی میز اسمش عربستان مغلوب حریف رومانیایی شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز؛ مرحله اول مقدماتی مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان با جدال امیرحسین هدایی از ایران و ادوارد یونسکو از رومانی در روز دوم آغاز شد.

این بازی در دو گیم نخست با نتیجه نزدیک 11 بر 9 به سود یونسکو دارنده رنکینگ 78 دنیا به اتمام رسید. در ادامه و در گیم سوم ملی‌پوش پینگ‌پنگ کشورمان با نتیجه 11 بر 4 نتیجه را به این حریف اروپایی واگذار کرد و از صعود به دور دوم مقدماتی این مسابقات بازماند.

هدایت پینگ‌پنگ باز کشورمان در مسابقات گرند اسمش عربستان برعهده جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان است.

مسابقات تنیس روی میز اسمش عربستان با حضور برترین‌های پینگ پنگ دنیا از 12 تا 21 اردیبهشت ماه به میزبانی ریاض در جریان است و ایران با دو نماینده در این رقابت‌ها حاضر است.

پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف زود هنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • واکنش نکیسا به تبانی: دم از دین‌داری نزنید
  • واکنش نکیسا به شایعه تبانی ذوب آهن مقابل نساجی: مگر ربیعی دروغ گفته است؟
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان